AKH - Ny strategisk plan (Aker, ACC, PHLY osv)

Frodon
AKH 03.07.2024 kl 16:03 15113

Røkke har et par prestigeprosjekter som han gjerne vil gjennomføre, eks offshore fiskefarm og eventyrsenter i Narvik med blant annet et datasenter. Røkke har solgt unna en del virksomheter nå, som har litt cash til overs. Kan Røkke klare å overtale nok eiere i børs selskapene uten virksomhet, som har cash, til å slå alle selskapene sammen, slik at de kan investere i et av de 2 prestigeprosjektene til Røkke?

Ser vi på ACC vil de ha ca kr 4,5 milliarder i cash. AKH eier bare 43%, slik at AKH eier «bare» kr 1,9 milliarder av de cash. Ved å fusjonere ACC med Aker Narvik, får Røkke tilgang til alle cash i selskapet. Også vil det potensielt komme inn noen milliarder ekstra til ACC de neste årene. I PHLY kan det komme ca kr 1 milliard i cash, hvis de ikke går på noen smell i byggingen.

Aker Narvik trenger ca kr 60 milliarder til prosjektet, dvs det må MYE mer finansiering på plass. Obligasjonslån med skyhøye renter når det tar så mange år å bygge opp, høres dyrt ut. Kan Yngve Slyngstad i Industry Capital Partners endelig gjøre noe nyttig iht lønnen han mottar? ICP har mistet mye nøkkelfolk og prosjektet har stoppet opp. Men kanskje han kommer på banen nå og får lurt noen inn i dette prestigeprosjektet?
Dansekongen
20.07.2024 kl 17:26 2529

FEIL!

Denne diskusjonstråden handler om AKH. Kristian Røkke eier ikke - og har aldri eid - AKH-aksjer. Følgelig er det ingen AKH-aksjer som er "solgt".
Oksenbull
20.07.2024 kl 17:35 2518

Disse er jo ikke solgt?? Feilaktig igjen. Det er opsjoner, som er utløpt?
Frodon
20.07.2024 kl 23:53 2358

Jeg har vært på børsen i over 20 år og sett veldig mange som skal tolke innsidesalg fra CEO til noe positivt. Om det er salg for å betale skatt, salg for å kjøpe hytte osv. Men når CEO selger aksjene sine i sitt eget selskap, er det svært sjelden et positivt tegn. Hvorfor selge nå og ikke tidligere i år…?
Lurifax
21.07.2024 kl 10:40 2215

Det er kun primitive "jeg er klok, du er dum" hersketekniske mind games som gjelder ja.
Stokk Dum
21.07.2024 kl 13:53 2081

Barnehagenivå har det vært lenge på AKH-trådene, så det kommer ikke som noen overraskelse. Det som kom overraskende på meg er barnehagenivået.

P.S. Dette innlegget er ikke AI-generert.

mvh
Frodon
21.07.2024 kl 22:58 1866

Helt enig, merkelig at AKH aksjonærene ikke har noen interesse av å diskutere selskapet

Biden går av i USA, burde Røkke Jr gjøre det samme etter innsidesalget? Øverste leder viser at han ikke har trua på eget selskap
Skalleknarp
21.07.2024 kl 23:20 1845

Og hvordan går det videre med kursen da…? Noen som tør å spå?
Oksenbull
22.07.2024 kl 00:08 1800

Tipper de får solgt Mainstream til en hyggelig pris, som gjør at selskapet kommer seg på beina igjen. Pengene fra Aker Carbon Capture kommer nok også til gode på AKH aksjonærene. Kommer til å fortsette å øke, worstcase 2.2 SB1M
Frodon
22.07.2024 kl 09:01 1647

Ja, jeg har jo spådd at den vil synke under kr 3 og bli der, kun forstyrret av stuntene til Atle 😜 Hvor tror du kursen står hvis Atke skal realisere tapet sitt enda en gang?
Frodon
22.07.2024 kl 09:08 1624

Det er der jeg er skeptisk. Og det er jo fordi en mulig oppkjøper vet at pengene renner ut av Mainstream og at de trenger penger, da er det sjelden det kommer tilbud om «hyggelig» pris. Oppkjøper må jo trekke ifra gjelden til Mainstream på budpremie, da er det ikke sikkert det blir så mye igjen. Hvis Mainstream er verdt så mye, hvorfor kjøper ikke Mitsui opp Mainstream? De er både deleier og industriell partner i Mainstream og har sykt mye kapital. Men, ingen bud kommer fra dem, enda de har prøvd å selge det lenge nå

Pengene til ACC er kanskje mer bingo, men jeg har pr dags dato ikke sett noe mer lønnsomt forslag for Røkke enn å fusjonere ACC med Aker

Bjellesauer har begynt å kjøpe i ACC nå

Kr 2,2 i Sparebank 1 Markets er NAV utregningen dems. Aksjen burde falle til ca kr 1,70, før det er stor nok oppside for å kjøpe et holdingsselskap som en investering
Redigert 22.07.2024 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Frodon
22.07.2024 kl 16:02 1456

Aiai, mye slitne investorer i AKH nå, som vurderer å kaste kortene. Ved brudd ned igjennom all time low, går det sannsynligvis raskt ned til kr 2
Skalleknarp
22.07.2024 kl 17:29 1375

Merkelig nok har mine investeringer i «Røkke selskap» alltid vært positive. Ble til og med reddet da det så som mørkest ut i REC av Røkke som kom inn. AKSO fikk vi utbytte på en AOW og En ACC aksje for hver aksje som jeg gjorde det bra på. Jeg solgte ACC på god kurs da jeg tenkte AOW var best. Sliter litt i AKH nå, men har fortsatt tid å sitte og ikke minst troen og har snittet ned en del. Tiden får vise hvor det ender men det hjelper lite å oije i øst og vest hvor elendig alt er…ommatt og ommat. Ha en fin kveld🤠🤠
Frodon
22.07.2024 kl 22:10 1230

Hva slags annen trigger ser du utenom et salg av Mainstream til en god pris, som kan redde dette tapet for deg? Hvis de signerer avtale om datasenter, koster det også mye penger å bygge. Det er jo noe av det jeg ser på som ødeleggende for dagens aksjonærer, at pga lav mcap i AKH, er risikoen for en stor utvanning av dagens aksjonærer veldig stor

Lykke til 👊
Skalleknarp
22.07.2024 kl 23:53 1147

Jo takk for det. Jeg er ikke så bekymret for hverken det ene eller det andre. Det er bedre å se på muligheter enn bare å grave seg ned i problemer og elendighet. Historien viser at Røkke stort sett lander med beina på jorda. Det kommer nok en løsning på AKH utfordringene som du ikke har identifisert ennå skal du se. Det vil bare tiden vise og tid har jeg godt med. 🤠
Frodon
I går kl 07:26 1050

IPO kurs i AKH var 35, dagens kurs 2,714, venter du at Røkke lander på beina her? Det er mange Røkke selskap som har mislykkes, men de som lykkes, gjør det veldig bra
Frodon
I går kl 18:37 852

Dette burde AKH sagt mer om på Q2 siden de er partneren til Statskraft på dette prosjektet. Hva gjør AKH nå? Skaffer seg ny partner? Statskraft virker ikke å synes at dette haster på ca 10 år til 🙈

«Statkraft-sjefen: – Vi har tatt ned og skjøvet på målene for grønt hydrogen

… senket målet til å utvikle 1-2 GW innen 2035»

https://energiwatch.no/nyheter/fornybar/article17298495.ece
Frodon
I dag kl 09:21 651

Da har Atle realisert tapet i AKH på sin trading konto, og har bare aksjene på hovedkonto igjen. På de aksjene er han ca 40% i minus nå. Tenk hvor mye penger han hadde spart ved å lytte 🙈

Dvs etter inflasjon, trenger Atle snart en 100% oppgang i AKH bare for å komme tilbake i 0 på investeringen
Redigert i dag kl 09:23 Du må logge inn for å svare
Oksenbull
I dag kl 09:38 624

Ta ferie nå Frodon. Ikke tenk så mye på enkeltpersoner, men hvordan selskaper opererer. Vi satser på å høre fra MS og Røkke utover August september. Penger fra ACC vil nok ikke hovedeier slippe, når de ser de har mulighet til å få tak i disse. Disse utgjør jo en stor andel av betalingen av obligasjonslånene neste år, så det fjerner jo en del risiko. In Røkke we trust.
Frodon
I dag kl 11:42 532

Kan ikke du ta deg «ferie»? For meg fremstår det som underlig at en voksen person skriver noe slikt.

Ja, lov å håpe på et en elendig investering skal bli reddet av et mirakel, spesielt kort tid etter innsidesalg fra ledelsen

Helt enig, Røkke vil nok fusjonere ACC cash inn i Aker, slik at de får mest mulig av pengene selv. AKH har nok cash til å betale obligasjonslån fra Aker
Dansekongen
I dag kl 12:25 492

AKH er en klar KJØP og HODL. Kursmål avhenger av hvilken selvutnevnt ekspert man lytter til, men en tidobling er minimum av hva jeg har hørt.

------------------------------------------------------------------------

Aker Horizons - Kursmål kr 36 til kr 115?
Frodon
AKH
01.08.2021 kl 19:37
8041
Det er stor uenighet om hvor mye den 75% eierandelen til Aker Horizons i Mainstream Renewable Power (MRP) er verdt. Eierandelen blir priset til alt fra kr 7,3 milliarder til kr 24 milliarder. Da tenkte jeg å slenge ut noen sammenligninger, så kan vi se hvor mange som er enig, loool.

Verdier i Aker Horizons ved kurs kr 25,90, antall aksjer 580,750,658. Mcap 15,0 milliarder

77,2% eierandel i Aker Clean Hydrogen, markedsverdi på kr 4,9 milliarder. Dvs AKH sin verdi ca kr 3,78 milliarder, som gir kr 6,49 pr AKH aksje.

51% i Aker Carbon Capture, total mcap 11,1 milliarder, AKH sin verdi ca kr 5,66 milliarder, kr 9,74 pr AKH aksje

51% i Aker Offshore Wind, total mcap 3,4 milliarder, AKH verdi kr 1,73 milliarder, kr 2,97 pr AKH aksje

24,7% i Rec Silicon, total mcap 6,5 milliarder, AKH verdi kr 1,60 milliarder, kr 2,75 pr AKH aksje

49,9% i SuperNode (Dnb markets priser AKH sin eierandel til kr 0.4 pr aksje)

100% i Rainpower Holding - (Dnb markets priser AKH sin andel til kr 0.3 pr aksje).

Aker Horizons kr 5,862 milliarder i netto gjeld, dvs ca kr 10 pr aksje.

75% i Mainstream Renewable Power (MRP) - blir priset til ca kr 7,3 milliarder via AKH pr dags dato. Hvis vi sammenligner MRP med Scatec, har Scatec en markedsverdi på kr 30,2 milliarder. Scatec har et kapasitetsmål på 4,5 GW for 2021 og mål for 2025 på 15 GW kapasitet. I dag har Scatec en kapasitet på 3,3 GW. MRP har 15,6 GW asset portfolio (de meldte 1 GW til for kort tid siden i Chile). Hvis MRP skal få samme prising som Scatec etterhvert, utgjør det kr 52 pr AKH aksje. AKH eier 75% av MRP, som utgjør kr 39 pr AKH aksje.

Det er 3 meglerhus som priser MRP fra kr 23,1 til kr 41 pr AKH aksje. Hvis noen har flere av analysene om MRP, kan dere legge ut et utdrag fra analysene?

Dnb markets - we arrive at a fair value of Mainstream Renewable Power of NOK19.9bn, with Aker Horizons’ share valued at NOK25.7 per share in Aker Horizons. Using the pricing of its closest peer, Scatec, we calculate a fair value of NOK27bn–32bn on a 100% basis, equivalent to up to NOK41 per share in Aker Horizons.

Sparebank 1 Markets priser Mainstream Renewable Power til 23,1 pr AKH aksje, dvs nesten dagens kurs i AKH (Our Mainstream valuation is based on a SOTP of the company’s portfolio, where we calculate the DCF for each project and risk-weight them according to development stage)

Danske Bank - For Mainstream Renewable Power er verdivurderingen 25,5 kroner pr AKH aksje, hvilket totalt sett tilsier et samlet kursmål på 36 kroner AKH-aksjen, tilsvarende 1x NAV», skriver meglerhuset i analysen.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/07/30/7712137/danske-bank-rykker-ut-med-kjopsanbefaling-pa-aker-horizons

-------------
Equinor sin storsatsing på fornybar energi, har et mål om bruttoinvesteringer på rundt 200 milliarder kroner frem til 2026. Aker Horizons har mål om kr 100 milliarder innen 2025 i grønt investeringer. Equinor sitt mål er en installert kapasitet på 12 til 16 gigawatt innen 2030. Mainstream Renewable Power (MRP), som Aker Horizons eier 75% av, har 15,6 GW asset portfolio (de meldte enda 1 GW til for kort tid siden i Chile)

I følge Teodor Sveen-Nilsen i Sparebank1 Markets, kunne Equinor fått priset fornybarvirksomheten til kr 60-80 milliarder ved å skile den ut og børs notere den. Hvis vi sammenligner Equinor sin grønt satsing med MRP, utgjør det kr 103-137 pr AKH aksje. AKH eier 75% av MRP, dvs kr 77-103 pr AKH aksje.
Spartan
I dag kl 14:23 414


Har fulgt AKH trådene lenge. Det er åpenbart at Frodon har hatt rett hele tiden.

AKH knakk ryggen på mainstreams elendige kontrakter i Chile. Deres største eiendel er per i dag lite verdt pga en uløst tapsbombe.

Hva mer har han HELT rett i at manglende innsidekjøp, og senere salg, er et soleklart varsel på at ledelsen selv har lite tro på eget selskap.

Ser ingen troverdige triggere i aksjen. Selv gått på et tap på en lyttepost, svært lei meg for visse småsparere i tidligere tråd som satset alt på AKH, vært med hele veien ned fra 35….selv om Frodon advarte.

Det er på tide å gi Frodon respekt for korrekte analyser, og slippe hausse kampanjen som ikke er basert på noe reelt. Verdiene er tapt for det meste. Selv selger jeg ikke, beholder lytteposten, men ser ingen grunn til å snitte ned når ledelsen selv ikke finner aksjene priset gunstig nok for kjøp.
DrDental
I dag kl 14:31 405

Selv er jeg inne med en 5-års horisont. Antar ledelsen har lært ett og annet på veien slik at det ligger an til en opptur på ferden videre. Utfordringene i Chile vil ikke vare i all evighet.
Dansekongen
I dag kl 15:50 332

LOL. Den eneste delen av innlegget ditt som medfører riktighet, er at du "har fulgt AKH trådene lenge". Faktisk så lenge at du skrev flere egne innlegg på Frodons legendariske tråd "Aker Horizons - Er dette vår beste pensjonssparing?". Jeg tillater meg å lime inn startinnlegget hans, slik at du kan friske opp din tåkete hukommelse. Ser fram til å høre om du finner noe som underbygger påstandene om at "Frodon har hatt rett hele tiden" og "Frodon advarte"?

------------------------------------------------------------------

Aker Horizons - Er dette vår beste pensjonssparing?
Frodon
AKH
04.03.2021 kl 23:20
75595
Verdier i Aker Horizons: kurs kr 31,58, antall aksjer 580,750,658. Mcap 18,3 milliarder

75% i Mainstream Renewable Power - energiproduksjon fra vindkraft på land og sol. (Dnb markets - we arrive at a fair value of Mainstream Renewable Power of NOK19.9bn, with Aker Horizons’ share valued at NOK25.7 per share in Aker Horizons. Using the pricing of its closest peer, Scatec, we calculate a fair value of NOK27bn–32bn on a 100% basis, equivalent to up to NOK41 per share in Aker Horizons).

77% i Aker Clean Hydrogen etter emisjonen (Emisjonskursen kr 16 per aksje, og selskapet prises til nær 11 milliarder kroner etter transaksjonen. Blant hjørnesteinsinvestorene som deltok var AP4, DNCA Invest, Folketrygdfondet og Ophir Asset Management.)
Dagens kurs i ACH kr 12,10, dvs markedsverdi på kr 8,3 milliarder.
Dvs AKH verdi ca kr 6,39 milliarder, som gir kr 11,00 pr AKH aksje.

51% i Aker Carbon Capture, total mcap 8,3 milliarder, AKH verdi ca kr 4,23 milliarder, kr 7,28 pr AKH aksje

51% i Aker Offshore Wind, total mcap 4,3 milliarder, AKH verdi kr 2,19 milliarder, kr 3,77 pr AKH aksje

24,7% i Rec Silicon, total mcap 6,2 milliarder, AKH verdi kr 1,53 milliarder, kr 2,63 pr AKH aksje

50% i SuperNode (Dnb markets priser AKH sin eierandel til kr 0.4 pr aksje)
(oppkjøpet verdsatte Mainstream og SuperNode til 900 millioner euro, tilsvarende 9,3 milliarder kroner). AKH verdi kr 6,9 milliarder

Aker Horizons fått inn kr 4 milliarder kroner i cash via emisjon kr 35 pr aksje + 1,5 milliarder kroner i obligasjonslån + 2,5 milliarder kroner i obligasjonslån + 415 mill i cash fra ABG sitt aksjekjøp av 11,857,142 aksjer a kr 35 pr aksje den 8.2.2021. Deler brukt til å finansiere oppkjøpet av Mainstream Renewable Power. Har ca kr 3,77 milliarder igjen i cash, tilsvarer ca kr 6,5 pr AKH aksje. (Aker Horizons has gross debt of NOK9.5bn (including convertible bond), less its cash balance of NOK3.8bn, giving NOK5.7bn of reported net debt)

Rainpower Holding - vannkraftleverandøren (Dnb markets priser AKH sin andel til kr 0.3 pr aksje). Rainpower og Hymatek - ELMEK leveranse til Statkraft Vesle Kjela

https://www.rainpower.eu/l/rainpower-og-hymatek-elmek-leveranse-til-statkraft-vesle-kjela/

https://www.dn.no/marked/aker/aker-horizons/statkraft/aker-horizons-satser-nytt-i-bade-vind-og-vannkraft/2-1-951803

Dvs verdier i AKH for ca kr 31,88 pr aksje + Mainstream. Prisingen av Mainstream er alt fra kr 25.7 pr AKH aksje til kr 41 pr AKH aksje. Trekker vi ifra gjeld på ca 9,5 milliarder, dvs kr 16,35 pr AKH aksje, er det verdier på ca kr 15,53 pr AKH aksje + Mainstream verdien

Totalt verdier pr AKH aksje ink Mainstream kr 41,23 til kr 56,53 etter hvordan markedet velger å prise Mainstream. Selskapet skal børsnoteres innen 3 år, så da vil vi få mer nøyaktig markedsverdi

Aker Clean Hydrogen (ACH) - Kjøpt seg inn i Greenstat AS, 23,6% eierandel. Totalt 46,572,907 aksjer i Greenstat AS, ACH kjøper 11 mill aksjer a kr 5,5 pr aksje. Det priser Greenstat AS til kr 256 mill
https://greenstat.no/assets/Investor/2021-greenstat---eogf---innkalling-final_signert.pdf

https://e24.no/boers-og-finans/i/KyjeXX/greenstat-inviterer-aker-inn-paa-eiersiden-skal-skyte-inn-605-millioner?referer=eDM_2021_E24_Nyhetsbrev_Morgengryn_Tirsdag_Uke7&xtor=EPR-40-%5B2021_E24_Nyhetsbrev_Morgengryn_Tirsdag_Uke7%5D

"Aker Horizons har signert en intensjonsavtale 18.2.2021 med Yara og Statkraft om å bygge Europas første storskala industrisatsing i grønt hydrogen og grønn ammoniakk"
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/18/7628338/rokke-selskap-samarbeider-med-yara-og-statkraft-om-europas-forste-storskala-gronne-ammoniakk-prosjekt

Presentasjon av samarbeidet mellom Aker Horizons, Yara og Statskraft:
https://www.yara.com/news-and-media/green-ammonia-project-press-conference/

HydroPower

New Ventures

Kursmål meglerhus:
Clarksons Platou Securities kr 62
Pareto kr 60
Dnb kr 57
ABG kr 57
Sparebank 1 Markets kr 65 (Aker Clean Hydrogen verdi på 22,6 kroner pr. Aker Horizons-aksje. Mainstream Renewable Power til 23,1 pr AKH aksje)
Carnegie kr 35
Nordea Markets kr 42

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/02/22/7630572/sparebank-1-markets-anbefaler-kjop-av-aksjer-i-aker-horizons

«Aker har en ambisjon om å børsnotere Mainstream innen de neste tre årene»

«Inkludert i transaksjonen følger det en «earn-out payment» på opptil 100 millioner euro i 2023«

«Overføre aksjene i Aker Horizons til hovedindeksen innen 12 måneder»

https://e24.no/boers-og-finans/i/GaBQxB/aker-horizons-med-fornybarkjoep

https://supernode.energy/aker-horizons-buys-stake-in-supernode/

Totalt antall aksjer 580,750,658. De nevnte under eier/eide ca 523 millioner av aksjene. Dvs hvis ingen av disse har solgt, er det kun 57 mill aksjer i omsetning ved siden av

- Aker Capital eier 464,29 millioner aksjer i Aker Horizons, tilsvarende 80 prosent av aksjene i selskapet

- ABG kjøpt 11,857,142 aksjer a kr 35 den 8.2.2021, ca for kr 415 mill

- Institusjonelle investorer har aksjer for 400 millioner kroner hver; ca 11.428.571 aksjer hver via børsnoteringen
- DNB Asset Management
- Folketrygdfondet
- Handelsbanken
- Swedbank

- Aker-sjef og styreleder i Aker Horizons, Øyvind Eriksen eier 185,714 aksjer gjennom sitt selskap Erøy.

- Konsernsjef Kristian Røkke i Aker Horizons har 952.380 aksjer

Ansatte i selskapet har også tegnet seg i emisjonen eller får tildelt aksjer gjennom et insentivprogram.

https://e24.no/boers-og-finans/i/41LGlq/roekkes-aker-horizons-skal-paa-boers-vil-hente-57-mrd-i-ny-finansiering

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/01/28/7615537/stor-interesse-for-rokkes-fornybar-satsing

Første tråd:
https://finansavisen.no/forum/thread/125794/view/3157319
Redigert 26.03.2021 kl 22:01
Oli
I dag kl 15:50 332

Spartan, det nylige salget kan man tolke i mange retninger og det trenger ikke være utelukkende negativt. På meg fremstår det mer som et planlagt salg der selskapet kjøper opp sine egne aksjer som var eid av ledelsen blant annet gjennom holding-selskaper.

Frodon har hatt rett han - til nå, hvis man ser bort fra at han snudde fra positiv til negativ 2021-2022. Allikevel er det ikke det, de fleste reagerer på. Det er hans utrettelige publisering av innlegg i hovedsak med den hensikt å få folk til å selge. Når man er så aktiv som han er, så har man en agenda eller så liker man bare å provosere for å føle seg bra på bekostning av andre. Hans deling av informasjon når det gjelder selskapet stiller jeg også spørsmål ved. Hele denne bransjen som AKH er i har blitt rammet kraftig de siste årene. Dette er ikke unikt bare for AKH. Jeg har ikke sett noen haussekampanjer når det gjelder AKH på veldig lang tid, for det meste er andre brukere som blir provosert av Frodons' konstante svartmaling - og til dels provoserende natur. Da han konstant liker å fremheve hvor rett han har og alle som tror motsatt er "idioter" Det skaper mye diskusjon på forumet - det skal han ha, men når han kjører den stilen som han gjør så må han tåle å få igjen i samme ordlag.

Ser man fremover så har jeg tro på AKH. Det er dette Røkke familien ser for seg skal bli melkekua etter hvert som olje og kull fases ut. De kommer ikke til å gi opp dette så lett. Det å trekke AKH inn i Aker igjen vil være et nederlag som de ønsker å unngå, samtidig vil det gi en veldig uklar selskapsprofil for investorer.
Kommer verden til å ha brukt for stadig mer energi? - hvis svaret på dette er ja, så kommer AKH til å trives i dette markedet.

Et av Frodons store poeng er at det kommer en emisjon hvor investorer blir utvannet. Han har nok rett i det, men den kommer ikke til å skje på disse nivåene. Her vil det i første omgang være snakk om å synligjøre verdier for å få opp prisen på aksjen. Samtidig vil AKH få hjelp av det makroøkonomiske. "Small-caps" har i USA begynt å røre på seg. Det er utsikter til at renten skal ned. Dette fordi det kan se ut som FED har kontroll på inflasjonen og at arbeidsmarkedet begynner å vise svakhet. Da vil investorer igjen begynne å kjøpe seg opp i selskaper med inntjening lenger frem i tid, da veldig mange har gått ned 50-90 % de siste tre årene i likhet med AKH.

Redigert i dag kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Dansekongen
I dag kl 16:56 279

Jeg har ingen tro på at Aker Horizons skal finansiere sine planlagte prosjekter med egenkapital. Skulle det vise seg at jeg tar feil, kommer jeg til å kjøpe mine første AKH-aksjer til underkurs før reparasjonsemisjonen blir avlyst. Røkkefamilien eier 46% av Aker Horizons – det holder lenge for meg. 😁
DividendYield
I dag kl 17:33 243

Da er det vel bedre å gjøre som deg? Å starte opp igjen med et nytt Nick.

Med utelukkende skriving på akh tråden. Er det akh nicket?
Redigert i dag kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Dansekongen
I dag kl 18:01 209

Fjottpeis! Hold deg til fakta for en gangs skyld. Hadde du giddet å anstrenge deg bittelitt, ville du sett at jeg har skrevet innlegg på ni ulike tråder.

Nicket er mitt første, eneste og siste. I motsetning til visse andre troll, opererer jeg ikke under flere nick. Å prate med seg sjøl, er et sikkert tegn på galskap. 🤣
DividendYield
I dag kl 20:09 125

Uff da! Traff jeg en nerve der?

Men du er flink til å stille diagnoser på dine motdebattanter, det skal du ha🥰
Frodon
I dag kl 20:59 74

Takk for gode ord 😇 Det er nok ikke alle som skjønner hvor mye tid vi brukte på dette, når bransjen var i en hype og den skulle liksom eksplodere inn i et enormt marked innen 2030. Men så skjedde dessverre ikke det, og hype gikk over.

Alle som har fulgt med på AKH siden starten, vet at jeg har truffet hele veien her, til enorm irritasjon. Det er jo veldig forståelig, da folk tapte enormt mye penger. Også har det kommet inn nye nick på løpende bånd, i håp om å treffe bunnen. Til nå har alle de bommet, men på et eller annet tidspunkt må en treffe. Det har ingen av dagens nye nick gjort, de har alle tapt. Stoltheten deres er nok litt såret, og kunnskapen dems om AKH har vært langt under middels.

Tenk om vi hadde fått et innsidekjøp istedenfor salg nå? Da hadde det sannsynligvis tatt helt av igjen, men siden det var salg, prøver de med urealiserte tap å bortforklare fakta. Det sier kanskje mye om desperasjonen, da de prøver å lokke andre hobby investorer inn her, slik at de kan få solgt.

Hva tenker du om ACC? Kan den være verdt et lodd på dagens nivå? Hvis Røkke fusjonerer ACC inn i Aker, går investeringen ca i kr 0 i mine beregninger på underliggende verdier i begge selskap. Dvs at nedsiderisikoen i ACC sannsynligvis er minimal, men også begrenset oppside? 20-30% i beste fall, gitt at det virker usannsynlig at de skal utbetale cash i utbytte?
Redigert i dag kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Frodon
I dag kl 21:13 57

Hva tenker du kan være grunnen til at innside aksjene ikke ble solgt i januar 2024 vs nå? Virker ikke som det tidspunktet var planlagt.

Angående infoen om AKH, jeg finner vanvittig mye positivt om bransjen, det meste i favør Kina. Kan neste ikke huske sist jeg fant noe positiv info om AKH, utenom nedsalg og utvanning av eierposter. Nå snakker jeg om solide positive fundamenter, ikke FEED kontrakter eller intensjonsavtaler. Hvis du ser historikken i ALH på intensjonsavtaler, ser du at AKH ikke opplyser når de ikke ble noe av, du må bare dobbelsjekke med forrige årsrapport og se hva som ikke er nevnt mer. Ja, det er en stor jobb jeg har gjort, fordi interessen har vært der.

Det jeg reagerer på, er at blant annet du ikke reagerer på alle de usaklige og usmakelige innlegg om Frodon. Hvem er verst, de som driver med mobbing eller de som står å ser på at det skjer uten å gjøre noe?

Jeg tror ikke du er helt oppdatert, Røkke familien selger seg ut av grønt. Det er IKKE fremtiden til Røkke. Anbefaler deg å lese siste rapport fra Aker, så ser du hvordan de skal satse. Røkke kan melke olje via AkerBP minst så lenge lisensene deres er godkjent for, og sannsynligvis kommer de til å bade i penger når leting etter olje stopper opp, samtidig som verden fortsatt trenger olje. Dette vet sannsynligvis du, ref ditt nick 😉

Hvis Mainstream prises til kr 0 pr dags dato, fatter ikke jeg hvorfor de ikke børsnoterer selskapet. Finnes det en bedre måte å synliggjøre verdiene på…?

Beklager at jeg har vært litt brå mot deg noen ganger. Synes faktisk du fortjener bedre enn det 😊
Frodon
I dag kl 21:32 38

Hobby psykologer er de som bommer mest. I tillegg bryter han reglementet, noe han har fått beskjed av admin om. Han blir sannsynligvis like lenge på HO som de andre som bommer på det meste 😉

NB! Hva har han truffet på i AKH til nå?
Redigert i dag kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Frodon
I dag kl 22:06 5

Til de som følger TA, håper dere har tatt en titt på chart i USA nå, spesielt SP500. Det blir nok gode muligheter til å snitte ned flere ganger i AKH ved brudd ned igjennom all time low, for de som mener nedsnitting er en god investeringsform. Personlig synes jeg stoplos er en langt bedre strategi