AXA er for billig
AXA aksjen er for billig, man vet ikke hvorfor
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/07/23/7549882/axactor-skriver-ned-verdier-for-560-millioner
Hva kan det være??????
Den skulle jo vært det dobbelte
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/07/23/7549882/axactor-skriver-ned-verdier-for-560-millioner
Hva kan det være??????
Den skulle jo vært det dobbelte
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
tenketanken
27.07.2020 kl 21:56
3450
Sant som du sier den var i en korreksjonsfase på stadig bedre resultat med multippel for 2019
tilsvarende kurs på 26. Det mener jeg må tilskrives myndighetens handtering av gjeldskrisen, der
inkasso ble med i dragsuget, og ikke tilstrekkelig tilgodesett som en viktig aktør i sirkulasjonsøkonomien.
Kursen hadde da over tid vert ca 17-18 kr, derifra tok Corona kursen rett til bunn.
Derifra har Axa løftet seg 40% pr dato. For de utvalgte selskapene på min interne liste, så er
Lakseoppdrett, Bulk, Tank, Seismikk, Gass LNG, Eiendom, og selvsagt flere enkeltaksjer
innenfor ulike sektorer noe lunde i samme situasjon. Unntaket i inkasso er Intrum som er opp 130 %
Det er nå engang historie, men greit å først snu seg tilbake før en ser fremover igjen. Fra Q2 så registerets
en mer «stabil fastere kurs» som tar unna salgspresset på høg oms. Det kan lover godt for videre oppgang herifra.
https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2020/07/27/7550515/bruker-lite-energi-pa-markedstiming
tilsvarende kurs på 26. Det mener jeg må tilskrives myndighetens handtering av gjeldskrisen, der
inkasso ble med i dragsuget, og ikke tilstrekkelig tilgodesett som en viktig aktør i sirkulasjonsøkonomien.
Kursen hadde da over tid vert ca 17-18 kr, derifra tok Corona kursen rett til bunn.
Derifra har Axa løftet seg 40% pr dato. For de utvalgte selskapene på min interne liste, så er
Lakseoppdrett, Bulk, Tank, Seismikk, Gass LNG, Eiendom, og selvsagt flere enkeltaksjer
innenfor ulike sektorer noe lunde i samme situasjon. Unntaket i inkasso er Intrum som er opp 130 %
Det er nå engang historie, men greit å først snu seg tilbake før en ser fremover igjen. Fra Q2 så registerets
en mer «stabil fastere kurs» som tar unna salgspresset på høg oms. Det kan lover godt for videre oppgang herifra.
https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2020/07/27/7550515/bruker-lite-energi-pa-markedstiming
Redigert 21.01.2021 kl 03:17
upsidedown
27.07.2020 kl 22:36
3414
Kjøpte long i AKSO for 2 uker siden, og den 14. august får jeg 2 utbytteaksjer per lot. 100000 aksjer blir til 300000 på 1 måned. Røkke er gutten i røyken. Synd at JF er så gnien. Nå diskuteres det hva prisen blir per aksje når vi entrer Merkur og tar den grønne bølgen uten å betalt ei krone.
Det vet du ikke hva styret kommer til å gi i utbytte når den tid kommer, bare synsing fra deg.
upsidedown
27.07.2020 kl 22:57
3384
Bare sjekk Newsweb på Aker Solution hvis du vil ha bevis. Trodde du fikk begivenheten med deg stor dag for hele nasjonen og oss i Aker Solution. Røkke og industriministeren sammen slapp nyheten i beste sendetid i forrige uke. 15. august kan vi starte handel på Merkur. Jeg har alltid sagt at blant de rike er det bare en mann som gjelder...han Røkke👍
upsidedown
27.07.2020 kl 23:11
3367
Tror ikke JF vil klare å matche Røkke den dagen det er tid for å gå long i AXA. Røkke er en grepa kar. Rundt 40 prosent eiereskap i selskapene. Sjeldent mer sjeldent mindre. Sitter ikke og knusler over noen lusne aksjer i månedsvis. Det er viktig å heie fram gode kapitalister med beina plantet godt ned på norsk jord. Tror du er enig der!
Jeg foreslår du selger deg ut av Axactor jeg har tatt mitt valg!! Er ikke Geveran som bestemmer hvor mye utbytte blir det er styret sin jobb.
upsidedown
27.07.2020 kl 23:22
2947
Forresten så brukte jeg neste hele dagen på AXA i dag minutt for minutt. Du overdriver shortingen. Litt synlig aktivitet rett under 7,10. Ingen aggressive utfall nedover for å utløse stopploss. Noen ønsker å holde den på stedet hvil. Lå stor kjøpspost på 6,98 før sluttauksjonen, men rikket seg ikke opp.
upsidedown
27.07.2020 kl 23:36
2937
Man kan ha mer enn et selskap i VPSen. Jeg skal ha fem long før høstsesongen starter, så det er på tide at JF snart viser kortene så man kan ta en beslutning.
Axactor aksjen vært et offer for Shorting etter emisjonen tilbake høsten 2016.nå går selskapet fra det å konsentrere seg på å vokse, til lønnsomhet, veldig mye høyere aksjekurs, opsjoner som blir benyttet fra 17.25 -28 kr over 3 år,utbytter.
Sier seg selv at Shortene har ingen annen mulighet på disse nivåer å dekke seg inn.
Sier seg selv at Shortene har ingen annen mulighet på disse nivåer å dekke seg inn.
Tror du blir skuffet .har ingen tro på Fredriksen viser muskler i år, derimot 2021 har jeg stor tro kursen løfter seg betraktelig.
citius
28.07.2020 kl 11:38
2661
Bongobanana
28.07.2020 kl 14:34
2540
Jeg tror JF tenker på JF, og ikke andre aksjonærer, når han legger sin strategi. Det var bare det jeg sa. Hva som er hans strategi for å få selskapet billigst mulig er vanskelig å si, men at han vil ha det billigst mulig er selvsagt. Og da er det rimelig å påstå at han ikke vil gjøre aktive valg for å øke kursen, som f.eks. støttekjøp, som en annen her mente var negativt at ikke kom.
Hvis du er uenig, og du mener det er svært negativt at JF ikke kjøper på disse nivåer, så kom gjerne med argumentasjon på hvorfor det er svært negativt.
Ellers er vi ganske enige tror jeg. Jeg er bull på AXA og har vært det i åresvis.
Hvis du er uenig, og du mener det er svært negativt at JF ikke kjøper på disse nivåer, så kom gjerne med argumentasjon på hvorfor det er svært negativt.
Ellers er vi ganske enige tror jeg. Jeg er bull på AXA og har vært det i åresvis.
tenketanken
28.07.2020 kl 14:54
2490
Analytikernes kursmål i Axa var på topp når aksjen var på bunn, når de endelig leverte
beste resultat i 2019 for en multippel for 26 kr, da er prognosene på bunn (skivebom de lux)
Det som får Axa i 2020 tilbake i profitt, er ene og alene det underliggende kostnadseffektive driftsresultatet som ble levert i Q2 .
Det ville uten ekstraordinære nedskrivinger, med fremførbart underskudd, og innført sparetiltak igjen bringe Axa i profitt i de neste kvartal.
Denne verdiutviklingen vil komme til utrykk gjennom en stigene aksjekurs, som verdsetter
selskapet igjen til et attraktivt investeringsobjekt.
Det samme vil skje med B2H, Intrum og Holst, da markedsutviklingen i mange år fremover
vil kreve ekstraordinære kapasitet innenfor collectione, for å gjenopprette og opprettholde sirkulærøkonomien som stadig vokser.
beste resultat i 2019 for en multippel for 26 kr, da er prognosene på bunn (skivebom de lux)
Det som får Axa i 2020 tilbake i profitt, er ene og alene det underliggende kostnadseffektive driftsresultatet som ble levert i Q2 .
Det ville uten ekstraordinære nedskrivinger, med fremførbart underskudd, og innført sparetiltak igjen bringe Axa i profitt i de neste kvartal.
Denne verdiutviklingen vil komme til utrykk gjennom en stigene aksjekurs, som verdsetter
selskapet igjen til et attraktivt investeringsobjekt.
Det samme vil skje med B2H, Intrum og Holst, da markedsutviklingen i mange år fremover
vil kreve ekstraordinære kapasitet innenfor collectione, for å gjenopprette og opprettholde sirkulærøkonomien som stadig vokser.
upsidedown
28.07.2020 kl 15:41
2397
Restplassno skrevInnlegget er slettet
Kanskje det var Torbjørn Jagland da han i full offentlighet møtte en mann fra Kongo og åpenbart hadde glemt navnet. Så han titulerte mannen Bongo i fra Kongo. Jagland fra Arbeidepartiet. Det partiet har gjort mye grusomt når man leser på HO 😁
Gullhaugen stemmer absolutt ikke han har ikke kjøpt mesteparten av aksene sine så lavt, ta bare emisjonen sist i Februar 12 mill aksjer på 17.25 . Så kan du gå tilbake da Geveran kom inn i selskapet som co investor kjøpe millioner av aksjer på 25 kr
Snitt til John Fredriksen er ca 22 kr.
Snitt til John Fredriksen er ca 22 kr.
AksjerookieTØ
29.07.2020 kl 21:42
1964
Har vært inn og ut av Axactor i 4-5 år nå, og må si at du upsidedown kommer med veldig mange gode betraktninger (som jeg har savnet på AXA-trådene). JEG setter ihvertfall pris på det du deler, og håper du fortsetter å legge ut dine vurderinger omkring AXA :)
upsidedown
29.07.2020 kl 22:55
1887
Takk skal du ha. Jeg vil selvfølgelig være innom AXA jevnt og trutt siden jeg tror at selskapet kan bli en god investering.👍
citius
30.07.2020 kl 08:59
1975
Markedet kommer til å prise inn stadig bedre tall og overskudd
Aksjen skal OPP når vi ser fremover
Ripper
30.07.2020 kl 11:38
1851
Laster mer axa i dag i underkant av 7 kr. Virker som rød børs ikke biter så mye på axa som tidligere. Ligger nå break even etter å ha jobbet meg ned fra et betydelig høyere snitt ila våren. Er nå klar for reprising av segmentet og høste av investeringen fremover!
upsidedown
30.07.2020 kl 11:42
1838
Det er alle enig om. AXA blir ikke liggende i stabilt sidelinje til evig tid. Det har største eier uten formell kontroll ingen glede av på linje med andre aksjonærer som har vært med ei stund. Det er også risikosport på høyt plan for JF, fordi klokka tikker og han kan ikke blokkere et nytt bud om det skulle komme på bunn. Dette kan JF alt om vær du sikker. For øyeblikket har han en form for kontroll ved at han har sikret seg et styre og styreleder som står i rett om han fant på å stikke innom. Det vet alle. Det få vet er hva JF tenker om hva som skal kickstarte veksten. Noen tror det skal skje ved at underliggende verdier skal stige opp fra asken, men jeg tror ikke JF tenker slik. Hvis han vil at AXA skal bli en storaktør på sikt, så er det nå kortene stokkes og kabalen legges. Utgangspunktet har aldri vært bedre.
Har jo fulgt med på AXA-trådene i mange år og vet at ordet EMISJON er styggedommen alle frykter. Det er gal innstilling. Emisjon er nøkkelen til vekst, og JF liker rask vekst. Emisjon betyr ikke at småaksjonærer utvannes, de blir også invitert med på festen og får være med på alt som skal høstes.
Jeg har tidligere sagt at hvis jeg var aksjonær i AXA nå så hadde jeg holdt på aksjene og bygd opp mest mulig cash for der ligger det en megamulighet. Om jeg tenker feil, så er ikke penger i banken bortkasta. De kan puttes i AXA nær ATL. Det vil bli flust av muligheter når AXA viser en klar retning basert på underliggende vekst. Å jakte etter bunner og få full klaff skjer jo fra tid til annen.
Blind høne kan også verpe egg. Men nødvendigvis ikke flere egg en ei høne med øynene åpen. Haner, kan briske med fjærene, men legger aldri egg. Det kan selv jeg utstede garanti for.
Har jo fulgt med på AXA-trådene i mange år og vet at ordet EMISJON er styggedommen alle frykter. Det er gal innstilling. Emisjon er nøkkelen til vekst, og JF liker rask vekst. Emisjon betyr ikke at småaksjonærer utvannes, de blir også invitert med på festen og får være med på alt som skal høstes.
Jeg har tidligere sagt at hvis jeg var aksjonær i AXA nå så hadde jeg holdt på aksjene og bygd opp mest mulig cash for der ligger det en megamulighet. Om jeg tenker feil, så er ikke penger i banken bortkasta. De kan puttes i AXA nær ATL. Det vil bli flust av muligheter når AXA viser en klar retning basert på underliggende vekst. Å jakte etter bunner og få full klaff skjer jo fra tid til annen.
Blind høne kan også verpe egg. Men nødvendigvis ikke flere egg en ei høne med øynene åpen. Haner, kan briske med fjærene, men legger aldri egg. Det kan selv jeg utstede garanti for.
Redigert 30.07.2020 kl 12:08