Kid-sjef Anders Fjeld var overraskende optimistisk da han gjestet Børsmorgen før jul, og tirsdag viste det seg at optimismen var berettiget.
Kjeden meldte om en like-for-like vekst på 9,3 prosent i fjerde kvartal sammenlignet med samme periode i fjor, og virker jevnt over å levere bedre vekst enn inflasjonen.
– Folk vil bruke penger på hjemmet sitt og ha det koselig. Det er ikke bare kulden som gjør det, men også de urolige tidene, sa Finansavisens aksjekommentator Karl Johan Molnes i Børsmorgen tirsdag.
– Folk er mye hjemme, og da går det mye i puter, fine gardiner, duker, riktig farge på stearinlysene, nok telys og hele dette kjøret som gjør at man har det bedre i en ganske utrivelig krigssituasjonen som Vest-Europa nå er i, fortsatte han.
For Kid Interiør var like-for-like-veksten 8,5 prosent i fjerde kvartal, mens den for Hemtex var 10,7 prosent.
Investorene på Oslo Børs lar seg begeistre, og sender aksjen opp 6 prosent i ettermiddagens handel på Oslo Børs.