<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
lead
lead
VANSKELIG: Det selges svært få nye Porsche Taycan i Norge, og det er en vanskelig på brukt også. Foto: Håkon Sæbø

– Markedet for nybil er det dårligste på mange tiår

Norske bilselgere erkjenner at nybilsalget er i krise og på bruktmarkedet filleristes de dyre elbilene. – Jeg begynner å bli lei av å få tilbud om Porsche Taycan i innbytte, sier en selger. 

Category iconMotor
    Publisert 28. apr. 2023Oppdatert 28. apr. 2023
    Lesetid: 1 minutt

    – Markedet er generelt dårlig. På nybil er det veldig stille og spesielt på dyrere biler, forteller en bilselger til Finansavisens Mil etter mil – en podcast om bil. 

    Bilpodcastens programledere, Marius Mørch Larsen og Håkon Sæbø, har vært i kontakt med over 20 ulike bilaktører i Norge, som alle melder om et svært vanskelig bilsalg i 2023. 

     – På nybil er det helt dødt, sier en frustrert bilselger som jobber med store, kjente bilmerker. 

    Selgerne i saken er anonyme, men Finansavisen kjenner alle selgernes identitet og har bekreftet at de jobber der de oppgir. Selgerne jobber på tvers av de fleste store merkene i Norge, og over hele landet.  Nå avslører de overfor Mil etter mil – en podcast om bil hvor dårlig det faktisk står til i Norsk bilbransje, og hvor hardt økonomien slår ut på nybilsalget. 

    Lytt til Mil etter mil – en podcast for å høre bilbransjens ærlige mening om Porsche Taycan, Audi-salget, bråbrems på kontrakter og ikke minst hva neste trekk er.

    – Markedet for nybil er det dårligste på mange tiår. Det føles som at de flest handlet seg ferdig i fjor, forteller en oppgitt selger. 

    Mil etter mil – en podcast om bil kan lyttes til på Spotify  og iTunes, og andre steder der du liker å høre på podcast.