<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
kino
Reklameåret som bråbremset
Fjoråret hadde marginal vekst i reklameomsetningen, tross en sterk start på året
Kinobesøket økte med 50 prosent i 2022
Norske kinoer ser ut til å lande på rundt 9 millioner besøk i 2022. Det er 50 prosent mer enn i fjor, men fortsatt et stykke lavere enn før pandemien.
Mer enn halve veksten er utendørs
Reklameomsetningen går mot vekst i 2022, med utendørsreklamen som en sterk drivkraft.
Britisk PE-selskap kjøper norsk filmteknologi for 90 mill.
John Christian Rosenlund startet DryLab for å digitalisere filmbransjen. Nå har britiske Media Tech SPAC kjøpt selskapet for 90 millioner kroner. 
Her har de verdens dyreste kinobilletter
De færreste synes det er billig å gå på kino i Norge, men i noen land koster det enda mer.
James Bond slo Askepott
Askepott knuste de norske konkurrentene på kino i 2021. Kun James Bond lokket flere besøkende.
Pandemirekord for Spider-Man
Allerede den første dagen satte den nyeste Spider-Man-filmen satt ny inntjeningsrekord for pandemien.