Askeladden & Co. ruller ut nye konsepter i et vanvittig tempo. Det som begynte med Cutters omfatter nå alt fra begravelser til botox og veterinærer. I denne podcasten forteller daglig leder Martin Schütt om veien videre. Redigering: Lotta Kirsebom
. Foto: Thomas Eckhoff

Veien hit: Martin Schütt om hva som må være på plass når de jakter nye bransjer

Askeladden & Co. ruller ut nye konsepter i et vanvittig tempo. Det som begynte med Cutters omfatter nå alt fra begravelser til botox og veterinærer. I denne podcasten forteller daglig leder Martin Schütt om veien videre.

– Alt vi gjør må være bra for kundene. I tillegg må tre kriterier være til stede, sier Martin Schütt og fortsetter:

– Det må være en eksisterende bransje med en eksisterende omsetning. Helst over 1 milliard i Norge.

I episoden forteller han også at det må være konkurrenter det er mulig å slå, og som i mange år har vanskjøttet kundene sine. I tillegg må det være enkelt å etablere seg med hensyn til lokaler og folk.

– Når dette er på plass, er vi good to go!

Schütt forteller også om hvilke bransjer de ikke skal inn i, om en bransje hvor alle kriteriene er på plass, men som de ikke klarer å knekke koden på, og han svarer på ønsket om Askeladden kan lansere en håndverkertjeneste med håndverkere som kommer til avtalt tid, gjennomfører til avtalt pris og blir ferdige til avtalt tid.

Du kan lytte til podcasten på Apple Podcast og Spotify hvor du kan abonnere så du får hver episode direkte inn, når det dukker opp en ny episode.

Lørdag
Profil
Gründerintervjuet