<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
data
Data må kutte utslipp, ikke bare utgifter
Norske selskaper har høye ambisjoner om å kutte utslipp, men lite konkrete planer om hvordan. Bedre bruk av data i logistikk- og leverandørkjeden kan bidra til store utslippsreduksjoner, skriver Ivar Aune i Capgemini.
Vil overvåke kundene for mer presis forsikring
Etter flere års utvikling og 40 millioner investert, lanserer IoT-selskapet Abax markedets første «personlige» bedriftsforsikring med Tryg.
Data må deles
Vi må å fart på datadelingen. Det offentlige må gå foran, og etablert næringsliv må bidra, skriver Jo Eikeland Roald i Abelia.
Får nytt datasenter til 630 millioner
Da datasenterselskapet Green Mountain fikk nye eiere i fjor, la det umiddelbart planer for ekspandering internasjonalt. Nå har det fått sitt første datasenter utenfor Norge.
– TikTok er en «ulv i fåreklær»
Amerikanske myndigheter er bekymret for datasikkerheten. Nå oppfordres tek-gigantene til å fjerne den kinesiske videodelingsplattformen TikTok.
Italia vil forby Google Analytics – Norge avventer
Google Analytics er et av de mest populære verktøyene for å samle inn data om privatpersoner på nett. Nå vil Italia forby bruk av tjenesten. 
Tre IT-trender som fordrer å tenke nytt rundt IT-­sikkerhet
Nye arbeidsformer, manglende kompetanse og nye måter å bygge IT-løsninger på gjør at man må tenke annerledes rundt IT-sikkerhet, skriver norgessjef Geir Rostadmo-Strømme i Dell.