BWLPG - over en milliard i kvartalsresultat
BWLPG.OL Q3 2019 – Condensed Consolidated Interim Financial Information
(Singapore, 21 November 2019)
• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share
Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
(Singapore, 21 November 2019)
• Highest ever quarterly net profit of US$117 million
• Fleet wide VLGC TCE freight rates averaged US$48,100 per day
• TCE income of US$185 million, EBITDA of US$149 million with an EBITDA margin of 80.9%, generating a net profit after tax of US$117 million or US$0.83 per share
• Current dividend policy amended from a semi-annual to a quarterly dividend payout
• Declared Q3 2019 cash dividend of US$0.33 per share, bringing the YTD 2019 cash dividend to US$0.43 per share
Dette er helt vilt bra, langt over consensus, og nytt dividenderegime med kvartalsvise utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
Kvistingen
28.08.2020 kl 08:54
10633
Her er dagens oppdatering fra DNB:
Også i BW LPG har vi løftet estimatene for 2020 etter Q2-rapporten. Oppdateringen knyttet til blant annet flåteutviklingen gjør imidlertid at estimatene for 2021 samtidig tas noe ned. Kursen stengte i går på NOK 38.38 pr aksje og basert på en netto estimert underliggende verdi på NOK 72 pr aksje mener vi den reflekterte rabatten fortsatt er for høy og har en kjøpsanbefaling med et kursmål på NOK 43 pr aksje.
Også i BW LPG har vi løftet estimatene for 2020 etter Q2-rapporten. Oppdateringen knyttet til blant annet flåteutviklingen gjør imidlertid at estimatene for 2021 samtidig tas noe ned. Kursen stengte i går på NOK 38.38 pr aksje og basert på en netto estimert underliggende verdi på NOK 72 pr aksje mener vi den reflekterte rabatten fortsatt er for høy og har en kjøpsanbefaling med et kursmål på NOK 43 pr aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10
Du må logge inn for å svare
mdkInvest
28.08.2020 kl 11:01
10728
Mener 43 NOK er alt for lidt for et kvalitets selskab som BW LPG
Korporalen
01.09.2020 kl 13:50
9557
Dersom man er eier av aksjen ved utgang av morgendagen (2. sept) så får man utbyttet. Er det slik å forstå?
theblueone
01.09.2020 kl 13:56
9614
Sorry; den er ex utbytte pr i dag, dvs du må hatt aksjene i går for å få utbytte
awkward
01.09.2020 kl 13:57
9736
Nei.
Den gikk ex utbytte idag.
Du måtte altså eid aksjen igår, for å ha rett på utbytte.
Den gikk ex utbytte idag.
Du måtte altså eid aksjen igår, for å ha rett på utbytte.
Kvistingen
01.09.2020 kl 13:57
9766
Nei, du måtte eie den ved slutten av dagen i går for å få utbytte. Derfor er den ned ca $0.15 i dag.
I-oil
02.09.2020 kl 08:33
9540
Sjekk chartet fra Investtech:
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100690&tck=BWLPG&product=2
Kursen skal kraftig opp !
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100690&tck=BWLPG&product=2
Kursen skal kraftig opp !
Pacino
04.09.2020 kl 15:46
9147
Ser ut som Voleon har gitt opp shorten i BWLPG nå..
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG173841013
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG173841013
awkward
07.09.2020 kl 10:33
8780
According to brokers last week, the 2002-built VLGC BW Energy, 50% owned by BW
LPG, has reportedly been fixed out to IOC (India) for a year at USD 32,500/day
There have not been that many reported TC-fixtures recently, so the data-point is
interesting. This also means EBITDA of USD 9m for a ship we value at USD 28m in our
NOK 72/NAV of BW LPG. The rate is spot on our USD 32,500/day estimate for 2021
Bekrefter at LPG er lønnsomt om dagen!
2002 modell med en 32,5k rate for et fullt år lar seg høre.
BW fortsetter å levere!
LPG, has reportedly been fixed out to IOC (India) for a year at USD 32,500/day
There have not been that many reported TC-fixtures recently, so the data-point is
interesting. This also means EBITDA of USD 9m for a ship we value at USD 28m in our
NOK 72/NAV of BW LPG. The rate is spot on our USD 32,500/day estimate for 2021
Bekrefter at LPG er lønnsomt om dagen!
2002 modell med en 32,5k rate for et fullt år lar seg høre.
BW fortsetter å levere!
Ja, det er bra, men det sier vel også noe om forventet spot rate fremover fra Bw side?
Men for al del, det tjenes masse penger, er vel det mest lønnsomme shipping segment nå
Men for al del, det tjenes masse penger, er vel det mest lønnsomme shipping segment nå
awkward
07.09.2020 kl 10:53
8818
Jeg mener det sier mye om forventet spot rate fremover.
Det at man får en 18 år gammel dame på 35k for et helt år sier meg at markedet begynner å stramme seg bra til i LPG nå.
Nyere baljer i spot vil klare vesentlig mer.
Meget positivt, for alle som er gamet med LPG-frakt.
awkward
07.09.2020 kl 11:29
8927
Arctic idag:
LPG: HIGHER RATES
1) We are hearing that a VLGC has been fixed last week at USD 100/ton USG-Far East
2) This equates to just below USD 50k/d on a time charter equivalent basis which compares to current spot rates out of the Middle East of USD ~41k/d
3) Encouraging to see that US is stepping up when Middle East is slowing down
LPG: HIGHER RATES
1) We are hearing that a VLGC has been fixed last week at USD 100/ton USG-Far East
2) This equates to just below USD 50k/d on a time charter equivalent basis which compares to current spot rates out of the Middle East of USD ~41k/d
3) Encouraging to see that US is stepping up when Middle East is slowing down
Jasså, er det i ferd med å styrke seg igjen?
RGTBJØRN
07.09.2020 kl 11:58
8955
Når er det utbyttepenger kommer på kontoen ? Ser at utbytte Ex var 1 september.
awkward
09.09.2020 kl 07:21
8545
Og poten oppover igjen.
Det er svært lønnsomme dager for LPG-selskapene.
Interessant å se om de norske følger amerikanerne nå.
Gode kursmål meldt (nesten) over hele linja.
Det er svært lønnsomme dager for LPG-selskapene.
Interessant å se om de norske følger amerikanerne nå.
Gode kursmål meldt (nesten) over hele linja.
Habub
09.09.2020 kl 07:26
8568
Fremtidige rater bare stiger og stiger, prognoserne for brugen af gas gør det samme, BWLPG tjener styrtendende med penge, de kommer til at give fantastisk udbytte i resten af 2020, stort set alle huse har kursmål rundt 60 til 70 kroner og BWLPG falder, det giver ingen mening.
Det giver heller ikke nogen mening at Joakim Hannisdahl (som har taget fejl i stort set alt de sidste 6 måneder) kunne få aktien til at falde næsten 8 % fra plus 5 til minus 3 med et Tweet (som iøvrigt igen var forkert) siger vel igrunden mere om investorerne i Bwlpg end firmaet tænker jeg..:)
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Det giver heller ikke nogen mening at Joakim Hannisdahl (som har taget fejl i stort set alt de sidste 6 måneder) kunne få aktien til at falde næsten 8 % fra plus 5 til minus 3 med et Tweet (som iøvrigt igen var forkert) siger vel igrunden mere om investorerne i Bwlpg end firmaet tænker jeg..:)
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Redigert 09.09.2020 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
awkward
09.09.2020 kl 09:27
8476
Jeg hadde ikke anledning til å være på fra start idag.
Men at denne startet der den gjorde var en gavepakke til de som var oppmerksomme.
LPG er fint i drivet om dagen, så her kan det gå fort!
Men at denne startet der den gjorde var en gavepakke til de som var oppmerksomme.
LPG er fint i drivet om dagen, så her kan det gå fort!
fundainvest
09.09.2020 kl 09:48
8506
Den ble matchet ned mot 35 før åpning.
Så det så meget lovende ut en periode, for oss "oppmerksomme".
Men fikk den ikke helt ned mot det, dessverre.
At man fortsatt får denne for under 40 kroner, med de futures som meldes innen frakt av gass er mildt skrevet overraskende.
Så snart folket ser at tank ikke er helt modent for take off ennå, kommer de nok fort tilbake til lpg - som er overmoden for en betydelig priskorreksjon.
Så det så meget lovende ut en periode, for oss "oppmerksomme".
Men fikk den ikke helt ned mot det, dessverre.
At man fortsatt får denne for under 40 kroner, med de futures som meldes innen frakt av gass er mildt skrevet overraskende.
Så snart folket ser at tank ikke er helt modent for take off ennå, kommer de nok fort tilbake til lpg - som er overmoden for en betydelig priskorreksjon.
awkward
09.09.2020 kl 10:05
8470
Såpass ja?
Jaja, godt kjøp for de som fikk handlet, okkesom!
Overrasket over prisingen selv.
Jaja, godt kjøp for de som fikk handlet, okkesom!
Overrasket over prisingen selv.
Habub
11.09.2020 kl 07:22
7572
Ja og futures for Oktober er steget mellem 5 til 10% de sidste dage til cirka 55.000, det eneste som ikke stiger er BW, den burde være langt over 50 tallet nå, måske vi kan glæde os til mellem 2 og 3 kroner i udbytte for Q3 og Q4, det tror jeg..:)
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/09/10/7565676/rally-i-storgass
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/09/10/7565676/rally-i-storgass
Redigert 11.09.2020 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Pyton1
11.09.2020 kl 07:45
7512
Hvor finner jeg oversikten over hvilken rater BW LPG styrer etter? Er det kun en type eller er det flere? Hvor stor delav skipene er på faste kontrakter og hvor mange er i spotmarkedet? Noen som kan komme med en oppdatering i forhold til dette og forventet inntjening fremover?
Habub
11.09.2020 kl 08:01
7502
Du kan jo kigge lidt på Q2 rapporten (hvis du ikke allerede har set den) som iøvrigt også sammenligner rater med tidligere tider. F.eks er Q2, 2020 raterne næsten 50% højere end Q2 2019, hvilket den nuværende kurs definitivt ikke afspejler.
https://www.bwlpg.com/docs/default-source/financial-reports/bw-lpg-q2-2020-earnings-presentation.pdf?sfvrsn=187e1812_3
https://www.bwlpg.com/docs/default-source/financial-reports/bw-lpg-q2-2020-earnings-presentation.pdf?sfvrsn=187e1812_3
AudiBMWMercy
11.09.2020 kl 08:27
7421
Hva tolke dere med side 14 om at BWLPG har fikset 80% av tilgjengelige dager i Q3 på snittrate over 27 kUSD/day?
Betyr det at BW skal tjene mindre enn Q2?
Betyr det at BW skal tjene mindre enn Q2?