Hva er det med e24, DN og finansavisen....(!)

Grannesen
NAS 06.11.2019 kl 09:17 9557

Norwegian stuper, ras..... Hva er dette da - hvis aksje handles over ny tegningskurs for emisjon så kan vel dette ikke beskrives på denne måten.
Jeg blir helt matt av å se hvordan de skal krisemaksimere NAS hver gang.

Dette er positivt for selskapet og nå som store investorer kommer inn på kr 40,- har de vel også tenkt at investeringen skal kaste av seg ved at kursen skal opp:-)
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
solb
06.11.2019 kl 09:51 9366

Mens disse medier jevnt over vinkler overskriftene negativt, ser vi andre mer nøytrale komme ut slik:
"Norwegian reports higher load factor and unit revenue in October" Forskjell?
https://www.aviation24.be/airlines/norwegian-air-shuttle/reports-higher-load-factor-and-unit-revenue-in-october/
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Grannesen
06.11.2019 kl 09:54 9330

Litt forskjell ja - utrolig. Patriotismen over skapte verdier på hjemmebane kan man dessverre glemme her i Norge.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
SomSa
06.11.2019 kl 09:56 9307


Det verste er hva Norwegian´s kunder sier:

05.11.19 20:04/06.11.19 08:56
Da Norwegian-ansatt så Bentes billett, fikk hun 1500 kroner i gebyr: - Vi ble behandlet som kriminelle

Etter flere saker der Norwegian-kunder har fortalt om bagasjegebyr-innkreving ved gaten og frekk og uhøflig opptreden fra Norwegian-ansatte, lovet selskapet en endring i praksisen som har provosert mange............................

Omstridt bagasje-håndtering fortsetter......................

Jeg må innrømme at jeg aldri har opplevd større urimelighet og tilsvarende mobbing som passasjer. I tillegg er jeg vant til å oppleve litt smidighet og skjønn når man reiser på en Premium-billett. Det er i hvert fall siste gang jeg velger Norwegian som selskap..................

https://www.nettavisen.no/okonomi/da-norwegian-ansatt-sa-bentes-billett-fikk-hun-1500-kroner-i-gebyr---vi-ble-behandlet-som-kriminelle/3423873730.html
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
solb
06.11.2019 kl 09:59 9266

Hold deg borte fra NAS. Dette er ingen ting for deg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Moneyspeaks
06.11.2019 kl 10:09 9180

Synes det er veldig bra at også norske flyselskap begynner å ta tak. Jeg liker ikke stresse ved gate'n, men, pga div. egoistiske medpassasjerer som ikke vil sjekke inn bagasjen, risikerer jeg at hyllene er fulle og må legge mine (10kg!) under sete framfor! Som sagt VELDIG BRA JOBBET Norwegian 👍😊 måtte flere stramme inn 👏
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2019 kl 16:53 8866

Ser at Sisseners Conopus har falt 1,33 % i oktober. DN dekker dette med en helt grei overskrift. «Oktobersmell for Jan Petter Sisseners fond.: - fikk to hooker inn fra høyre». Finansavisen har denne: «Her er Sisseners favorittakser for november» https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/11/08/7470842/her-er-listen-over-jan-petter-sisseners-favorittaksjer-i-november. Gud bedre om Norwegian hadde levert RASK - 1,33% i oktober. STIRRER NED I AVGRUNNEN eller noe sånt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
08.11.2019 kl 22:35 8556

"Litt smidighet", - hva innebærer det? Er det å tøye grenser ... hvor skal grensen gå? 10 kilo og kanskje 100 gram, eller 10 kilo og 900 gram? Kanskje bedre med 11 kilo?
10 kilo er 10 kilo, ikke 10,001 kilo. Eller er det for strengt?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.11.2019 kl 01:45 8377

Skal det ikke mer til før du nekter å fly med et selskap, blir det vel mye buss og tog på deg ;)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
EliotS
10.11.2019 kl 08:49 7936

Jeg er enig i at der har været mange negative artikler men det begynder at vende. Les bare denne Dagens Næringsliv's artikel, som jeg finder positiv:

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/oslo-bors/motorproblemer/norwegian-sjefen-etter-ny-kapitalinnhenting-vi-kan-gi-full-gass-i-det-som-er-det-viktigste-at-selskapet-skal-tjene-penger/2-1-701453
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
10.11.2019 kl 10:26 7802

Har dere hørt høringene i senatet og kongressen? Virker som om Boeing mildt sagt tar grundig tak i Max. Når det kommer i lufta er det nok fint lite å bekymre seg for. De gjorde det også klart at flyselskapene kan kompenseres. Der er den kalde delen av dette. At 346 liv er tapt grunnet det Boeing la opp til er bare helt vanvittig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
10.11.2019 kl 10:39 7774

Skal kompenseres. Ikke kan.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2019 kl 10:25 7496

Nas får iallfall ikke noe gratis fra media. Har merket meg flere ganger at det er bilde av Norwegian fly når noe negativt blir omtalt generelt om luftfart. I en artikkel om den siste SAS streiken var det bilde av et Norwegian fly med et SAS fly i bakgrunnen. I vedlagte artikkel om økt rapportering av trøtte piloter er det avbildet 2 Norwegian fly lengst fremme, så 2 Norwegian fly i bakgrunnen, og bak der kan vi skimte halen på et SAS fly og et Norwegian fly bak der igjen. https://www.dn.no/luftfart/ny-sikkerhetsrapport-eksplosjon-i-pilot-fatigue-i-danmark/2-1-705510 Finner det svært morsomt at det i billedteksten skrives det er avbildet SAS og Norwegian fly
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Epona
13.11.2019 kl 10:44 7425

Gjennomgående negativ omtale av NAS i alle finansavisene i Norge.
SAS derimot får positiv omtale i alle artikler.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
13.11.2019 kl 12:16 7364

Kan det være fordi SAS tjener massevis av penger, mens NAS har emisjon etter emisjon, 62 milliarder i gjeld, og pengene renner ut. Spør du meg er omtalen helt på sin plass. Emisjonene er også bare for å pisse i buksa, de holder noen måneder. Utpå våren blir det ny emisjon igjen. De kommer seg aldri ut av den gjelda, det må vel alle se. Gjelden til DOF og SOFF er jo peanuts i forhold til NAS.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Epona
15.11.2019 kl 06:43 7157

Finansavisen spør bak en betalingsmur:

« Er leasingavtalene til Norwegian et sjakktrekk?
Flyselskapet Norwegian har en massiv gjeld. Den rentebærende gjelden ble doblet over natten til godt over 60 milliarder kroner. Eller gjorde den egentlig det?»

Hva sier aksjonærene?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Investor 33
15.11.2019 kl 07:25 7072

NAS har gjeld ja, men hva om de solgte flyene videre? Hva sitter NAS igjen av fortjeneste? Det er behov for fly fremfor Offshore som sliter på annen måte. Hadde vært interessant å regnet på dette av noen som kan. Fakta hadde vært fint!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Investor 33
15.11.2019 kl 07:27 7062

SAS hadde tidligere utfordringer. Hva gjorde de? Fakte hadde vær fint å få rundt dette også! Samt flya til SAS og gjeld.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
EliotS
15.11.2019 kl 07:33 7031

Det afgørende er ikke om leasingaftaler tæller som gæld eller ikke. Det sfgørende er om de fly som selskabet ejer eller kommer til at eje har mere værdi end den gæld som er på hvert fly. Salgene af indtil videre har vist at her ligger værdier.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Investor 33
15.11.2019 kl 07:44 6994

Ikke sant, det ligger betydelige verdier i NAS sine fly. Bestilt 100 fly om jeg ikke tar feil. Gjeld vil de få men også verdier i flyene. Videre salg av disse flyene hadde gitt selskapet "betydelig" gevinst? Jeg tenker den "nye" ledelsen jobber for å få til gode avtaler og at de kommer til å redusere gjelden betydelig på sikt. Verdiene vil bli mer synlig for investorene og eventuelt et bud på selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Grannesen
15.11.2019 kl 09:27 6811

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/11/15/7472706/ingen-norwegian-kunder-strandes-i-malmoe

Nok et idiotisk innlegg der de forsøker å idiot-erklære NAS - supperåd. Det er så ufattelig at de ikke forsøker å gjøre NAS attraktivt siden det er et norsk selskap.
Dette er så gjennomfarget at jeg snart ikke gidder å lese norsk finansjournalistikk. Lavmål!!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Epona
15.11.2019 kl 14:19 6608

Finner finansavisene noe som kan være negativt for Norwegian, ja, da trekker de det opp og lager en sak ut av det. E24 om MAX på banen i dag: https://e24.no/naeringsliv/i/6jeE88/fagforeningstopp-kabinansatte-trygler-om-aa-slippe-aa-jobbe-paa-max-flyene
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Investor 33
15.11.2019 kl 16:01 6469

Det er slik de får lesere. Man må tro på sin intensjon og at NAS blir en vinner til slutt. Logisk tankegang så finner man ut at NAS har verdier som lett kunne solgt videre og slettet all gjeld. Mange andre selskaper er bare "luft" uten verdier å selge. At personale er redd for å fly de nye MAX flyene er helt naturlig. Flyene må testes og prøves ut en måneds tid for å¨trygge besetningen og passasjerer. Så kan MAX flyene settes i drift når man ser at alt fungerer. Tenker selv det vil bli de tryggeste flyene som er i lufta. Har ikke råd til at det skal gå galt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Grannesen
05.12.2019 kl 09:52 5824

Se på overskriftene..... det er ikke til å tro. I tillegg klarer de å avbilde et norwegian-fly på saken som handler om at SAS dundrer ned 15% i dag.... Det er helt latterlig hovrdan de for en hver pris skal ramme NAS.....
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
EXTrader
05.12.2019 kl 10:03 5771

Som jeg skrev i den andre tråden 🥵😤😡


EXTrader
I dag kl 09:48
69
Nå ser jeg dette i et annet lys !

Dette er kritisk 🤯🤯🤯🤯😡

Selskapet ble grunnlagt av Christian Schibsted i 1839 da han startet en liten virksomhet som boktrykker i Oslo. Schibsted overtok eierskapet til Verdens Gang i 1966, da avisen var i finansielle problemer. I 1988 ble det til da familieeide selskapet gjort om til aksjeselskap og det ble opprettet ulike datterselskaper.

Konsernet ble børsnotert i 1992. Kristin Skogen Lund har vært konsernsjef siden 1. des 2018. Tidligere konsernsjefer er Kjell Aamot (1989-2009) Rolv Erik Ryssdal (2009-2018).

Schibsted ASA ble i 2015 eid blant annet av:[3]

Blommenholm Industrier AS (eid 60,1 % av Stiftelsen Tinius opprettet av Tinius Nagell-Erichsen) (25,1 %)
Folketrygdfondet (6,1 %)
Deutsche Bank AG (3,8 %)
JP Morgan Chase (3,5 %)
Goldman Sachs (2,7 %)
UBS AG (2,6 %)
The Northern Trust Company (2,5 %)
State Street Bank and Trust Company (2,0 %)
JP Morgan Chase (1,6 %)
Morgan Stanley & Co (1,4 %)
State Street Bank and Trust Company (1,3 %)
UBS AG (1,2 %)
Clearstream Banking (1,2 %)
The Northern Trust Company (1,1 %)
The Bank of New York Mellon (1,1 %)
Morgan Stanley & Co International (1,0 %)
State Street Bank and Trust Company (0,9 %)
Selskapets aksjer inngikk da i OBX-indeksen.

Vedtektsreglene i Schibsted ASA gjorde at Stiftelsen Tinius har negativ kontroll over konsernet.[4]

I 2017 hadde Schibsted ASA hadde en omsetning på 16,9 milliarder kroner og et resultat på 2,6 milliarder kroner (EBITA)[5].

Kristin Skogen Lund har vært konsernsjef i Schibsted siden 1. desember 2018.[6] Finansdirektør er Ragnar Kaarhus.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Grannesen
05.12.2019 kl 10:17 5693

Dette er jo helt vilt faktisk - delvis eid av shortere..... Dette sier noe om hvor fri pressen er i Norge, vanvittig!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Restplassno
05.12.2019 kl 10:18 5682

Det er nok mest kunnskapsløsheten som rammer disse avisene. Journalistene har lært hvordan man skal lage overskrift og ingress og strukturere en artikkel, men de aner ikke hvordan de skal lese trafikktall. Journalistene starter med det eneste de forstår seg på, passasjertall, i påvente av tolkling. Derfor vil man se utover dagen, som vanlig, at de henter inn den eneste de vet om som kan noe om dette, Hans Jørgen Elnæs, for å gi tallene mening. Det er trist, men det vil komme positive utspill utover formiddagen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
EXTrader
05.12.2019 kl 10:20 5668

Dette er jeg helt enig med deg i det er Fake News og manipulering av fakta hele tiden ! Jeg kommer til å si opp Dette kommunist media Schibsted som eies og manipuleres av de store bankenes agenda.

Dette lukter dårlig 💩💩💩

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Schibsted
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Grannesen
05.12.2019 kl 10:27 5635

Tja - se hvordan de vinkler SAS da - her klarer de nesten å gjøre 15-16% fall til noe positivt. Rett under saken er det også annonse for AMEX SAS-kort. Jeg tror det er en styrt presse desverre....
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Restplassno
05.12.2019 kl 10:33 5604

Tror de er for dumme til at de hadde klart å holde tett om det, for å være ærlig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
EXTrader
05.12.2019 kl 10:47 5549

Det er de ansatte i Schibsted ! Som får beskjed hva de skal skrive ! Se på alle artiklene og aksje kursen ! Så ser du agendaen ! Dette er markeds manipulasjon fra media sin side dessverre 💩 og blir bare mer og mer gjennomlysende 👹
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2019 kl 14:04 5240

Nok et Norwegian fly avbildet ved negativ artikkel om flybransjen generelt. https://www.tu.no/artikler/flyselskap-frakter-drivstoff-rundt-i-europa-klimaet-betaler-prisen/480506. Norwegian er blant de beste i klassen på alt som har med miljø å gjøre. Er vel de eneste i verden som har innført et system der passasjerene kan velge å kompensere for sitt miljø avtrykk. Kanskje et bilde av et fly fra «veteranflyparken» British Airways flyr rundt med kan passe bedre.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
nima
06.12.2019 kl 14:19 5198

Har registrert det samme som skrives her, ser at de ikke finner noe å klage på i SAS. Bare et svar på dette er at det er styrt av pressen. Alle som jobber i pressen lever etter den såkalte janteloven. Finner dette usmakelig , et norsk selskap som møter så stor mot arbeidelse som den grad som NAS har blitt, har de glemt at NAS har skapt mange arbeidsplasser. i landet ???? USMAKELIG OG UREDELIG PRESSE.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
EXTrader
06.12.2019 kl 15:36 5084

Det er rett å slett motbydelig å se hvordan dette blir gjort ! Jeg tror igjen at dette er styrt fra høyere hold 🤨 ha E24 skrevet om Danske Bank sitt nye kursmål på kr55 ???
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
EliotS
08.12.2019 kl 13:57 4622

Ja - og så ville dagens Næringsliv lige slå fast at SAS er større end Norwegian Air

https://www.dn.no/luftfart/sas/norwegian/luftfart/na-er-sas-igjen-storre-enn-norwegian/2-1-720045
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Kantarell
08.12.2019 kl 16:11 4527

"Ser man imidlertid på de siste 12 månedene, er Norwegian fortsatt det største flyselskapet i Norden med totalt 36.795.938 passasjerer mot SAS' 29.755.749 passasjerer, ifølge nettstedet."...
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Pronec 2013
09.12.2019 kl 15:37 4220

Nå er pinadø e24 ute igjen med nok et spark på skinnleggen til NAS..... - De må jo ha en klar agenda, eller i verste fall - en klar arbeidsinstruks....
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare