🌊🌊🌊 Seismiske røstelser av episke dimensjoner!
🌊🌊🌊
Alt er i Veikartet. Som oljepriseksplosjonen, sektorbred Reprising, det sannsynlige oppkjøpet av MSEIS osv osv.
Her om litt av grunnlaget for oljefesten, fra desember 2021:
Hvalross
26.12.2021 kl 14:393696
Russland dekker allerede 35 prosent av gassbehovet i EU.
«Ytterligere gassforsyninger til det europeiske markedet vil med sikkerhet redusere prisene», skal Putin ha sagt under et statsmøte, ifølge nyhetsbyrået RIA, melder Reuters.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/12/26/7794656/putin-fraskriver-seg-alt-ansvar-og-peker-pa-europa
Planen er vel åpenbar: å gjøre Europa så avhengig av russisk gass at det ikke blir intervensjon fra Nato når de marsjerer inn i Ukraina neste år.
Extrajoker Nord for olje og gassprisene.
Blir det fullskala krig mellom Vesten og Russland/Kina? Mange skritt av mindre aggresjoner før det, at russisk olje/gass forsvinner (tilbakeholdt eller nektet) fra Europa er noe av det første som kan skje. Olje da til 2-3-400$? I en verden under trussel fra hyperinflasjon og energimangel, er oljeservice og alle som kan tilby mye fremtidig energi ikke lenger engang spekulativt, det kan inngå som en defensiv hedge for fond og storkapital mot alvorlige og ikke helt usannsynlige verdensproblemer av typen krig, hyperinflasjon, ytterligere tydeliggjøring av verdens skrikende energimangel .
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/RrlKyW/putins-krav-er-umulige-det-vet-han
Vgs ekspert synes å tro Putin bløffer med sitt ultimatum.
Slik tolkes konflikten fra russisk side:
https://thesaker.is/quick-update-on-the-russian-ultimatum/
Russisk olje og gass ut av det vestlige markedet?
Redigert 17.08.2023 kl 14:38
Du må logge inn for å svare
har en liten Magseis post men ingenting i EMGS.
EMGS kan jo iblandt oppføre seg som en jojo.
EMGS kan jo iblandt oppføre seg som en jojo.
Makrobaronen
09.02.2021 kl 23:33
3944
Jeg eier magseis og EMGS. Jeg tror begge disse vil få en frisk oppgang imorgen.
Skulle jeg tippe, for det er ikke annet, er det nettopp PGS og MSEIS tur igjen ja i morgen.
Synet på sektoren er totalt forandret. Man skal virkelig klusse det til for seg selv hvis man ikke tjener penger på noen måneders sikt nå, nesten samme hvilken hest man satser på
Synet på sektoren er totalt forandret. Man skal virkelig klusse det til for seg selv hvis man ikke tjener penger på noen måneders sikt nå, nesten samme hvilken hest man satser på
Har den i kikkerten ja Makrobaron!
Ondi05
09.02.2021 kl 21:14
4071
MSEIS har jeg anbefalt meg selv 35 dager i strekk, bare den siste timen. Kødder ikke. Så bra er det. Litt keitete av meg var det å klappe meg selv på skuldra, og kikke selvsikkert etter sluttkurser langt opp på 5-tallet, for å få 4,49 midt i fleisen. Gikk direkte i anbefalingsmodus igjen.
Ja jeg er edru, desverre. Bare bittelitt gira.
Ja jeg er edru, desverre. Bare bittelitt gira.
Tradinator
09.02.2021 kl 20:49
4122
MSEIS velger jeg syv dager i uka, men tror generelt på seismikk nå. Bedre tider i vente.
Aksjeamatøren
09.02.2021 kl 20:46
4125
Pgs fikk igjen drahjelp i går av artikkelen i FA.
Synes nå mseis sin utvikling er desto mere imponerende som øker og aldri får noe særlig rampelys. Har sagt det før og tror mseis kommer til å ta forbi pgs etterhvert. Pgs er i rett sektor for reprising, men ikke rett selskap, tror mange av de gode kontraktene vil gå til andre.
Samtidig var det budet på biblioteket en hjelpende hånd og aldri et reelt tilbud. Ballen ble bare lagt helt flat, ingen forhandling, eller noe. Bildene i biblioteket er visst nok ikke av beste kvalitet og hva som biblioteket er verdt framover er ikke lett å si.
Kan godt hende jeg er negativ, men når et selskap går i rødt kvartal etter kvartal og ikke får særlig kontrakter må man være realistisk. Den går nok opp litt og litt i takt med oljeprisen og den forutstående hypen til sektoren, så tar jeg gjerne feil og håper dem klarer snu skuta. Til nå har jeg ikke troen og vektet mseis framfor pgs.
Synes nå mseis sin utvikling er desto mere imponerende som øker og aldri får noe særlig rampelys. Har sagt det før og tror mseis kommer til å ta forbi pgs etterhvert. Pgs er i rett sektor for reprising, men ikke rett selskap, tror mange av de gode kontraktene vil gå til andre.
Samtidig var det budet på biblioteket en hjelpende hånd og aldri et reelt tilbud. Ballen ble bare lagt helt flat, ingen forhandling, eller noe. Bildene i biblioteket er visst nok ikke av beste kvalitet og hva som biblioteket er verdt framover er ikke lett å si.
Kan godt hende jeg er negativ, men når et selskap går i rødt kvartal etter kvartal og ikke får særlig kontrakter må man være realistisk. Den går nok opp litt og litt i takt med oljeprisen og den forutstående hypen til sektoren, så tar jeg gjerne feil og håper dem klarer snu skuta. Til nå har jeg ikke troen og vektet mseis framfor pgs.
Hardly
09.02.2021 kl 19:39
4224
Tipper det var en kombinasjon av gevinst sikring og en dreining over til Polarcus.
I morgen er det PGS og MSEIS sin tur og sånn går no dagan.
I morgen er det PGS og MSEIS sin tur og sånn går no dagan.
oddivar
09.02.2021 kl 19:27
4227
Forventning om konvertering og mulig salg av en ikke ubetydelig mengde aksjer. Tilbud blir større enn etterspørsel.
Redigert 09.02.2021 kl 19:27
focuss
09.02.2021 kl 19:26
4203
Hvorfor var PGS svak i dag? Kan noen begrunne? Grei ordning med kreditorer og PLCS båter ute av markedet og bra oljepris utvikling??
Makrobaronen
09.02.2021 kl 19:20
4189
Synd du gikk glipp av Emgs, Hvalross. Mulig du kan komme deg inn imorgen, veien til 3-4kr er kort med økende oljepris og dagens volum.
Mye action i sektoren som skaper rikdom i dag. Gikk glipp av pengeflommen selv, bortsett fra et minitog i SBX. Prøvde kjøpe EMGS i går og la meg over flere ganger uten å få. Skulle lagt på litt til gitt. Men men. Fikk en ørefik i PGS. Pytt pytt. Plcs mer enn doblet seg. Gøy for risk-nutsa!
Det viktige slik jeg ser det er at vinnerlistene tapetseres med seismikk. Nye suksesshistorier hver dag. Så går festen på omgang innad i sektoren.
Det viktige slik jeg ser det er at vinnerlistene tapetseres med seismikk. Nye suksesshistorier hver dag. Så går festen på omgang innad i sektoren.
FAs: morgenoppdatering: Asia-børsene følger det som blir omtalt som reflasjonshandel tirsdag. Markedene har kjørt opp både aksjer, krytpovaluta, olje og gull. Forventningene er at inflasjonen vil øke ettersom myndigheter og sentralbanker pøser på med likviditet til markedene.
– Reflasjon i tillegg til den amerikanske støtten og positive vaksinenyheter er hovedtemaene for markedene, sier analytikere i National Australia Bank i et notat.
Hvalross heiteste bet (hvor jeg selv har alle sparepenga) for å utnytte denne mest festlige av alle megasyklusers sødmefylte kosefase er enkel og effektiv:
PGS det girede oljebet. + 31% siste uke
SBX for olje krydret med grønne mineraler + 18% siste uke
Husk: No two supercycles are identical. But they all share two distinct traits:
1. In their youth, they produce huge investment gains.
2. In their advanced years, they produce huge investment losses.
That’s why it’s so important to pay attention to them early on. They grow up so fast.
Experts believes the previous commodity supercycle lasted 21 years, and ended in early 2020.
– Reflasjon i tillegg til den amerikanske støtten og positive vaksinenyheter er hovedtemaene for markedene, sier analytikere i National Australia Bank i et notat.
Hvalross heiteste bet (hvor jeg selv har alle sparepenga) for å utnytte denne mest festlige av alle megasyklusers sødmefylte kosefase er enkel og effektiv:
PGS det girede oljebet. + 31% siste uke
SBX for olje krydret med grønne mineraler + 18% siste uke
Husk: No two supercycles are identical. But they all share two distinct traits:
1. In their youth, they produce huge investment gains.
2. In their advanced years, they produce huge investment losses.
That’s why it’s so important to pay attention to them early on. They grow up so fast.
Experts believes the previous commodity supercycle lasted 21 years, and ended in early 2020.
Redigert 09.02.2021 kl 07:45
Olja fosser frem og festen fortsetter dag for dag, uke for uke. Det varer noen år.
Fler og fler våkner til virkeligheten av The Reflation Trade
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-08/what-s-a-reflation-trade-and-who-wins-and-loses-quicktake
https://www.zerohedge.com/markets/commodities-are-soaring-25-thats-consistent-headline-inflation-almost-4
Crescat's Tavi Costa points out something remarkable which many may have missed amid the short squeeze and "growth" stock frenzy: oil, that "value" age relic, has had its best YTD performance in 30 years. As Costa puts it "commodities are leading the way and the inflationary thesis keeps building up"
Blir nok wild i morgen og. Nye kommer til hver dag på ryktet om suksess og raske penger. Noen store noen små. Husk, disse aksjene er billig etter nye 3 doblinger ...
Fler og fler våkner til virkeligheten av The Reflation Trade
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-08/what-s-a-reflation-trade-and-who-wins-and-loses-quicktake
https://www.zerohedge.com/markets/commodities-are-soaring-25-thats-consistent-headline-inflation-almost-4
Crescat's Tavi Costa points out something remarkable which many may have missed amid the short squeeze and "growth" stock frenzy: oil, that "value" age relic, has had its best YTD performance in 30 years. As Costa puts it "commodities are leading the way and the inflationary thesis keeps building up"
Blir nok wild i morgen og. Nye kommer til hver dag på ryktet om suksess og raske penger. Noen store noen små. Husk, disse aksjene er billig etter nye 3 doblinger ...
Mine dypeste gratulasjoner til alle dere djerve seismikkryttere! Nå går det kjempemorro!
Jaaa! $60! For en herlig dag det blir over hele fjøla
Forrige uke, var en spennende uke i seismikk
PGS + 17
Mseis + 16
SBX + 6
Plcs -56
Trist å se hvordan enkelte godtet seg på vegne av de av DNB stemoderlig behandlede aksjonærene i Plcs. Det er klart det åpner muligheter; nye jobber og bedtre rater for de gjenstående, men å håne er usmakelig. Selv er jeg av oppfatningen at hvis selskapet mirakuløst reiser seg, vil noen modige (ikke jeg) ha tjent voldsomt godt med penger. En suksesshistorie som kan dra nye investorer inn.
Fortsetter oljeprisen å stige - vi er altså snart nærmere 70$ enn 50$, noe som virker plausibelt - blir det en ny konfettisprutende uke (det uforutsigbare spesialcaset Plcs heretter holdt utenfor)
Mitt syn er at denne ukens vinnere blir SBX godt hjulpet av den ukritisk hyllende lange gode FA Lørdagsartikkelen, og PGS - det mest girede bet mot oljeprisen som igjen har kommet i riktig godt gli. Det oppfordres likevel til å følge med på Mseis, tror nok det gir god mening å være inne kortsiktig fra la si torsdag til i etterkant av Q4 som slippes mandag 16 feb, da det sannsynligvis vil inneholde positive overraskelser. Våkne lesere vil legge merke til at trådstarter har byttet strategi fra å ha SBX som den kortsiktige tradingkandidaten rundt selskapsoppdateringer til Mseis. Det beror på ingen måte på troen på god vekst i Mseis langsiktig er svekket, men simpelthen på at risikoen og dermed potensiell gevinst er lavere i Mseis. Tror på et så knallsterkt marked at kostnadskontroll blir mindre viktig. Jo mere gjeld og flere båter jo bedre. Derfor er det største bet'et i PGS.
Samtidig er jeg slått over ende av SBX ledelse og visjoner, og trix. Buy and hold.
PGS + 17
Mseis + 16
SBX + 6
Plcs -56
Trist å se hvordan enkelte godtet seg på vegne av de av DNB stemoderlig behandlede aksjonærene i Plcs. Det er klart det åpner muligheter; nye jobber og bedtre rater for de gjenstående, men å håne er usmakelig. Selv er jeg av oppfatningen at hvis selskapet mirakuløst reiser seg, vil noen modige (ikke jeg) ha tjent voldsomt godt med penger. En suksesshistorie som kan dra nye investorer inn.
Fortsetter oljeprisen å stige - vi er altså snart nærmere 70$ enn 50$, noe som virker plausibelt - blir det en ny konfettisprutende uke (det uforutsigbare spesialcaset Plcs heretter holdt utenfor)
Mitt syn er at denne ukens vinnere blir SBX godt hjulpet av den ukritisk hyllende lange gode FA Lørdagsartikkelen, og PGS - det mest girede bet mot oljeprisen som igjen har kommet i riktig godt gli. Det oppfordres likevel til å følge med på Mseis, tror nok det gir god mening å være inne kortsiktig fra la si torsdag til i etterkant av Q4 som slippes mandag 16 feb, da det sannsynligvis vil inneholde positive overraskelser. Våkne lesere vil legge merke til at trådstarter har byttet strategi fra å ha SBX som den kortsiktige tradingkandidaten rundt selskapsoppdateringer til Mseis. Det beror på ingen måte på troen på god vekst i Mseis langsiktig er svekket, men simpelthen på at risikoen og dermed potensiell gevinst er lavere i Mseis. Tror på et så knallsterkt marked at kostnadskontroll blir mindre viktig. Jo mere gjeld og flere båter jo bedre. Derfor er det største bet'et i PGS.
Samtidig er jeg slått over ende av SBX ledelse og visjoner, og trix. Buy and hold.
God morgen godtfolk. Ligger an til et konfettisprutende beist av en MorroPelle-dag i Mammons Tempel nerri Tollbugata for Aftenlandets ubendige seismikkryttere. Kan lett på ny se tosiffret oppgang i flere av sektorens yndlinger før du rekker å si "nøkkelost"!
Redigert 05.02.2021 kl 08:57
Det helt frådende oljemarkedet rykker fram med stormskritt. I dag noteres for første gang en norsk mainstream oljeanalytiker bruker ordet FRENZY!
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/02/03/7618845/oljemarkedet-naermer-seg-et-frenzy
Men Hvalross tar i mer og roper "Milde makaroni!"
Det her skal til himmels ... Its not a bird, its not a plane, its PGS MSEIS og SBX going insane!
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/02/03/7618845/oljemarkedet-naermer-seg-et-frenzy
Men Hvalross tar i mer og roper "Milde makaroni!"
Det her skal til himmels ... Its not a bird, its not a plane, its PGS MSEIS og SBX going insane!
Tviler på 100 USD men noen analytikere snakker om 80 USD i siste halvdel av dette året.
Det er mange faktorer som spillier inn på oljepris. En faktor som ikke er priset inn er risikoen for uro i midtøsten. Bare noen rasler litt med krigs sablene der så fyker oljeprisen opp.
Det er mange faktorer som spillier inn på oljepris. En faktor som ikke er priset inn er risikoen for uro i midtøsten. Bare noen rasler litt med krigs sablene der så fyker oljeprisen opp.
Oljeprisen tar fart igjen. Opec forventer lagertrekk hver eneste måned ut 2021. Ser vi 60 dollars alt denne uken? Forventer en rask reise fra 60 til 70. Og videre. 100$ til jul? Stadig mindre søkt, og allerede mer sannsynlig enn at vi nådde 50 denne jul.
For gladlaksene i PGS, Mseis og SBX
😀
https://m.youtube.com/watch?v=0ueACfRF1gs
For gladlaksene i PGS, Mseis og SBX
😀
https://m.youtube.com/watch?v=0ueACfRF1gs
For en morsom dag for de som sitter i PGS og Mseis! Selv solgte jeg det jeg hadde i Mseis (ses snart) litt utpå i dag for å ha råd til mer SBX. Hvis jeg skulle våge meg på å spå blir det SBX sin tur i morgen til å ta igjen, så PGS sin tur igjen på torsdag, og jevn fin hakkete økning i Mseis inn mot tallene 14 feb. Helst skulle jeg hatt millioner i alle disse 3 og sitti pal for de vil jo opp som løvetann gjennom asfalten og blomstre seg store i vårsola, med oljeprisen som den våkne vel i noe tid må ha konstatert hurtig går mot nivåer som vil få pre-corona til å se ut som en billig vits. Men jeg er bare en liten makk med et par hundre K som jeg må prøve flytte litt frem og tilbake for å få ut max'en på. Bedøm selv hvilke seismikk aksjer du finner best, - men hør nå endelig på et velment råd: La storparten av porteføljen være i seismikk, i det minste ut året. Helst til '24. Ja altså hvis man har sans for å mangedoble pengene sine ..
Redigert 02.02.2021 kl 19:41
Tråden var nok opprettet en mnd for tidlig. Nå ser vi imidlertid bølgen velte frem, og we er i sweetspot ..
Kina satser stort på olje! Kommer til å kjøpe opp europeiske seismikkselskap, rigg og oljemygger nå mens de er grovt underpriset. I den tidlig-sykliske gullkalven seismikk er det nå tidenes timing. Dette i følge samme kilde som visstnok tipset en av de senere års selveste Mr.Man og vennene om å kjøpe pandemiutstyr, vaksine og hjemmekontor (åpent og skjult). Er det derfor alle seismikkaksjer stiger i dag? Og er det tilknyttet ryktene på (norske) Gamestop tråder i noen dager nå om å blåse opp et bestemt mye shortet seismikkselskap fra i morgen? Spennende tider!
Redigert 01.02.2021 kl 13:52
danmark1
01.02.2021 kl 10:45
5932
Kan sammenholdes med dette: https://www.oedigital.com/news/484938-oil-market-on-track-to-rebalance-around-mid-2021
danmark1
01.02.2021 kl 09:43
5959
Til sommer, når vi har Coronaen bag os, ser verden helt anderledes ud. De seneste resultater fra Israel, hvor man er oppe på ca. 55% af befolkningen vaccineret, viser en undersøgelse af knap ½ mio. vaccinerede, at kun 13 var blevet smittet. Sammenfald af sommer og 70-80% vaccinerede, betyder at verden igen kommer til at fungere normalt.
Her renner det på med gode nyheter for de med med interesse for seismikkperlene på Oslo børs. Vi har mang en vennlig havn i vente; og lysninger og enger så evigvårlige at forårets første gress ennå står ubetrådt og friskt ved midsommer, da også kursene står som lerka i sky!
lolle02
01.02.2021 kl 08:08
3753
(Oslo/Houston, 01 February 2021) Magseis Fairfield has been awarded a 4D Ocean Bottom Node monitor survey in the Norwegian North Sea for a major E&P company. The survey is scheduled to commence late in the first quarter 2021 and last for approximately 1 month. "This project is yet another confirmation that our clients continue to see clear value in obtaining high quality 4D seismic data to maximize the potential in existing fields. This contract demonstrates that our offering remains in demand even in these challenging market conditions for the oil and gas industry, and represents a meaningful addition to our North Sea 2021 backlog. With this award we will re-mobilize the Z700 crew in the North Sea", says CEO, Carel Hooijkaas. For further information, please contact: Mark Ivin, CFO Tel: +47 948 88 606 Email: mark.ivin@magseisfairfield.com Carel Hooijkaas, CEO Tel: +47 480 49 277 Email: carel.hooijkaas@magseisfairfield.c
Aksjeamatøren
31.01.2021 kl 23:03
3908
Ser ikke ut til at MDG gjør det så bra på meningsmålinger lengre, realiteten har allerede startet å synke inn. Olja får snart tidenes comeback.
Og til slutt skal man ikke glemme hva som finansierer "Det Grønne Skiftet" i Norge. Det er OLJE!
Man skal skamme seg over å være født, skjelve i frykt over den store farlige verden, og stole på demi-gudene i politikken, la seg lede av den verste banden av hyklere med sitt nøysomhetsevangelium. For alle andre vel å merke.
Men angående oljesektoren kan den være så upopulær den bare vil, motarbeidet av avgifter mens det grønne skiftet mottar all slags subsidier. Det uungåelige økte oljeforbruket grunnet befolkningsvekst og velstandsøkning der det bor Folk, kombinert med lavere produksjon vil føre til helt vulgære avanser. Da kommer massene til uansett. Cash rules.
Government is the new religion
https://www.zerohedge.com/geopolitical/cult-government-now-new-religion
Men angående oljesektoren kan den være så upopulær den bare vil, motarbeidet av avgifter mens det grønne skiftet mottar all slags subsidier. Det uungåelige økte oljeforbruket grunnet befolkningsvekst og velstandsøkning der det bor Folk, kombinert med lavere produksjon vil føre til helt vulgære avanser. Da kommer massene til uansett. Cash rules.
Government is the new religion
https://www.zerohedge.com/geopolitical/cult-government-now-new-religion
Redigert 31.01.2021 kl 15:32
Husker i fjor da Equinor ledelsen sa de trodde oljeprisen ville ligge på 80 USD i 2030,
Men de fikk så mye klager og kjeft fra SV og MDG at de etter en stund senket prognosen til 60 USD.
De som tror at oljen skal forsvinne i overskuelig fremtid lever i den politiske korrekte verden der håp og ønsketenking styrer hva man skal tro om fremtiden.
Realisme har snart ingen plass i samfunnet lengre. Nesten som en slags ny falsk religion.
Men de fikk så mye klager og kjeft fra SV og MDG at de etter en stund senket prognosen til 60 USD.
De som tror at oljen skal forsvinne i overskuelig fremtid lever i den politiske korrekte verden der håp og ønsketenking styrer hva man skal tro om fremtiden.
Realisme har snart ingen plass i samfunnet lengre. Nesten som en slags ny falsk religion.
Redigert 31.01.2021 kl 14:59
Odi.1
31.01.2021 kl 09:15
4250
Blir snart "Bonanza" innen segmentet, alt har en smerteterskel , den er nå begynt å vise seg i Europa sitt energibehov som nesten kollapset for noen dager siden.
Varsellampene står å blinker rødt. Det som har gjort at ikke kollapsen er kommet før, er ironisk nok snart ett år i verden med unntakstilstander, der energi behovet for å holde hjulene i sving har stått bokstavelig talt rolig på bakken. Kombinert med overbud etter overbud fra politikere som tror dem er smarte med å nedsnakke energien olje og gass vil snart få seg en blåmandag av de skjelne med å stå og stamme frem realitetene til velgerne sine.
Her i Norge ( som en helt ubetydelig del av dette ) , er overpriviligerte med vannkraft og oljefond som en kan øse ut fra , enn så lenge.
Da vil heller ikke kjøpt media ,og politisk aktivist journalister heller sette seg inn i realitetene rundt i verden, heller holde ett slags kartellvirksomhet innen informasjon, og realiteter ovenfor innbyggerne.
Varsellampene står å blinker rødt. Det som har gjort at ikke kollapsen er kommet før, er ironisk nok snart ett år i verden med unntakstilstander, der energi behovet for å holde hjulene i sving har stått bokstavelig talt rolig på bakken. Kombinert med overbud etter overbud fra politikere som tror dem er smarte med å nedsnakke energien olje og gass vil snart få seg en blåmandag av de skjelne med å stå og stamme frem realitetene til velgerne sine.
Her i Norge ( som en helt ubetydelig del av dette ) , er overpriviligerte med vannkraft og oljefond som en kan øse ut fra , enn så lenge.
Da vil heller ikke kjøpt media ,og politisk aktivist journalister heller sette seg inn i realitetene rundt i verden, heller holde ett slags kartellvirksomhet innen informasjon, og realiteter ovenfor innbyggerne.
Stubben
30.01.2021 kl 21:23
4362
Har sagt lenge at vi er på ville veier. Vi er på etterskudd både i leteboring og seismikk. Vi har nesten mistet det meste av reservefelt.
Det kan bli for lite olje allerede i år pga underinvestering og at oljeselskapene har kuttet for mye i sine letebudsjetter.
Her er en interessant artikkel:
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Big-Oils-Exploration-Cuts-Exacerbate-Supply-Deficit.html
Her er en interessant artikkel:
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Big-Oils-Exploration-Cuts-Exacerbate-Supply-Deficit.html
Blir det en siste trist liten uke til med negative avisoverskrifter, - eller er det alt nå blekkene begynner bli tapetsert med "nå kommer sola", "derfor spår ekspertene Det glade tyvetall", "Nå vil vi reise!", "Granca er deilig", "så fort kommer hverdagen tilbake", "Truls ble rik på aksjer" "kampen er vunnet" osv? Knappen skal trykkes helt inn hva angår fest og morro, forbruk, sus og dus. For et tiår det blir! Så får vi et lite avbrekk fra alskens moralister og nøysomhetsapostler. Ps olja står i 100 ved nyttår!
Av: Richard Paulsen, Arcane Media
Du leser det ikke avisene enda, men nå har Covid-19 viruset toppet ut i store viktige markeder som USA og England. Antall positive tester i USA er nær halvert siden toppen på 300.000 om dagen for tre uker siden. Nedgangen kommer nå som følge av at juleferie-bølgen er ferdig, samtidig som de ruller ut vaksinen i hurtig tempo. Det blir satt rundt i overkant av 1 million vaksiner per dag i USA, noe som økes til 2 millioner før midten av februar. Israel, som har vært flinkest i vaksineringen, opplever at antall sykehusinnleggelser er i fritt fall etter at førte vaksinedose er satt. Vaksinen virker, og den virker effektivt. Når USA nærmer seg 60 millioner doser, eller cirka ⅙ av landets befolkning, kan man si at den store faren er over. Det vil ikke lenger være sprengt kapasitet på sykehus etc, og samfunnet kan åpnes opp. Det er fire uker igjen.
https://www.ig.com/no/nyheter-og-trading-ideer/covid-gar-mot-slutten-210127
Du leser det ikke avisene enda, men nå har Covid-19 viruset toppet ut i store viktige markeder som USA og England. Antall positive tester i USA er nær halvert siden toppen på 300.000 om dagen for tre uker siden. Nedgangen kommer nå som følge av at juleferie-bølgen er ferdig, samtidig som de ruller ut vaksinen i hurtig tempo. Det blir satt rundt i overkant av 1 million vaksiner per dag i USA, noe som økes til 2 millioner før midten av februar. Israel, som har vært flinkest i vaksineringen, opplever at antall sykehusinnleggelser er i fritt fall etter at førte vaksinedose er satt. Vaksinen virker, og den virker effektivt. Når USA nærmer seg 60 millioner doser, eller cirka ⅙ av landets befolkning, kan man si at den store faren er over. Det vil ikke lenger være sprengt kapasitet på sykehus etc, og samfunnet kan åpnes opp. Det er fire uker igjen.
https://www.ig.com/no/nyheter-og-trading-ideer/covid-gar-mot-slutten-210127
Midlertidige kutt i oljeleting kan faktisk bidra til å fremskynde en ny supersyklus.
Hvis letingen bremser opp så kan det føre til for lite olje som igjen fører til skyhøye oljepriser.
Deretter vil selskapene få det svært travelt og bransjen flommer over av anbud som igjen gir mega rater for seismikk.
Hvis letingen bremser opp så kan det føre til for lite olje som igjen fører til skyhøye oljepriser.
Deretter vil selskapene få det svært travelt og bransjen flommer over av anbud som igjen gir mega rater for seismikk.
Obxserver
27.01.2021 kl 18:27
4826
PGS har data for 41 av 61 oljefelt(lisenser) som nylig ble tildelt. Biblioteket alene har en utsalgsverdi på minimum 1000m$-1200m$. Ikke rart TGS sikler...
https://www.pgs.com/media-and-events/news/apa-2020-confirmed--weve-got-you-covered/
https://www.pgs.com/media-and-events/news/apa-2020-confirmed--weve-got-you-covered/
Slettet brukerskrev Biden er ikke bra for seismikk.
Ser ut som det snur nå for de oljerelaterte. Se på den hyggelige kurven til transocean (50% hittil i dag), og se inn i den nære fremtid til dine utvalgte oljeserviceaksjer. Seismikk er en forstørrelse av oljeprisens bevegelser, og den gamle tafseren må gjerne ødelegge for sitt eget land til beste for Russland, Saudi og resten av de mindre PK-infiserte gromguttene. Oljeprisen skal til ATH innen 2024. Men jeg tror festen begynner allerede i god tid før påske. Neste uke blir nok en trivelig og etterlengtet en
Tegner ti å bli en morsom dag over hele fjøla :)
Aksjeamatøren
26.01.2021 kl 10:09
5050
Slettet brukerskrev Vent å se, Etter restrukturering av AGS blir det oppkjøp.
Er relativt ny i gamet, men føler alle selskap som sliter blir snakket om refinansiering og oppkjøp. Er det ikke slik at man bare kan gå konkurs også.... noen selskap drukner i gjeld, olja er ikke over, men den er ikke for alle.
Fin dag for Mseis med oppjusterte kursmål +6% opp RT :)
Fin dag for Mseis med oppjusterte kursmål +6% opp RT :)
Vent å se, Etter restrukturering av AGS blir det oppkjøp.
Aksjeamatøren
26.01.2021 kl 00:31
5267
God kjøpsmulighet i rett aksje ihvertfall, klarer fortsatt ikke å forstå din store optimisme for PGS og dine anbefalinger om å gå så tungt inn i et slikt selskap. Igjen PGS ned -8,86% i dag. Mseis ned -2,26%. Det fundamentale vinner til slutt og sitter langsiktig i Mseis. Mseis tar kanskje forbi PGS allerede ved Q4?
Tidenes kjøpsmulighet i seismikk sektoren! Kortsiktig bullrun kan ventes i SBX etter å ha blitt tatt inn igjen og panegyrisk hyllet av Stig Myrseth. Tradingmuligheter i et EMGS all over the place med stor volatilitet. Kunstig tilbakeholdt PGS og et Mseis som ryker med i dragsuget. Oljepris som stiger og skal stige svææært mye mer. Nu kjør vi! Obs, for den nervesterke. Mulig man burde vente enda noen dager, men hvor lenge tør man stå utenfor? 4 feb er det antagelig for sent. I mars ER det for sent (for første langsteg mot himmelrik)
Ho ho! Her blir party! Elleville dager, javisst. Nå finner du Lambo hos din lokale Fiat forhandler, nedstøvet i restehjørnet. For den nervesterke er dette som å tygge en pakke fisherman friends og styrte et glass iskald cola. Særdeles oppfriskende! Kjenner igjen dette mønsteret fra i vår og høst, først skal pinglepengene ristes behørig ut - så kommer hoppene. Tripp trapp tresko opp til dobling etter 20% skrell. Tjohei! La meg uttrykke meg forsiktig; det finnes bedre case enn Axxis som flyr 60%. Feks EMGS som ofte tar en lignende. Hvor det blir hyggelig i Mseis! Men ingenting kan måle seg mot festen som kommer i PGS. Are you all ready!? Kun sidelengs er skummelt
Redigert 22.01.2021 kl 14:59