I dag ligger Jacob Cohën brand store midt i Oslo, i Akersgata 18. Veien dit begynte allerede for flere tiår siden.
Alt startet med en drøm da Tato Bardelle i 1985 hadde en visjon, som senere ble realisert av hans sønn Nicola Bardelle på begynnelsen av 2000-tallet. Med sin kone Jennifer ble Jacob Cohën utviklet som en made in Italy denimkolleksjon – sofistikert og uformelt, med dyktig håndverk og overlegen kvalitet og komfort.
I developed my first jeans because I wanted them to be comfortable, but at the same time luxurious and eclectic, suitable for even formal moments.Nicola Bardelle
Filosofien bak Jacob Cohën-kolleksjonene har alltid vært perfekt beskrevet av dette sitatet sagt av Nicola Bardelle, eieren av merket som hadde den strålende intuisjonen til å lage det første luksuriøse denimmerket.
Omhyggelig oppmerksomhet på detaljer, passform og unikhet, kombinert med uovertruffent nivå av komfort og dyktig håndverk – bærer Jacob Cohëns livsstil.
I dag utvider Jacob Cohën sin filosofi om luksuslivsstil til en kolleksjon til hjemmet med dufter, en barnekolleksjon og en skokolleksjon designet for å fullføre et komplett Jacob Cohën-utseende for menn og kvinner.
Det symbolske indigoblå garnet, som fra begynnelsen har representert drømmer og lidenskap, er unikt og gjenkjennelig – akkurat som Nicola Bardelle, som med sin uforglemmelige livsglede og uttalelse «Go to bed with a dream, wake up with a purpose», fortsetter å inspirere nåtiden og fremtiden til Jacob Cohën.
Dagens spørsmål: I hvilket år oppstod Tato Bardelles visjon om denimkolleksjonen Jacob Cohën? Send svaret ditt til julekalender@hegnar.no og merk emnefeltet med lukenummeret.
Dagens premie er et gavekort på Jacob Cohën til en verdi av kr 4500,- som kan brukes i fysisk butikk.
Premiene i Finansavisens julekalender er levert av Aker Brygge, Gullborgen, Oslo Sportslager, Heimen Husfliden, Oslobukta.no, F&H Group, BMW, Neostrata, Et slag av gangen, Jacob Cohën, CHANGE Lingerie og Element Studio.
Ved å delta i konkurransen aksepterer du at fornavnet ditt kan publiseres på Finansavisen.no, dersom du blir trukket som vinner. Vi publiserer ikke etternavnet ditt. Vi bruker ikke kontaktinformasjon eller personopplysninger til andre formål enn trekning i julekalenderen, og all tilsendt informasjon blir slettet senest 14 dager etter at konkurransen er avsluttet. Vinnere blir kontaktet per e-post og annonsert på Finansavisen.no 25. desember 2022.