Ocean Yield - Utbytteselskap på billigsalg


https://min.e24.no/baltic-dry-stiger-for-fjerde-dag-pa-rad/a/Jo58L8

Ratene på vei opp, det betyr økt interesse for nye skip på kontrakt.


fersk1
24.03.2020 kl 11:19
9195
Av 7meglerhus har fem KJØPSanbfaling og 2 HOLD alle med kursmål fra 38 og oppover.Utrolig bra spør du meg.
Redigert 18.05.2020 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
fersk1
17.04.2020 kl 18:03 8202

Hvis du tar med Danske bank så er det fra 30 og ikke 38.
Nå er det 6KJØP og en hold. Venter spent på en ny oppdatering fra DNB som sitter med hold. Men har likevel kursmål 55. Synes det er overraskende at denne står å stanger som den gjør. Kanskje kommer det et oppsving før 5.mai? Tror vi blir positivt overrasket av både q og utbytte.
Lykke til, skjønner fortsatt ikke de som selger her.
Matsern
17.04.2020 kl 18:14 8165

De som kjøper denne aksjen tradisjonelt sett, er folk med mye sparepenger, de kjøper når det er «trygt» å kjøpe aksjer. Med det, så mener jeg når koronakrisen er over, OSE Index er tilbake på 930 og bestemor begynner å vurdere om hun skal putte penger i fond.

Helt motsatt av hva man burde gjøre. Når aksjemarkedet er billig, da skal man kjøpe.

Derfor ruger denne aksjen på 25kr og halv pris. Det betyr at det et god tid til å plukke flere billige aksjer.

Hovedårsaken til at kursen falt 50% på tre dager, var fordi småsparere ble tvangssolgt, når kursen falt på ekstrem frykt. De hadde belånt aksjene sine og kunne ikke betale marginen når banken ringte. Butikken til OCY er ikke betydelig rammet over tid. Asia kjører snart for full maskin igjen og da er vi tilbake på samme status som når OCY kursen var 50-60kr.

Februar 2020 når krisen var et faktum
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/02/01/7493804/coronaviruset-rammer-kinesiske-havner

April 2020 på vei tilbake til normalen
https://www.dn.no/utenriks/kina/koronaviruset/historisk-kollaps-for-kinesisk-okonomi-aktiviteten-pa-vei-opp/2-1-793309

« Det er over 20 prosent flere anløp av skip ved kinesiske havner nå enn det var på samme tid i fjor. Aktiviteten er på vei opp og kinesiske myndigheter er sannsynligvis klar med en tiltakspakke for å få fart på den økonomiske veksten i andre halvår for å unngå en resesjon for året. Her er et containerskip i ferd med å legge til havn i Wuhan, som var isolert i over ti uker.»
Redigert 17.04.2020 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
freetexx
17.04.2020 kl 20:46 7891

Presses denne nede til utbytte, så blir det mange flere aksjer for utbytte
OddArne
04.05.2020 kl 06:12 6843

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det siste dagen for handel før utbytte annonsering!
Joppe84
04.05.2020 kl 06:35 6801

Utbytte blir vel offentligjort 5. mai 20:00 CET. Så det vil isåfall være i morgen

Normally two days after a quarterly report (like Q4 2019) announcement so last day if you want dividends would be Friday next.
Matsern
12.05.2020 kl 17:55 6024

Dette ordner seg. Det åpnes opp

HÖEGH AUTOLINERS: SER LAVE VOLUMER PÅ KORT SIKT

11:23
Oslo (TDN Direkt): Höegh Autoliners har lagt merke til positive nyheter om at OEM-anlegg gjenåpnes, men rederiet forutser svake volumer på kort sikt.

Det fremgår av en melding fra selskapet tirsdag.

Videre skriver rederiet at de fortsetter å se redusert tilgjengelighet av arbeidskraft på havner og terminaler, noe som sakter ned driften betydelig.

LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Matsern
13.05.2020 kl 09:36 5730

Oslo (TDN Direkt): DNB Markets nedjusterer kursmål på Ocean Yield-aksjen til 30 kroner fra 38 kroner og gjentar kjøpsanbefaling.

Det fremgår av en oppdatering onsdag.

Kursmålet er basert på en yield på syv prosent på det nye kvartalsutbyttenivået på 0,05 dollar pr aksje. Tidligere var kursmålet basert på en yield på 11 prosent.

Vi mener det er fair å basere kursmålet på en lavere yield enn før ettersom vi mener det vil være rom for å øke utbyttet når finansielle måleparametere, som egenkapitalandel, har bedret seg, skriver meglerhuset.

TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
ignatas
14.05.2020 kl 16:48 5442

kjøpte mine siste aksjer i dag :) ønsker god bedring til dem som selger på 25 kroner og vil selv vurdere å kjøpe mer etter 5-24 måneder. lykke til og god sommerferie :)
Ampeq
14.05.2020 kl 17:03 5403

Kjøpte også en ny dose i dag. På tross av noe risk(hvilke selskaper har ikke risk i disse dager?) er det jo rett og slett gi bort pris om dagen :-))
milk
14.05.2020 kl 18:28 5281

Det er heldig vis lov å prate for "sin syke mor" Analytikerne blir aldri konfrontert med alle feil tolkningene de gjør.....
Liso2
14.05.2020 kl 18:43 5242

Tok 5000 nye i dag

Även om Wa-Wi gjorde ett bättre resultat än väntat så har även Okeanis Eco Tankers där OCY har ett antal tankers placerade redovisat ett bra Q1-20:

GREECE, May 14, 2020 – Okeanis Eco Tankers Corp. (“OET” or the “Company”) today reported unaudited interim condensed consolidated results for the three months ended March 31, 2020.

Q1 2020 Highlights

Time charter equivalent (“TCE”) revenue and Adjusted EBITDA of $73.4 million and $63.3 million, respectively. Profit for the period of $41.1 million or $1.26 per share (basic & diluted).
Fleetwide daily TCE rate of $56,200 per operating day; VLCC, Suezmax and Aframax/LR2 TCE rates of $59,200, $63,700 and $35,200 per operating day, respectively.
Daily vessel operating expenses of $7,025 per calendar day, including management fees.
In Q2 2020 to date, 68% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $105,500 per day, 67% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $56,700 per day and 64% of the available Aframax/LR2 spot days have been booked at an average TCE rate of $35,800 per day.
In January 2020, the Company took delivery of the eighth and final VLCC of its newbuilding program with Hyundai Heavy Industries, Nissos Anafi (Hull 3090).
In February 2020, the Company lost its arbitration claim against Ocean Yield ASA; the four VLCCs will remain on bareboat charter.
In March 2020, the Company purchased 113,934 of its own shares at an average price of NOK 57.3 per share.

Subsequent Events

The Board of Directors declared a cash dividend of $0.50 per share, amounting to $16.2 million. The cash dividend will be paid on Tuesday June 2, 2020 to shareholders of record as of Wednesday May 20, 2020. The shares will be traded ex-dividend as from and including Tuesday May 19, 2020.
In April 2020, the Company entered into a thirty-six month time charter contract with a leading international energy company for its VLCC Nissos Keros and an eight-month time charter contract with a national energy company for its VLCC Nissos Kythnos.
Also in April 2020, the Company purchased 250,000 of its own shares at an average price of NOK 57.5 per share.
Lastly in April 2020, the Company received firm commitments from the Export-Import Bank of Korea, the Busan Bank and the Kyongnam Bank for $90.3 million for the financing of its two Suezmax newbuildings scheduled for delivery in September 2020. The facility includes an accordion option of up to $6.5 million per vessel subject to acceptable long-term employment and credit approval by lenders. The weighted average amortization profile is approximately 15.2 years.

Källa: http://www.okeanisecotankers.com/press-releases/

Det här är väl inte fy skam heller:
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/05/15/7528651/torrlastindeksen-baltic-dry-stiger-igjen-fra-laveste-niva-siden-mars-2016
Redigert 15.05.2020 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
Matsern
15.05.2020 kl 22:56 4504

Olja stiger også, det trekker OCY oppover..
Matsern
16.05.2020 kl 12:16 4157

Det ble fryktelig stille fra baisserne når de fikk kjøpt til 22kr.
fersk1
18.05.2020 kl 15:57 3391

Denne holdes nede med en jernhånd.
selars
18.05.2020 kl 16:23 3341

Ja, men greit når man ønsker å fylle på med flere aksjer

Og plutselig så trenger man litt påfyll med cash og kjører en rettet emisjon mot nummer 1 aksjonær med en bra rabatt siden det er krisetid og vipps så er man vannet ut. Det er risikoen i Røkkeselskaper i rufsevær.
Matsern
18.05.2020 kl 16:55 3247

Utbyttet er på konto 20 mai, da blir det påfyll med ocy
St8
18.05.2020 kl 17:08 3198

Hvem og hvorfor? Litt merkelig i rødt på positiv børs.. Må vel kunne se noen prosent opp imorgen dersom olje prisen ikke faller kraftig tilbake iløpet av natten, jo gått som en kule i etermiddag.
fersk1
18.05.2020 kl 18:40 3051

Denne går nok ikke noe særlig imorra heller,men etter 20 så tror jeg det går nordover.
Matsern
18.05.2020 kl 20:04 2937

For hver dag som går med gjenåpning av verden, minsker motpartrisikoen

Så ingen risiko for en pp mot en aksjonær?
Hvor lenge har du fulgt selskapet? 😁
Liso2
18.05.2020 kl 22:36 2706

lastet videre opp her i dag

Denne skal godt under 20 kr - skjønner ikke hvorfor folk kjøper her nå.
Matsern
18.05.2020 kl 22:41 2681

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/05/06/7524802/ser-okt-ettersporsel-etter-skipsfinansiering

Noen som har cirka-regnet på hva selskapet kan utbetale i utbytte i normale tider med en flåte på 100 skip?

Og hvorfor skal den under 20 da Vinci? Forklar og begrunne hvorfor du vet mer en alle proffer som driver med dette innen markedets og andre plasser? Med Ord uten grunn kan man like godt holde munn🙏

Det har du helt rett i. For det første har OCY vært meget svak etter Q. Selskapet har større ekspnering i mot finansielle instrumenter enn mange hadde trodd (les tap).

Aker sin Ghana satsning er utsatt for tredje gang, der pengemaskinen var tiltenkt rolle. Det var denne som dannet grunnlaget for de enorme utbyttene som tidligere er gitt fra OCY. Man bør stryke denne FSPO - og se videre. Selskapet kommer aldri tilbake over 60 kr. Det er også svært mange tredjeparter i selskapet som løper risiko innen shipsfart. Analyse mener at ratene for flere segment OCY sine skip er ekspnert for vil lide og det vil bli problemer med å betale OCY.

OCY er rimelig heftig belånt. DU kan sammenligne det hvis du eier 3 bygårer i Oslo til en verdi av 100 mill. Du får 8 mill i året i leieinntektet og du har belåning på 80 millioner. Ved bortfall av 30% av inntektene vil bankene dunke hardt på døra. Når man i tillegg har valkutalån - er plutselig ikke OCY regnet som en trygg havn lengre. Denne usikkerheten vil gjenspeile aksjekursen i 6-9 mnd. Dog er man svært langskiktg mer enn 2 år tror jeg dagens inngangsnivå er gunstig.

Men på kort sikt, ikke i hele tatt.. vent et halvår.
fersk1
19.05.2020 kl 09:25 2194

Ikke så dumt at krona styrker seg litt heller.
Liso2
19.05.2020 kl 21:21 1791

som jeg sa - opp vi går. Nullstilling i Ghana er gått nytt. - Skal se ho kommer seg inn dit tross alt. Farstad båtene kan dra inn litt vekselpenger i stede for 0. Øvrige shipping går greit I Høegh er situasjonen: "Guttormsen sier at resultatene både i fjerde kvartal i fjor og den første tremånedersperioden i år var bedre enn i de tilsvarende kvartalene i 2018 og 2019. Dette skyldtes kapasitets- og organisatoriske justeringer"
HÖEGH AUTOLINERS HOLDINGS
( Mill. USD) 2019 2018
Driftsinntekter 936,1 1.055,1
Driftsresultat 11,2 −8,2
Leif O. Høegh tror at markedet kan komme til å stramme seg til mest fordi at balansen i tonnasjemarkedet er i ferd med å bedre seg.
–En veldig lav ordrebok reflekterer forsiktighet blant alle operatørene. Krympende totalkapasitet vil etterhvert stramme tonnasjemarkedet og understøtte høyere lasterater, sier han.


Konklusjon: Oppsiden OCYer stor og risikoen nå begrenset

Nå kutter SFL utbytte med $0,10 til $0,25.

Ja e like smarte som ocy de, tar det med ro i urolige tider
Matsern
21.05.2020 kl 09:12 1036

John Fredriksen-selskap kjøper en svær råoljetanker
21 timer siden · Infront TDN Direkt
John Fredriksens skipseiende selskap SFL Corporation kjøper et VLCC-nybygg (veldig svært råoljetankskip) på 308.000 dødvekttonn i kombinasjon med en syvårig bareboat-charter, som øker SFLs ordrereserve med fast rate med nesten 60 millioner dollar.
Det fremgår av en SFL Corporation-melding onsdag.
Skipet forventes å bli levert fra verftet i Kina i løpet av andre kvartal, og vil ha full kontantstrømeffekt i tredje kvartal 2020. Netto kjøpesum vil være 65 millioner dollar, noe som er betydelig under dagens meglerestimater for VLCC-videresalg, opplyses det.
SFLs befraktningsmotpart, et selskap tilknyttet Landbridge Group, har sikret seg en treårig sub charter med et oljeselskap.
SFL vil finansiere kjøpet med en sikret bankfasilitet på 50 millioner dollar med «svært attraktive betingelser».
Administrerende direktør Ole B. Hjertaker i SFL Management sier i en kommentar i meldingen at de ser attraktive investeringsmuligheter i selskapets kjernemarkeder.