🌊🌊🌊 Seismiske rþstelser av episke dimensjoner!

Slettet bruker
SEISMI 02.01.2021 kl 16:00 132634

🌊🌊🌊

Alt er i Veikartet. Som oljepriseksplosjonen, sektorbred Reprising, det sannsynlige oppkjĂžpet av MSEIS osv osv.

Her om litt av grunnlaget for oljefesten, fra desember 2021:

Hvalross

26.12.2021 kl 14:393696

Russland dekker allerede 35 prosent av gassbehovet i EU.

«Ytterligere gassforsyninger til det europeiske markedet vil med sikkerhet redusere prisene», skal Putin ha sagt under et statsmÞte, ifÞlge nyhetsbyrÄet RIA, melder Reuters.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/12/26/7794656/putin-fraskriver-seg-alt-ansvar-og-peker-pa-europa

Planen er vel Äpenbar: Ä gjÞre Europa sÄ avhengig av russisk gass at det ikke blir intervensjon fra Nato nÄr de marsjerer inn i Ukraina neste Är.

Extrajoker Nord for olje og gassprisene.

Blir det fullskala krig mellom Vesten og Russland/Kina? Mange skritt av mindre aggresjoner fÞr det, at russisk olje/gass forsvinner (tilbakeholdt eller nektet) fra Europa er noe av det fÞrste som kan skje. Olje da til 2-3-400$? I en verden under trussel fra hyperinflasjon og energimangel, er oljeservice og alle som kan tilby mye fremtidig energi ikke lenger engang spekulativt, det kan inngÄ som en defensiv hedge for fond og storkapital mot alvorlige og ikke helt usannsynlige verdensproblemer av typen krig, hyperinflasjon, ytterligere tydeliggjÞring av verdens skrikende energimangel .

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/RrlKyW/putins-krav-er-umulige-det-vet-han

Vgs ekspert synes Ă„ tro Putin blĂžffer med sitt ultimatum.

Slik tolkes konflikten fra russisk side:

https://thesaker.is/quick-update-on-the-russian-ultimatum/

Russisk olje og gass ut av det vestlige markedet?
Redigert 17.08.2023 kl 14:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
09.02.2021 kl 23:43 3946

har en liten Magseis post men ingenting i EMGS.
EMGS kan jo iblandt oppfĂžre seg som en jojo.
Makrobaronen
09.02.2021 kl 23:33 3913

Jeg eier magseis og EMGS. Jeg tror begge disse vil fÄ en frisk oppgang imorgen.
Slettet bruker
09.02.2021 kl 23:24 3943

Skulle jeg tippe, for det er ikke annet, er det nettopp PGS og MSEIS tur igjen ja i morgen.

Synet pÄ sektoren er totalt forandret. Man skal virkelig klusse det til for seg selv hvis man ikke tjener penger pÄ noen mÄneders sikt nÄ, nesten samme hvilken hest man satser pÄ
Ondi05
09.02.2021 kl 21:14 4040

MSEIS har jeg anbefalt meg selv 35 dager i strekk, bare den siste timen. KÞdder ikke. SÄ bra er det. Litt keitete av meg var det Ä klappe meg selv pÄ skuldra, og kikke selvsikkert etter sluttkurser langt opp pÄ 5-tallet, for Ä fÄ 4,49 midt i fleisen. Gikk direkte i anbefalingsmodus igjen.
Ja jeg er edru, desverre. Bare bittelitt gira.
Tradinator
09.02.2021 kl 20:49 4091

MSEIS velger jeg syv dager i uka, men tror generelt pÄ seismikk nÄ. Bedre tider i vente.
AksjeamatĂžren
09.02.2021 kl 20:46 4094

Pgs fikk igjen drahjelp i gÄr av artikkelen i FA.

Synes nÄ mseis sin utvikling er desto mere imponerende som Þker og aldri fÄr noe sÊrlig rampelys. Har sagt det fÞr og tror mseis kommer til Ä ta forbi pgs etterhvert. Pgs er i rett sektor for reprising, men ikke rett selskap, tror mange av de gode kontraktene vil gÄ til andre.
Samtidig var det budet pÄ biblioteket en hjelpende hÄnd og aldri et reelt tilbud. Ballen ble bare lagt helt flat, ingen forhandling, eller noe. Bildene i biblioteket er visst nok ikke av beste kvalitet og hva som biblioteket er verdt framover er ikke lett Ä si.
Kan godt hende jeg er negativ, men nÄr et selskap gÄr i rÞdt kvartal etter kvartal og ikke fÄr sÊrlig kontrakter mÄ man vÊre realistisk. Den gÄr nok opp litt og litt i takt med oljeprisen og den forutstÄende hypen til sektoren, sÄ tar jeg gjerne feil og hÄper dem klarer snu skuta. Til nÄ har jeg ikke troen og vektet mseis framfor pgs.
Hardly
09.02.2021 kl 19:39 4193

Tipper det var en kombinasjon av gevinst sikring og en dreining over til Polarcus.
I morgen er det PGS og MSEIS sin tur og sÄnn gÄr no dagan.
oddivar
09.02.2021 kl 19:27 4196

Forventning om konvertering og mulig salg av en ikke ubetydelig mengde aksjer. Tilbud blir stĂžrre enn etterspĂžrsel.
Redigert 09.02.2021 kl 19:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
focuss
09.02.2021 kl 19:26 4172

Hvorfor var PGS svak i dag? Kan noen begrunne? Grei ordning med kreditorer og PLCS bÄter ute av markedet og bra oljepris utvikling??
Makrobaronen
09.02.2021 kl 19:20 4158

Synd du gikk glipp av Emgs, Hvalross. Mulig du kan komme deg inn imorgen, veien til 3-4kr er kort med Ăžkende oljepris og dagens volum.
Slettet bruker
09.02.2021 kl 18:57 4133

Mye action i sektoren som skaper rikdom i dag. Gikk glipp av pengeflommen selv, bortsett fra et minitog i SBX. PrÞvde kjÞpe EMGS i gÄr og la meg over flere ganger uten Ä fÄ. Skulle lagt pÄ litt til gitt. Men men. Fikk en Þrefik i PGS. Pytt pytt. Plcs mer enn doblet seg. GÞy for risk-nutsa!

Det viktige slik jeg ser det er at vinnerlistene tapetseres med seismikk. Nye suksesshistorier hver dag. SÄ gÄr festen pÄ omgang innad i sektoren.
Slettet bruker
09.02.2021 kl 07:43 4299

FAs: morgenoppdatering: Asia-bÞrsene fÞlger det som blir omtalt som reflasjonshandel tirsdag. Markedene har kjÞrt opp bÄde aksjer, krytpovaluta, olje og gull. Forventningene er at inflasjonen vil Þke ettersom myndigheter og sentralbanker pÞser pÄ med likviditet til markedene.

– Reflasjon i tillegg til den amerikanske stþtten og positive vaksinenyheter er hovedtemaene for markedene, sier analytikere i National Australia Bank i et notat.

Hvalross heiteste bet (hvor jeg selv har alle sparepenga) for Ă„ utnytte denne mest festlige av alle megasyklusers sĂždmefylte kosefase er enkel og effektiv:
PGS det girede oljebet. + 31% siste uke
SBX for olje krydret med grĂžnne mineraler + 18% siste uke

Husk: No two supercycles are identical. But they all share two distinct traits:
1. In their youth, they produce huge investment gains.
2. In their advanced years, they produce huge investment losses.
That’s why it’s so important to pay attention to them early on. They grow up so fast.
Experts believes the previous commodity supercycle lasted 21 years, and ended in early 2020.
Redigert 09.02.2021 kl 07:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
09.02.2021 kl 00:18 4384

Olja fosser frem og festen fortsetter dag for dag, uke for uke. Det varer noen Ă„r.

Fler og fler vÄkner til virkeligheten av The Reflation Trade

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-08/what-s-a-reflation-trade-and-who-wins-and-loses-quicktake

https://www.zerohedge.com/markets/commodities-are-soaring-25-thats-consistent-headline-inflation-almost-4

Crescat's Tavi Costa points out something remarkable which many may have missed amid the short squeeze and "growth" stock frenzy: oil, that "value" age relic, has had its best YTD performance in 30 years. As Costa puts it "commodities are leading the way and the inflationary thesis keeps building up"

Blir nok wild i morgen og. Nye kommer til hver dag pÄ ryktet om suksess og raske penger. Noen store noen smÄ. Husk, disse aksjene er billig etter nye 3 doblinger ...
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:20 4459

Mine dypeste gratulasjoner til alle dere djerve seismikkryttere! NÄ gÄr det kjempemorro!
Slettet bruker
08.02.2021 kl 08:53 4581

Jaaa! $60! For en herlig dag det blir over hele fjĂžla
Slettet bruker
07.02.2021 kl 23:32 4716

Forrige uke, var en spennende uke i seismikk
PGS + 17
Mseis + 16
SBX + 6
Plcs -56

Trist Ä se hvordan enkelte godtet seg pÄ vegne av de av DNB stemoderlig behandlede aksjonÊrene i Plcs. Det er klart det Äpner muligheter; nye jobber og bedtre rater for de gjenstÄende, men Ä hÄne er usmakelig. Selv er jeg av oppfatningen at hvis selskapet mirakulÞst reiser seg, vil noen modige (ikke jeg) ha tjent voldsomt godt med penger. En suksesshistorie som kan dra nye investorer inn.
Fortsetter oljeprisen Ä stige - vi er altsÄ snart nÊrmere 70$ enn 50$, noe som virker plausibelt - blir det en ny konfettisprutende uke (det uforutsigbare spesialcaset Plcs heretter holdt utenfor)
Mitt syn er at denne ukens vinnere blir SBX godt hjulpet av den ukritisk hyllende lange gode FA LÞrdagsartikkelen, og PGS - det mest girede bet mot oljeprisen som igjen har kommet i riktig godt gli. Det oppfordres likevel til Ä fÞlge med pÄ Mseis, tror nok det gir god mening Ä vÊre inne kortsiktig fra la si torsdag til i etterkant av Q4 som slippes mandag 16 feb, da det sannsynligvis vil inneholde positive overraskelser. VÄkne lesere vil legge merke til at trÄdstarter har byttet strategi fra Ä ha SBX som den kortsiktige tradingkandidaten rundt selskapsoppdateringer til Mseis. Det beror pÄ ingen mÄte pÄ troen pÄ god vekst i Mseis langsiktig er svekket, men simpelthen pÄ at risikoen og dermed potensiell gevinst er lavere i Mseis. Tror pÄ et sÄ knallsterkt marked at kostnadskontroll blir mindre viktig. Jo mere gjeld og flere bÄter jo bedre. Derfor er det stÞrste bet'et i PGS.
Samtidig er jeg slÄtt over ende av SBX ledelse og visjoner, og trix. Buy and hold.
Slettet bruker
05.02.2021 kl 08:54 4899

God morgen godtfolk. Ligger an til et konfettisprutende beist av en MorroPelle-dag i Mammons Tempel nerri Tollbugata for Aftenlandets ubendige seismikkryttere. Kan lett pÄ ny se tosiffret oppgang i flere av sektorens yndlinger fÞr du rekker Ä si "nÞkkelost"!
Redigert 05.02.2021 kl 08:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:37 5068

Det helt frÄdende oljemarkedet rykker fram med stormskritt. I dag noteres for fÞrste gang en norsk mainstream oljeanalytiker bruker ordet FRENZY!

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/02/03/7618845/oljemarkedet-naermer-seg-et-frenzy

Men Hvalross tar i mer og roper "Milde makaroni!"
Det her skal til himmels ... Its not a bird, its not a plane, its PGS MSEIS og SBX going insane!
Slettet bruker
03.02.2021 kl 08:57 5101

Tviler pÄ 100 USD men noen analytikere snakker om 80 USD i siste halvdel av dette Äret.

Det er mange faktorer som spillier inn pÄ oljepris. En faktor som ikke er priset inn er risikoen for uro i midtÞsten. Bare noen rasler litt med krigs sablene der sÄ fyker oljeprisen opp.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 08:48 5123

Oljeprisen tar fart igjen. Opec forventer lagertrekk hver eneste mÄned ut 2021. Ser vi 60 dollars alt denne uken? Forventer en rask reise fra 60 til 70. Og videre. 100$ til jul? Stadig mindre sÞkt, og allerede mer sannsynlig enn at vi nÄdde 50 denne jul.

For gladlaksene i PGS, Mseis og SBX
😀
https://m.youtube.com/watch?v=0ueACfRF1gs
Slettet bruker
02.02.2021 kl 19:25 5302

For en morsom dag for de som sitter i PGS og Mseis! Selv solgte jeg det jeg hadde i Mseis (ses snart) litt utpÄ i dag for Ä ha rÄd til mer SBX. Hvis jeg skulle vÄge meg pÄ Ä spÄ blir det SBX sin tur i morgen til Ä ta igjen, sÄ PGS sin tur igjen pÄ torsdag, og jevn fin hakkete Þkning i Mseis inn mot tallene 14 feb. Helst skulle jeg hatt millioner i alle disse 3 og sitti pal for de vil jo opp som lÞvetann gjennom asfalten og blomstre seg store i vÄrsola, med oljeprisen som den vÄkne vel i noe tid mÄ ha konstatert hurtig gÄr mot nivÄer som vil fÄ pre-corona til Ä se ut som en billig vits. Men jeg er bare en liten makk med et par hundre K som jeg mÄ prÞve flytte litt frem og tilbake for Ä fÄ ut max'en pÄ. BedÞm selv hvilke seismikk aksjer du finner best, - men hÞr nÄ endelig pÄ et velment rÄd: La storparten av portefÞljen vÊre i seismikk, i det minste ut Äret. Helst til '24. Ja altsÄ hvis man har sans for Ä mangedoble pengene sine ..
Redigert 02.02.2021 kl 19:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
01.02.2021 kl 21:36 5615

TrÄden var nok opprettet en mnd for tidlig. NÄ ser vi imidlertid bÞlgen velte frem, og we er i sweetspot ..
Slettet bruker
01.02.2021 kl 13:29 5780

Kina satser stort pÄ olje! Kommer til Ä kjÞpe opp europeiske seismikkselskap, rigg og oljemygger nÄ mens de er grovt underpriset. I den tidlig-sykliske gullkalven seismikk er det nÄ tidenes timing. Dette i fÞlge samme kilde som visstnok tipset en av de senere Ärs selveste Mr.Man og vennene om Ä kjÞpe pandemiutstyr, vaksine og hjemmekontor (Äpent og skjult). Er det derfor alle seismikkaksjer stiger i dag? Og er det tilknyttet ryktene pÄ (norske) Gamestop trÄder i noen dager nÄ om Ä blÄse opp et bestemt mye shortet seismikkselskap fra i morgen? Spennende tider!
Redigert 01.02.2021 kl 13:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
danmark1
01.02.2021 kl 09:43 5928

Til sommer, nĂ„r vi har Coronaen bag os, ser verden helt anderledes ud. De seneste resultater fra Israel, hvor man er oppe pĂ„ ca. 55% af befolkningen vaccineret, viser en undersĂžgelse af knap Âœ mio. vaccinerede, at kun 13 var blevet smittet. Sammenfald af sommer og 70-80% vaccinerede, betyder at verden igen kommer til at fungere normalt.
Slettet bruker
01.02.2021 kl 08:49 5992

Her renner det pÄ med gode nyheter for de med med interesse for seismikkperlene pÄ Oslo bÞrs. Vi har mang en vennlig havn i vente; og lysninger og enger sÄ evigvÄrlige at forÄrets fÞrste gress ennÄ stÄr ubetrÄdt og friskt ved midsommer, da ogsÄ kursene stÄr som lerka i sky!
lolle02
01.02.2021 kl 08:08 3717

(Oslo/Houston, 01 February 2021) Magseis Fairfield has been awarded a 4D Ocean Bottom Node monitor survey in the Norwegian North Sea for a major E&P company. The survey is scheduled to commence late in the first quarter 2021 and last for approximately 1 month. "This project is yet another confirmation that our clients continue to see clear value in obtaining high quality 4D seismic data to maximize the potential in existing fields. This contract demonstrates that our offering remains in demand even in these challenging market conditions for the oil and gas industry, and represents a meaningful addition to our North Sea 2021 backlog. With this award we will re-mobilize the Z700 crew in the North Sea", says CEO, Carel Hooijkaas. For further information, please contact: Mark Ivin, CFO Tel: +47 948 88 606 Email: mark.ivin@magseisfairfield.com Carel Hooijkaas, CEO Tel: +47 480 49 277 Email: carel.hooijkaas@magseisfairfield.c
AksjeamatĂžren
31.01.2021 kl 23:03 3872

Ser ikke ut til at MDG gjÞr det sÄ bra pÄ meningsmÄlinger lengre, realiteten har allerede startet Ä synke inn. Olja fÄr snart tidenes comeback.
Slettet bruker
31.01.2021 kl 15:33 3988

Og til slutt skal man ikke glemme hva som finansierer "Det GrĂžnne Skiftet" i Norge. Det er OLJE!
Slettet bruker
31.01.2021 kl 15:19 3992

Man skal skamme seg over Ä vÊre fÞdt, skjelve i frykt over den store farlige verden, og stole pÄ demi-gudene i politikken, la seg lede av den verste banden av hyklere med sitt nÞysomhetsevangelium. For alle andre vel Ä merke.

Men angÄende oljesektoren kan den vÊre sÄ upopulÊr den bare vil, motarbeidet av avgifter mens det grÞnne skiftet mottar all slags subsidier. Det uungÄelige Þkte oljeforbruket grunnet befolkningsvekst og velstandsÞkning der det bor Folk, kombinert med lavere produksjon vil fÞre til helt vulgÊre avanser. Da kommer massene til uansett. Cash rules.

Government is the new religion
https://www.zerohedge.com/geopolitical/cult-government-now-new-religion
Redigert 31.01.2021 kl 15:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
31.01.2021 kl 14:59 4057

Husker i fjor da Equinor ledelsen sa de trodde oljeprisen ville ligge pÄ 80 USD i 2030,
Men de fikk sÄ mye klager og kjeft fra SV og MDG at de etter en stund senket prognosen til 60 USD.
De som tror at oljen skal forsvinne i overskuelig fremtid lever i den politiske korrekte verden der hÄp og Þnsketenking styrer hva man skal tro om fremtiden.
Realisme har snart ingen plass i samfunnet lengre. Nesten som en slags ny falsk religion.
Redigert 31.01.2021 kl 14:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
Odi.1
31.01.2021 kl 09:15 4214

Blir snart "Bonanza" innen segmentet, alt har en smerteterskel , den er nÄ begynt Ä vise seg i Europa sitt energibehov som nesten kollapset for noen dager siden.
Varsellampene stÄr Ä blinker rÞdt. Det som har gjort at ikke kollapsen er kommet fÞr, er ironisk nok snart ett Är i verden med unntakstilstander, der energi behovet for Ä holde hjulene i sving har stÄtt bokstavelig talt rolig pÄ bakken. Kombinert med overbud etter overbud fra politikere som tror dem er smarte med Ä nedsnakke energien olje og gass vil snart fÄ seg en blÄmandag av de skjelne med Ä stÄ og stamme frem realitetene til velgerne sine.
Her i Norge ( som en helt ubetydelig del av dette ) , er overpriviligerte med vannkraft og oljefond som en kan Þse ut fra , enn sÄ lenge.
Da vil heller ikke kjĂžpt media ,og politisk aktivist journalister heller sette seg inn i realitetene rundt i verden, heller holde ett slags kartellvirksomhet innen informasjon, og realiteter ovenfor innbyggerne.
Stubben
30.01.2021 kl 21:23 4326

Har sagt lenge at vi er pÄ ville veier. Vi er pÄ etterskudd bÄde i leteboring og seismikk. Vi har nesten mistet det meste av reservefelt.
Slettet bruker
30.01.2021 kl 20:01 4373

Det kan bli for lite olje allerede i Ă„r pga underinvestering og at oljeselskapene har kuttet for mye i sine letebudsjetter.

Her er en interessant artikkel:
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Big-Oils-Exploration-Cuts-Exacerbate-Supply-Deficit.html
Slettet bruker
30.01.2021 kl 15:58 4469

Blir det en siste trist liten uke til med negative avisoverskrifter, - eller er det alt nÄ blekkene begynner bli tapetsert med "nÄ kommer sola", "derfor spÄr ekspertene Det glade tyvetall", "NÄ vil vi reise!", "Granca er deilig", "sÄ fort kommer hverdagen tilbake", "Truls ble rik pÄ aksjer" "kampen er vunnet" osv? Knappen skal trykkes helt inn hva angÄr fest og morro, forbruk, sus og dus. For et tiÄr det blir! SÄ fÄr vi et lite avbrekk fra alskens moralister og nÞysomhetsapostler. Ps olja stÄr i 100 ved nyttÄr!
Slettet bruker
30.01.2021 kl 15:32 4457

Av: Richard Paulsen, Arcane Media

Du leser det ikke avisene enda, men nĂ„ har Covid-19 viruset toppet ut i store viktige markeder som USA og England. Antall positive tester i USA er nĂŠr halvert siden toppen pĂ„ 300.000 om dagen for tre uker siden. Nedgangen kommer nĂ„ som fĂžlge av at juleferie-bĂžlgen er ferdig, samtidig som de ruller ut vaksinen i hurtig tempo. Det blir satt rundt i overkant av 1 million vaksiner per dag i USA, noe som Ăžkes til 2 millioner fĂžr midten av februar. Israel, som har vĂŠrt flinkest i vaksineringen, opplever at antall sykehusinnleggelser er i fritt fall etter at fĂžrte vaksinedose er satt. Vaksinen virker, og den virker effektivt. NĂ„r USA nĂŠrmer seg 60 millioner doser, eller cirka ⅙ av landets befolkning, kan man si at den store faren er over. Det vil ikke lenger vĂŠre sprengt kapasitet pĂ„ sykehus etc, og samfunnet kan Ă„pnes opp. Det er fire uker igjen.

https://www.ig.com/no/nyheter-og-trading-ideer/covid-gar-mot-slutten-210127
focuss
27.01.2021 kl 19:45 4647

Biden er helt OK for Magseis.