NAS - Kun for aksjonærer i selskapet
Jeg har opprettet en egen tråd for aksjonærer. TEMA: General forsamling den 04.05.2020
1. Åpning av generalforsamlingen ved styrets leder, Niels Smedegaard. Opptak av fortegnelse over møtende aksjonærer
2. Valg av møteleder og en person til å undertegne protokollen sammen med møteleder
3. Godkjennelse av innkalling og agenda
4. Endring av vedtektene
5. Rettet emisjon med kontantoppgjør
6. Rettet emisjon ved konvertering av obligasjonslån til aksjer
7. Rettet emisjon ved konvertering av leasinggjeld til aksjer
8. Opptak av fortegnelse over møtende aksjonærer
9. Fullmakt til å utstede aksjer, herunder fullmakt til å utstede aksjer i en etterfølgende emisjon
10. Fullmakt til å utstede konvertible lån
Begrunn gjerne mot eller for! Men prøv å redegjøre hvorfor du mener det du skriver.
Be om tilgang hvis du ikke har fått invitasjon.
https://www.facebook.com/groups/2693912087509965/
1. Åpning av generalforsamlingen ved styrets leder, Niels Smedegaard. Opptak av fortegnelse over møtende aksjonærer
2. Valg av møteleder og en person til å undertegne protokollen sammen med møteleder
3. Godkjennelse av innkalling og agenda
4. Endring av vedtektene
5. Rettet emisjon med kontantoppgjør
6. Rettet emisjon ved konvertering av obligasjonslån til aksjer
7. Rettet emisjon ved konvertering av leasinggjeld til aksjer
8. Opptak av fortegnelse over møtende aksjonærer
9. Fullmakt til å utstede aksjer, herunder fullmakt til å utstede aksjer i en etterfølgende emisjon
10. Fullmakt til å utstede konvertible lån
Begrunn gjerne mot eller for! Men prøv å redegjøre hvorfor du mener det du skriver.
Be om tilgang hvis du ikke har fått invitasjon.
https://www.facebook.com/groups/2693912087509965/
Redigert 21.01.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
hstray
27.04.2020 kl 00:26
7112
Krevde ingenting. Lanserte det som ett forslag. E24 har deretter skrevet dette som et krav.
Anbefaler deg å gjør en egen innsats videre for å få støtte inn på agendaen
Anbefaler deg å gjør en egen innsats videre for å få støtte inn på agendaen
svestnes
27.04.2020 kl 07:08
6976
God innsats, Helge. Skulle tro at du har rett til å kreve artikkelen korrigert etter din uttalelse. Men nå har det gått flere dager, så vet ikke hvor aktuelt det er.
Når det gjelder innsending av brevet, så tok du ansvar om å sende brevet til statsministeren.
Når det gjelder innsending av brevet, så tok du ansvar om å sende brevet til statsministeren.
Kantarell
27.04.2020 kl 08:14
6881
Det er tydelig at E24 gjør alt i sin makt for å senke aksje kursen.
Da er det lett å forstå at Sissener & Co står i kulissene og prøver å påvirke "småaksjonærer" til å selge ;) Nettopp fordi de eier mange aksjer med sikret pant!
https://e24.no/naeringsliv/i/xP2Rdp/norwegian-legger-frem-detaljer-om-redningsplanen
Da er det lett å forstå at Sissener & Co står i kulissene og prøver å påvirke "småaksjonærer" til å selge ;) Nettopp fordi de eier mange aksjer med sikret pant!
https://e24.no/naeringsliv/i/xP2Rdp/norwegian-legger-frem-detaljer-om-redningsplanen
Redigert 27.04.2020 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Epona
27.04.2020 kl 08:18
6829
Kommer ikke til å selge mine aksjer på lang tid (år) uansett hva som kommer til å skje. Ferdig snakka.
Ha en fin dag 👍
Ha en fin dag 👍
Strategi
27.04.2020 kl 08:41
6640
LIQUIDITY AND MONTHLY USE OF CASH1
Revenues /
cash in
~100-
300m
Includes revenue from state
subsidized operations and cargo
In addition, the company generates
cash from credit card acquires and
Bank Norwegian payments
Monthly cash in Monthly cash out
service and other
Expected average cash burn of NOK 300-500m per
month during grounding phase (from July 2020)
~NOK 3bn
~100-
300m
~200-
400m
Estimated liquidity2 of approx. NOK 3bn as per Q2 20E, subject to the
NOK 3bn State Aid Package being granted in full
First tranche of NOK 300m already received
Currently, only absolutely vital operational invoices are being paid
– no interest, leasing or debt service payments until July 2020
Significant reduction of personnel
expenses, fuel usage, technical
maintenance and other opex – now
kept at a minimum level
Interest holiday for bonds until July 2021
Aircraft lease rental holiday until July 2020
and Power by the Hour agreement until
March 2021
No aircraft financing payments until July
2020 – principal and interest payments to
resume in Q3 2020
Includes certain, non-operating cash flows
Revenues /
cash in
~100-
300m
Includes revenue from state
subsidized operations and cargo
In addition, the company generates
cash from credit card acquires and
Bank Norwegian payments
Monthly cash in Monthly cash out
service and other
Expected average cash burn of NOK 300-500m per
month during grounding phase (from July 2020)
~NOK 3bn
~100-
300m
~200-
400m
Estimated liquidity2 of approx. NOK 3bn as per Q2 20E, subject to the
NOK 3bn State Aid Package being granted in full
First tranche of NOK 300m already received
Currently, only absolutely vital operational invoices are being paid
– no interest, leasing or debt service payments until July 2020
Significant reduction of personnel
expenses, fuel usage, technical
maintenance and other opex – now
kept at a minimum level
Interest holiday for bonds until July 2021
Aircraft lease rental holiday until July 2020
and Power by the Hour agreement until
March 2021
No aircraft financing payments until July
2020 – principal and interest payments to
resume in Q3 2020
Includes certain, non-operating cash flows
svestnes
27.04.2020 kl 08:48
6562
Å konverte 12,7 mlrd gjeld kan de bare glemme. Verdien på lånet er muligens ikke mer enn 200 mill.kr.
svestnes
27.04.2020 kl 08:59
6419
Riktig å omfulere det på en annen måte. Jeg har foreløpig tapt så mye at det er lite igjen å tape. Skal ikke mate heiene som patrulerer for billig kjøtt.
Redigert 27.04.2020 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
Strategi
27.04.2020 kl 09:12
6312
svestnes skrev Uaktuelt med salg.
Solgte alt på fredag 230K fordelt på 2 konti.
Ble for heavy og som vi ser i dag er dette komplext og komplisert.
Tror vi ser kurser ned på 4 tallet allerede i dag.
Ble for heavy og som vi ser i dag er dette komplext og komplisert.
Tror vi ser kurser ned på 4 tallet allerede i dag.
Redigert 27.04.2020 kl 09:18
Du må logge inn for å svare
Strategi
27.04.2020 kl 09:38
6100
Til deg også svestnes.
Tror short blir dekket inn i dag 100 %, ser slik ut dersom det ikke blir satt nye.
Så får vi se hva som skjer fremover mot Generalforsamling, her kan alt skje.
Tror short blir dekket inn i dag 100 %, ser slik ut dersom det ikke blir satt nye.
Så får vi se hva som skjer fremover mot Generalforsamling, her kan alt skje.
Epona
27.04.2020 kl 09:44
6063
Synes dn.no har en fin tilnærming i sin artikkel nå: https://www.dn.no/luftfart/norwegian/jacob-schram/koronaviruset/norwegian-betaler-bare-helt-nodvendige-regninger/2-1-798119
Kantarell
27.04.2020 kl 09:52
6001
Det forslaget styret er kommet med i dag redder ikke selskapet fra konkurs dessverre. Her ser man at styret er mest opptatt av å tilbakebetale gjeld enn å høre på aksjonærer i selskapet. Hvorfor?
Den meste bærekraftig flyselskap i Europa kan forsvinne og for å unngå at dette skjer må obligasjonseiere og staten bidra mer enn det som er foreslått i dag.
"Hold på aksjene deres sier Norwegian-sjef Jacob Schram". Og det gjør vi fortsatt!
Den meste bærekraftig flyselskap i Europa kan forsvinne og for å unngå at dette skjer må obligasjonseiere og staten bidra mer enn det som er foreslått i dag.
"Hold på aksjene deres sier Norwegian-sjef Jacob Schram". Og det gjør vi fortsatt!
Redigert 27.04.2020 kl 10:03
Du må logge inn for å svare
svestnes
27.04.2020 kl 10:48
5818
Har stemt ned forslaget og kommer ikke til å endre stemmen etter dagens forslag, fordi jeg menner at verdien på gjelden er betraktelig redusert.
Kantarell
27.04.2020 kl 10:56
5788
Det er mange som har interesse av å spre negativitet om Norwegian:
1. Noen politikker. De hater alt privat. De hater konkurranse. De ønsker bare ett flyselskap, og det må være statlig.
2. De ansatte ønsker en trygg arbeidsgiver. Ingen er så trygg arbeidsgiver som staten.
3. Daglig leder ønsker også å redde jobben sin og lønnen sin. Han frir til staten og långiverne og svikter sine aksjonærer.
4. Shorterne tjener penger på negativ omtale.
5. Långiverne vil kjøpe stemmeretter så billig som mulig.
Vi aksjonærene har mange fiender. Vi må stå sammen og stå fast. Vårt forslag eller konkurs. Det er vi som eier selskapet. Det er vi som bestemmer.
1. Noen politikker. De hater alt privat. De hater konkurranse. De ønsker bare ett flyselskap, og det må være statlig.
2. De ansatte ønsker en trygg arbeidsgiver. Ingen er så trygg arbeidsgiver som staten.
3. Daglig leder ønsker også å redde jobben sin og lønnen sin. Han frir til staten og långiverne og svikter sine aksjonærer.
4. Shorterne tjener penger på negativ omtale.
5. Långiverne vil kjøpe stemmeretter så billig som mulig.
Vi aksjonærene har mange fiender. Vi må stå sammen og stå fast. Vårt forslag eller konkurs. Det er vi som eier selskapet. Det er vi som bestemmer.
Strategi
27.04.2020 kl 11:05
5756
Ja, alle må ta sine valg og det er ikke noen fasit her.
Ser i allefall ut til at daytraderne koser seg, men jeg forventer nok at kursen vil falle ytterligere.
Holder man på aksjene og er man konfortabel er jo dette en fin sikring.
Ser i allefall ut til at daytraderne koser seg, men jeg forventer nok at kursen vil falle ytterligere.
Holder man på aksjene og er man konfortabel er jo dette en fin sikring.
Redigert 27.04.2020 kl 11:06
Du må logge inn for å svare
Epona
27.04.2020 kl 11:11
5732
Godt mulig det var fornuftig av deg å selge. Av bitter erfaring har jeg selv opptil flere ganger kastet kortene før siste kort ble spilt ut. Hver gang har jeg angret og tapt, noe som selvsagt skyltes også min egen mangel på erfaring og ubesluttsomhet. Men tror på en god løsning her, på kort, lengre eller lang sikt.
Kantarell
27.04.2020 kl 11:35
5681
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/04/27/7521635/charterselskap-far-nodlan
"Lånet skal deles i to der én del på 294 euro er ment som hjelp mot corona, mens 256 millioner går til fullstendig refinansiering. Sistnevnte lån er nødvendig siden selskapet var under Thomas Cook."
"Lånet skal deles i to der én del på 294 euro er ment som hjelp mot corona, mens 256 millioner går til fullstendig refinansiering. Sistnevnte lån er nødvendig siden selskapet var under Thomas Cook."
svestnes
27.04.2020 kl 16:31
5444
Folketrygdfondet har økt andelen til 8,01%. I første omgang tenker jeg at dette er positivt, men samtidig så er ikke det usannsynlig at investeringen er tenkt som ekstra posisjon til GF. Jeg har en oppfatning at staten har interesse av å ivareta på verdiene til folk/aksjonærene, men vi får se hva de stemmer for.
Tror imidlertid at lånegiverne kan bli blåst opp som en fjær om staten bestemmer å gå for NAS.
Tror imidlertid at lånegiverne kan bli blåst opp som en fjær om staten bestemmer å gå for NAS.
Redigert 27.04.2020 kl 16:49
Du må logge inn for å svare
deltaker
27.04.2020 kl 19:09
5265
Norwegian hovedinnslag på Dagsrevyen. Helge uttaler seg. Blir spennende. Frykter bare at Ryanair eller andre fientlige har kommet inn på bond-siden og vil blokkere alle forslag for å fremtvinge en konkurs..
Kantarell
27.04.2020 kl 19:17
5226
Da alle aksjonærer ble ranet. Utenlandske interesser vil nå få tak i Det norske staten krisepakke, Boeing erstatning og enda en ny krisepakke i juni ;)
BRAVO
BRAVO
Strategi
27.04.2020 kl 19:21
5208
Må si at JS vokser med oppgaven, virker som om han nå kjenner selskapet godt og virker også mer sikker i media.
Det er litt av en triller som nå foregår, Hstray er tøff og sier nei.
JS ber om JA og beklager at aksjonærene blir kraftig utvannet og mister nesten alt.
Tror det blir løsningen Skram foreslår som vil få gjennomslag.
Det er litt av en triller som nå foregår, Hstray er tøff og sier nei.
JS ber om JA og beklager at aksjonærene blir kraftig utvannet og mister nesten alt.
Tror det blir løsningen Skram foreslår som vil få gjennomslag.
Strategi
27.04.2020 kl 19:54
5132
Basert på magefølelse, vanskelig oppgave for aksjonærene å ta ansvaret for en evt. konkurs.
Det er mye i disse strukturene vi ikke forstår, hvor langt kan kreditorene presses, hvor langt kan aksjonærene presses.
Jeg tror det kommer frem til en minnelig løsning som er til å leve med for begge parter.
Konvertering kan bli mellom 3 (som er brukt som eksempel på andre tråder med lav konvertering)og (4.60 )(som skisseres av JS.
Jeg mener kursen skal ned i dette intervallet for å unngå ytterligere tap.
Går kursen nedover går jeg mulig inn igjen med noe.
Det er mye i disse strukturene vi ikke forstår, hvor langt kan kreditorene presses, hvor langt kan aksjonærene presses.
Jeg tror det kommer frem til en minnelig løsning som er til å leve med for begge parter.
Konvertering kan bli mellom 3 (som er brukt som eksempel på andre tråder med lav konvertering)og (4.60 )(som skisseres av JS.
Jeg mener kursen skal ned i dette intervallet for å unngå ytterligere tap.
Går kursen nedover går jeg mulig inn igjen med noe.
svestnes
27.04.2020 kl 20:47
5068
Aksjonærene skal ikke bare hele ansvaret. Konvertering kurs på 3 kr. er et ran som kommer til å bli stemt ned.
Strategi
27.04.2020 kl 20:48
5061
Norwegian handles 75 prosent over konverteringskursen
Norwegian har ikke angitt noen konverteringskurs, men basert på informasjonen om hvor mye gjeld som skal byttes til aksjer nå, og de ulike eierandelene interessegruppene får, kan man selv regne ut at konverteringskursen er satt til 3,16 kroner, ifølge Kapital.
Markedet vil etterhvert flommes over av aksjer utstedt på 3,16 kroner, men aksjen handles fortsatt til kurser godt over fem kroner på Oslo Børs.
Norwegian var ned 5,2 prosent til 5,50 kroner på børsen mandag, som fremdeles er godt over 2 kroner høyere enn den ventede emisjonen i mai.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/04/27/7521866/norwegian-handles-75-prosent-over-konverteringskursen
Norwegian har ikke angitt noen konverteringskurs, men basert på informasjonen om hvor mye gjeld som skal byttes til aksjer nå, og de ulike eierandelene interessegruppene får, kan man selv regne ut at konverteringskursen er satt til 3,16 kroner, ifølge Kapital.
Markedet vil etterhvert flommes over av aksjer utstedt på 3,16 kroner, men aksjen handles fortsatt til kurser godt over fem kroner på Oslo Børs.
Norwegian var ned 5,2 prosent til 5,50 kroner på børsen mandag, som fremdeles er godt over 2 kroner høyere enn den ventede emisjonen i mai.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/04/27/7521866/norwegian-handles-75-prosent-over-konverteringskursen
Redigert 27.04.2020 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
svestnes
27.04.2020 kl 20:49
5071
Tror ikke typen passer til jobben. Han klarer ikke å svare på viktig spørsmål.
svestnes
27.04.2020 kl 20:54
5079
Jeg tror ikke at den reelle aksje verdien er 3 eller 5,5, men analytikerne kan gått sitte og regne. Mulig andre tror på regnestykket, ikke jeg.
Mye spekulasjon og ingen fakta i avisa om dagen, lite troverdig.
Mye spekulasjon og ingen fakta i avisa om dagen, lite troverdig.
Redigert 27.04.2020 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
stud_trd
27.04.2020 kl 22:16
4510
Hvorfor er det så lite fokus på hva andre land gjør ? Det siste er jo at KLM Air France får statsgaranterte lån på over 100 milliarder. Hvorfor kan ikke Norge gjøre det samme, så får man kjøpt ut obligasjonseiere og dermed står NAS friere ? Koster ikke den norske stat omtrent ei krone. Og stakkars Hareide om han fortsetter med spillet sitt og dermed sørger for at Norwegian går konkurs. Det blir litt av et ettermæle i et av verdens rikeste land...
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
hstray
27.04.2020 kl 22:30
4484
Ny styreforman i NAS om 12-15 mnd er nok Michael O'Leary
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
27.04.2020 kl 22:34
4478
Det optimale for dagens regjering må jo være å bidra med penger til utenlandske eiere først. For så å se at selskapet går konkurs i neste omgang. Krisen er i begynnelsen med uviss utgang. Helt utrolig tafatte politikere.
Enig med stud_trd.
Enig med stud_trd.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
hstray
27.04.2020 kl 22:41
4471
Bare å sende blomster til norsk politiker som ødelegger næringslivet og norsk verdiskapning på norsk jord.
Største eier i NAS etter konventeringen er AerCap, leasing selskap med hovedkontor i Dublin. Ryanair har også sitt hovedkontor i Dublin. Men trenger ikke være rakettforsker for å forstå utgangen her,og et leasing selskap skal ikke være hovedeier i ett flyselskap.
Største eier i NAS etter konventeringen er AerCap, leasing selskap med hovedkontor i Dublin. Ryanair har også sitt hovedkontor i Dublin. Men trenger ikke være rakettforsker for å forstå utgangen her,og et leasing selskap skal ikke være hovedeier i ett flyselskap.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
svestnes
28.04.2020 kl 06:26
4339
Det er så 'lite penger' i Norge at de må låne fra utland.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.04.2020 kl 08:06
4290
Jeg hadde ikke vært overrasket hvis Kjos & Co er både obligasjonseiere i sikret pant og fly eiere av leasing selskap.
SAS som får hjelp fra 3 land ikke klarer å beholde ansatte?
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/04/28/7521919/sas-reduserer-antall-ansatte-med-opptil-5.000
SAS som får hjelp fra 3 land ikke klarer å beholde ansatte?
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/04/28/7521919/sas-reduserer-antall-ansatte-med-opptil-5.000
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Epona
28.04.2020 kl 08:16
4269
Tror ikke man skal bli altfor forundret om det skjer totalt uventede ting de nærmeste dager.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Pitti
28.04.2020 kl 09:35
4225
Tja, hva skal en tenke...
Norwegian sukrer tilbudet til kreditorene
11 minutter siden · Eivind Bøe
Selskapet vil gjøre om mindre andel av gjelden til aksjer enn det selskapet opprinnelig foreslo.
Saken oppdateres...
Norwegian foreslår å gjøre om 50 prosent av de to obligasjonslånene til aksjer, istedet for 60 prosent som selskapet meldte mandag.
Norwegian ville opprinnelig konvertere 4,15 milliarder kroner i obligasjonsgjeld. Nå er dette kuttet med 450 millioner til 3,7 milliarder.
Selskapet vil gjøre om 80 prosent av leasing-gjelden, ned fra det opprinnelige forslaget på 85 prosent.
Tidligere denne måneden meldte selskapet at det vil gjøre om gjeld til egenkapital ved å inngå avtaler med obligasjonseiere, långivere, leasingselskaper og leverandører.
Det var torsdag den 19. mars at myndighetene foreslo en garantiordning på 6 milliarder kroner for den norske flybransjen. Til sammen 3 milliarder av disse pengene kan gå til Norwegian.
Viruskrisen, som har rammet etterspørselen etter flyreiser verden over, har truffet Norwegian hardt.
Selskapet har fra før permittert 90 prosent av sine ansatte, og har parkert store deler av flåten.
Les meldingen fra selskapet her
newsweb.oslobors.no
Norwegian sukrer tilbudet til kreditorene
11 minutter siden · Eivind Bøe
Selskapet vil gjøre om mindre andel av gjelden til aksjer enn det selskapet opprinnelig foreslo.
Saken oppdateres...
Norwegian foreslår å gjøre om 50 prosent av de to obligasjonslånene til aksjer, istedet for 60 prosent som selskapet meldte mandag.
Norwegian ville opprinnelig konvertere 4,15 milliarder kroner i obligasjonsgjeld. Nå er dette kuttet med 450 millioner til 3,7 milliarder.
Selskapet vil gjøre om 80 prosent av leasing-gjelden, ned fra det opprinnelige forslaget på 85 prosent.
Tidligere denne måneden meldte selskapet at det vil gjøre om gjeld til egenkapital ved å inngå avtaler med obligasjonseiere, långivere, leasingselskaper og leverandører.
Det var torsdag den 19. mars at myndighetene foreslo en garantiordning på 6 milliarder kroner for den norske flybransjen. Til sammen 3 milliarder av disse pengene kan gå til Norwegian.
Viruskrisen, som har rammet etterspørselen etter flyreiser verden over, har truffet Norwegian hardt.
Selskapet har fra før permittert 90 prosent av sine ansatte, og har parkert store deler av flåten.
Les meldingen fra selskapet her
newsweb.oslobors.no
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.04.2020 kl 10:07
4216
Det kan oppfattes som positivt med det er fortsatt alt for mye utvanning for dagens aksjonærer. Men kursen kan holder seg over 5-6 kroner med denne nyheten.
Bedre men ikke nok!
Bedre men ikke nok!
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
svestnes
28.04.2020 kl 10:32
4190
Styret foreslo i går å konvertere lån på 60 % og 85% som er verdsatt til 12,7 mlrd.
Verdien til bedriften er satt til 842 mill., aksjekursen er nede 85%, men lånene mister ikke noe særlig verdi. Merkelige greier.
Verdien til bedriften er satt til 842 mill., aksjekursen er nede 85%, men lånene mister ikke noe særlig verdi. Merkelige greier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
InvesTorbjørn
28.04.2020 kl 11:09
4163
Etter å ha sett JS på nyhetene i går begynner jeg å helle i retning av å stemme ja. Jeg klarer ikke å se hvorfor ledelsen i NAS (der dyktige GK sikkert har hatt en aktiv rolle) skulle la være å gjøre alt de kan for å få redningspakke fra staten. Når staten er såpass passiv sammenlignet med hva andre land gjør for å redde "sine" selskap, er det i seg selv synd. Ikke minst for selskapet og oss aksjonærer, men også for norske flypassasjerer. I kapitalismen skal ikke myndighetene redde bedrifter. NAS har hatt for mye gjeld, og tatt mye risiko. Noe jeg mener er korrekt. Når stater pumper ut redningspakker nå kommer det i etterkant til å komme krav om at de betaler mer til staten i skatt også, siden de er avhengige av staten. Men nå var mye på bedringens vei, og når myndighetene stenger samfunnet og dermed fjerner næringsgrunnlaget bør dette kompenseres. I alle fall når alle andre land redder "sine" selskap. Har NHO Luftfart presset nok på regjeringen her? Når JS sier på nyhetene at han har snakket med ministre og statsministeren, og at de ikke kommer lenger, må NAS forholde seg til det. Det er fristende å ta sjansen på at långiverne lar seg presse ytterligere, men da kan NAS gå konkurs. Jeg investerte i NAS mer av patriotisme enn av rasjonelle årsaker. Jeg har kommet frem til at jeg er mer komfortabel med å se at aksjeverdien bli nær null og at selskapet lever videre og sysselsetter nordmenn og tilbyr billige flyreiser. Etter krisen er over kan det være mange konkurrenter blir borte, og kursen kan gå noe opp. I stedet for å sikte på kortsiktig oppgang i aksjene går jeg nå over til å ha en horisont på 10-20 år. Pengene anses som tapt, og hva kursen er om 20 år får bli en bonus.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Strategi
28.04.2020 kl 12:43
4072
Da er jeg inne igjen.
Jeg har nå bestemt meg for å stemme JA.
Fikk litt tillit til JS i går da han ber pent aksjonærene og stemme JA.
Jeg tar dette som et signal på at han ivaretar våre interesser på best mulig måte også for sitt eget omdømme.
Jeg har nå bestemt meg for å stemme JA.
Fikk litt tillit til JS i går da han ber pent aksjonærene og stemme JA.
Jeg tar dette som et signal på at han ivaretar våre interesser på best mulig måte også for sitt eget omdømme.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.04.2020 kl 12:44
4103
Det vil nok bli bedre i fremtiden. Men alt avhenger om hvor mange emisjoner de har tenkt å utføre i løpet av 20 år.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.04.2020 kl 12:45
4108
Det blir nok litt komplisert for deg Strategi: Du har jo solgt deg ut. Dermed kan ikke du stemme noe i det hele tatt?!
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Strategi
28.04.2020 kl 12:50
4099
Er inne igjen med litt over 300 K
✔👍👍
✔👍👍
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Den nye
28.04.2020 kl 13:23
4057
Er det lurt?
Hvis du hadde ventet til konvertering så kunne du trolig kjøpt aksjer for mellom 3-4 kroner isteden for 5 kroner nå.
Men ellers, jeg er enig med deg, kursen går opp en god del fra 5 kroner i månedene som kommer.
Hvis du hadde ventet til konvertering så kunne du trolig kjøpt aksjer for mellom 3-4 kroner isteden for 5 kroner nå.
Men ellers, jeg er enig med deg, kursen går opp en god del fra 5 kroner i månedene som kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Longline
28.04.2020 kl 13:33
4046
Vist vi tenker 5-10 år frem i tid,, noen som har en formening om kurs vist vi klarer å overleve dette her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.04.2020 kl 13:37
4053
Umulig å spå. Alt vi avhenge av antall aksjer og gode/dårlige nyheter. Hvis Nas er tilbake i 2022 uten nye emisjoner og fult drift så kan kursen være godt over 20 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.04.2020 kl 13:38
4046
Strategi skrev Er inne igjen med litt over 300 K ✔👍👍
?? Nå begynner jeg å tvile på det du sier. Jeg er skeptisk av natur ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:18
Du må logge inn for å svare