En av de få gangene jeg går ut og roper Sterk Kjøp.

Slettet bruker
RECSI 27.01.2021 kl 17:15 51230

Markedet tok feil i dag. Til de grader.
3 meldinger kom i dag som markedet ikke klarte å ta til seg.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/01/27/7614795/rec-kan-fa-monsterkunde-i-usa
Bare denne meldingen burde ha sendt REC too the sky.
https://e24.no/olje-og-energi/i/LnPLMp/biden-fryser-oljeleting-og-kutter-subsidier?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Når denne kom burde REC gått ytterligere.

https://www.dn.no/bors/kjell-inge-rokkes-fornybarselskap-aker-horizons-vil-hente-nesten-seks-milliarder-kroner/2-1-952414
Her er finalen i REC.

Min anbefaling etter å ha handlet på børs i 30 år er på det sterkeste å hamstre REC.
Solgte meg ut av alt annet og gikk all inn i sluttauksjonen i dag.
Bjellesauen
28.01.2021 kl 10:16 3998

Det virker som at du har satt deg godt inn i dette, jeg er ganske fersk, men har satset det lille jeg har på denne. Så vidt jeg kan forstå er det veldig lite som tilsier at dette selskapet skal kollapse, som vi kanskje nå får se på NEL... Har ett snitt på 18,45, og fersk som jeg er så er jeg nervøs for at dette skal ryke laaangt ned, men det mener dere altså ikke?
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:23 3886

Om du har investert penger som du kan la stå i minimum ett år så er jeg nesten 100% sikker på at du vil få avkastning på de pengene. Blåser det opp til storm nå kan kursen rase nedover, men vi vil fortsatt være på tosiffret og når stormen har gitt seg og vi nærmere oss oppstart av ML vil vi raskt være opp på snittet ditt igjen. Dette er worst case scenario og jeg har mer tro på at vi kanskje kan duppe ned mot 15 kr og at vi stiger jevnt og trutt gjennom 2021. Det er alt for mye som skjer fremover nå og vi kommer nærmere og nærmere oppstart av ML for hver dag som går. Mitt tips er at vi er en plass mellom 50-100 kr når julen ringes inn.
HrGrøn
28.01.2021 kl 10:29 3774

Mr. t3sm: i næste uge er der 50% rabat på de fleste :-)
Rec p.t 18% Rabat
NEL p.t 20% Rabat
Quantafuel p.t 25% Rabat
Kahoot p.t 27% Rabat
Kongsberg Auto p.t 33% Rabat
Aker Carbon Capture p.t 35% Rabat
Aker Offshore Wind p.t 38% Rabat
Tycho
28.01.2021 kl 10:34 3708

Vi er inne i en generell markedskorreksjon. Det kan vi nå slå fast. Det påvirker også Rec. Men det er grunn til å tro at Rec kan falle mindre enn mange andre ettersom det er veldig mye positive signaler knyttet til Rec. Om denne korreksjonen utvikler seg videre til et Bear-marked, eller et krakk, det er vanskelig å si. Se tilbake på hva som skjedde for et år siden. Da fikk vi fikk vi et krakk. Mange solgte seg ut for å gå inn igjen på et gunstigere tidspunkt. Men, markedet spratt opp igjen mye raskere enn noen klarte å spå. Dermed endte mange opp med å tape på å ikke sitte igjennom nedgangen. Det kan skje igjen. Imidlertid er det ingen som kan si dette med sikkerhet på forhånd. Ingen vet hvor haren hopper.

Min tilnærming er å sitte helt rolig fordi:

- Jeg tror rec er robust og faller mindre enn mange andre.
- Rec skal langt opp etter nedgangen.
- Når oppgangen kommer (for det vil den), så kan det skje så raskt og brått at du fort kan sitte med skjegget fullt av postkasser hvis du ikke allerede er inne.

Dette går over, og snur opp igjen. Akkurat når vet jeg ikke. men jeg tør ikke selge fordi jeg ikke er trygg på at jeg klarer å time utgang og inngang riktig. I tillegg til at jeg har ståltro på Rec selvfølgelig.
seth
28.01.2021 kl 10:39 3649

Husk at Aker Horizon betalte 16,62 per aksje :)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:40 3659

Det som er sykt spennende nå hva er neste trekk fra Røkke om Recsi. Støy i kurs nå må man bare regne med. Det er fremover som teller og aksjen er kraftig underpriset i forhold til dette:)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:44 3598

Håper faktisk at vi faller ned dit. Vil være en liten wake up call for alle på hvor underpriset denne aksjen egentlig er. Børskrakk eller ikke, bryr meg ikke. REC Silicon vil bli en beist. Bare snakk om tid - og det kan smelle når som helst, allerede fem minutter etter dette innlegget. Vi har lenge snakket om at nyheter vil komme i bøtte og spann mot slutten av Januar og spesielt i Februar. Om markedet ikke klarer å se det, så er dette bare enda en fin mulighet for alle å laste opp på.

Akkurat som Falco skriver ovenfor. De neste ukene kommer til å bli utrolig spennende. Tror det er mye som foregår bak kulissene her! :)

En børsmelding - og it´s game over.
Redigert 28.01.2021 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:52 3478

Om man følger med på aksjonærlista så ser du også at topp 20 har økt siste 2 dagene:) på små aksjonærenes bekostning:)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:52 3493

Er ikke bekymret i det hele tatt for øyeblikket, Fortsatt leker oss i bunn av kanalen etter vi korrigerte ned etter rekylen som ble brutt. Ser det fortsatt som overveiende med kraftig rekyl opp til ny teknisk topp herifra. De som kjøpte under 17 kr har nok gjort en god deal. Skal litt til for at vi får ett brudd under kanalen. Tipper 15 min ema bunn ved kl 13, og at det kanskje blir rekyl derifra, foreløbig holder jeg roen :-) Synd rekylen ble brutt i går av markedsfrykt... Husk vi HAR fått gode news, og mer kommer og ligger i kortene de neste ukene. Gjelder bare ha litt is i magen. God støtte fundamentalt og teknisk foreløbig.
Redigert 28.01.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:57 3424

Hehe se heller på det fundamentale for det er det som alltid vinner til slutt:)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:01 3372

Haha det gjør jeg jo uten tvil ellers hadde jeg ikke vært her i utgangspunktet ;) En av de beste casene på børsen mener jeg, både på dagens latterlige prising, fremtidsutsiktene og alt som venter fremover og ikke minst den tekniske trenden OPPOVER.
Redigert 28.01.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:06 3299

Dette. Fundament > frykt. Ikke la de store flå oss små. Elsker det som skjer med GME i USA nå. Wallstreetbets skal ha creds for det. De store manipulerer som bare det, men med en gang de får smakt litt av sin egen medisin så skal de gråte og politikere skal forsøke å blande seg inn. Hvorfor blander de ikke seg inn når de store flår de små daglig? Visste du at det er top 1% som har forårsaket mest av klimaproblemene vi har i verden? Men det er 99% av de fattigste som betaler den dyreste prisen.

Merker dere ikke at det alltid er toppen som gjør all dritten, men alle oss andre må ta konsekvensene. Nok er nok og tro meg, de kan ikke holde denne nede alt for lenge til. Dette her minner meg så mye om min periode som Tesla aksjonær. Ble holdt ned så lenge, tjente rått på opsjoner, men når det eksploderte, da brant alle opsjons selgere seg og shorts. Jeg har ingenting i mot småe aktører som Semb eller Nemis, de kan gjerne shorte i vei, men at de store konstant skal manipulere, det er på tide at de får smake egen medisin. Her handler det om å stå fast. Dessverre utgjør andel av aksjonærer på FA ingenting, så selv om vi står fast og har antagelser om hva prisen skal være, så betyr det ikke så mye for det store bildet. Jaja.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:11 3341

Det som gjør dette sykt spesielt med denne aksjen at den kan hoppe lange over tekniske indikasjoner. Du har snakket om 22 kr men med en melding fra selskapet kan den går langt langt over på timer for kusen er helt feilpriset i forhold til potensiale og det fundamentale:)
Redigert 28.01.2021 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:16 3275

Det som er rart er at små aksjonærer gang på gang tar regninga når de selger. Topp 20 og 50 øker:)
PHOinvestor
28.01.2021 kl 11:17 3298

ja, da er v isnart i pluss for dagen .17,30 der
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:17 3305

Ja, det er lett å være enig i at REC mest sannsynlig blir en gullgruve i løpet av få år.
Det er i disse tider veldig spennende siden vi venter på avklaring på flere saker.
Hva slags beslutning tas om eierskapet ved Yulin-fabrikken (her skal melding være like om hjørnet - senest mandag etter det som REC selv informerte om ved Q3).
Jeg lurer på hvorfor vi ikke har hørt noe om Violet Power. Jeg var i kontakt med journalisten i Colombia Herald Basin som skrev artikkelen 4. januar hvor VP lovte en "spadestikk"-seremoni i januar. Journalisten sa at avisa ville dekke dette sogar sannsynligvis med live-stream! Men, han hadde ikke registrert noe enda, sogar ikke en søknad om byggetillatelse. Om det er grunn til bekymring vet jeg ikke, men så høyt som VP og Charlie Gay har frontet dette prosjektet så ville det væet underlig om det ikke blir noe av - men vi registrerer en slags forsinkelse.
Det som kan vise seg som det mest lovende er nok leveranser til anodeproduksjonen slik jeg ser det. Her tror jeg faktisk marginene er større enn ved leveranser til solar, men jeg vet det ikke. Jeg ser det ikke som usannsynlig at med den eksplosive veksten man kan forvente på batterifronten i de neste årene så kan ikke REC med sin kapasitet per dato levere alt det som trengs. Her er det nok rom for betydelige utvidelser og man må regne med at det skyter opp fabrikker andre steder også.
Med en slik utvikling med en voldsom økning i produksjonen og etterspørselen av nye batterier i kombinasjon med grønn politikk i både USA (også med som made in America politikk) og Europa (med sin taksonomi) er jeg rimelig sikker på at Kina etterhvert kommer til å åpne opp sine markeder for å selv ha tilgang til våre markeder.
Dette kommer til å gå så det griner av en helt annen verden for REC. Dagens kurs har ingenting med REC om kort tid å gjøre.

Redigert 28.01.2021 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
ShallowHal
28.01.2021 kl 11:22 3238

Helt naturlig. Små aksjonærer har ofte jobbet hardt for de «små» beløpene de spiller med, og er dermed mye mer følelsesmessig tilknyttet pengene. Dette utnytter jo meglerne på det groveste...
PHOinvestor
28.01.2021 kl 11:24 3208

dr er vi pluss 17,53
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:30 3133

http://pvinsights.com/

Sjekk prisene , de fortsetter å øke kraftigere! Etterspørselen fremover kommer bli enorm med alle prosjektene som kommer på rekke og rad...
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:37 4930

PHOinvestor
Det har vel lagt i kortene siden i går, da emisjonen til Aker Horizon ikke var relatert til Rec fordi aksjebeholdningen var for liten. Derfor har kursen blitt holdt nede til de som trenger aksjer har fått nok, tenker jeg.
Redigert 28.01.2021 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:47 4826

Joda ser den:) men om man skal tjene penger på børs så må man se på det fundamentale og stemmer det som det klart gjør i recsi må man stå gjennom støy og ikke niglane på kusen for da selger man ved svigninger:)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:53 4705

falco1
At kursen skal opp er det ingen tvil om. Det som nå skjer er forbigående , men likevel surt. Kursen holdes nede til den er blitt fullt medlem i Aker Horizon. Grunnen til det er at de som kjøpte i emisjonen i går/i dag skal få med kursoppgangen til Rec . Den teorien stoler jeg på. Håper jeg tar feil, noe som vil vise seg i løpet av dagen
Redigert 28.01.2021 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:55 4661

Ser ut som vi er i rekyl stadie nå, litt før klokken 13, som jeg skrev tidligere :P Håper vi fortsetter på rekylen som ble avbrutt i går...
Tycho
28.01.2021 kl 11:56 4632

Synes det tegner seg et tydelig bilde her. Recsi står og rister som en trykkoker, men holdes foreløpig i sjakk av generell markedsnedgang, og kanskje litt aktiv manipulering på toppen. Men den klarer seg svært godt når vi sammenlikner med markedet ellers. Fundamentet er sterkt. Når lenkene løsner, så flyr denne ut av porten som illsint okse på speed.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:59 4580

Er helt enig... trykkoker er god betegnelse... som sagt 3-5 kroners rekyl lå i kortene i går fra bunn, men ble avbrutt i TILLEGG kom det knall news fra Sila..

Var nede på bunn i dag også, så jeg sitter egentlig bare venter på når det skyter fart mot ny teknisk topp :P...
Redigert 28.01.2021 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
28.01.2021 kl 12:01 4549

tror en del store aktører og fond har oppdaget potensialet og laster for fult, jobber aktivt for å holde kursen nede.
Socre78
28.01.2021 kl 12:18 4322

Da kan de holde den nede til jeg får igjen skattepengene mine og synes jeg :)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:22 4281

For noen dager siden så sier Sirbalo hvis vi ikke når 21,50 på Torsdag så slutter jeg å skrive på forumet,begynner å få dårlig tid nå,fint om vi når det for du har jo noen gode poenger innimellom.
Lykkeknotten
28.01.2021 kl 12:25 4222

De fleste europeiske børser går opp igjen mot null, OBX er i pluss. Frykten avtar og vi kan få en fin avslutning på dagen.
Captain Pound
28.01.2021 kl 12:26 4253

Kjekt å lese alle innlegg og takk for alle analyser og synspunkter. Ulidende spennende i det korte bildet da aksjen går som en jojo og kursen ikke påvirkes av gode nyheter. Ingen vet hvow haren hopper, ei jeg. Men det jeg er ganske så sikker på er at RECSI er i startgropen og at den tar fart når som helst. Om det er fond som holder den nede, manipulasjon, makro og fryktindeks, ikke vet jeg. Men det er uansett kortvarig. Oppgangen kommer, den kommer voldsomt og anytime nå....vent å se! Hold på aksjene om du kan tåle litt nedgamng og uro, ellers er jeg redd du vil angre voldsomt. Når toget går er det for sent. Men om du har lånt pengene, eller ikke kan tape penger på kort sikt, kom deg ut og finn noe annet. "Take the risk or loose the chance". Ditt valg. Lykke til.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:26 4238

Vi må gi han litt "slack" på den, vanskelige makroer som ødelegger. Men han har hatt helt rett i trenden, fint i pluss nå på sur børs. Keep up!
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:29 4223

Her kan en følge med byggetillatelser som blir gitt i Moses Lake.

Hold på aksjene!

http://www.grantcountywa.gov/GCDS/Building/
Pontuslufc
28.01.2021 kl 12:29 4209

Enig, synes Sirbalo formidler det tekniske ved aksjen glimrende og håper virkelig han fortsetter å skrive her selv om korreksjonen i markedet sannsynligvis gjør at vi ikke når 21,5 i dag.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:30 4195

Haha ja rekylen ble brutt i går, overrasket men markedet var generelt veldig i rødt, ellers hadde vi vært på teknisk topp i dag morges ;) Den tekniske toppen ble litt forsinket men fortsatt overbevist vi skal opp i 21.5-22 kr innen kort tid om ikke det blir for mye frykt i markedet... Vi kan allerede ha startet fortsettelsen på rekylen i går, så fortsatt fult mulig få ny teknisk topp veldig snart ;) Det bruker gå veldig raskt som nevnt tidligere fra bunn til ny topp. Ny teknisk topp ble mulig flyttet ett døgn. Vanskelig jobbe utifra teknisk når markedet surnet så mye som det gjorde i går, uansett traff vi bunn igjen i dag og på god vei opp, så hadde sittet rolig til vi minst er på 20.5
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:31 4193

Socre
Forumet er utålmodig. Må gi seg tid, at oppgangen må komme i løpet av noen timer blir feil. Har klokketro på oppgang, men om det blir kjempeoppgang i dag, da blir jeg overasket positivt.
focuss
28.01.2021 kl 12:32 4045

Aker skal informere om hva de vil med REC i februar. Er det det markedet venter på?
Tycho
28.01.2021 kl 12:40 3975

Markedet prøver å bestemme seg for om alt er på vei ned, eller om det bare var et skremmeskudd. Tror fortsatt det er for tidlig å konkludere endelig, men nå fikk vi en liten bounce back. Så får vi se. Rec blir påvirket av den generelle stemningen i markedet nå.
Rubin
28.01.2021 kl 12:45 3901

Det lureste er jo å laste opp nå før Aker kommer med « Breaking News».👍
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:49 3833

Da er jeg solid i pluss .. morsom aksje dette , men nå har den fått momentum . Noe skjer . Den stiger på en negativ børs

Benyttet dippen til å handle ., rundt 17

Ellers hvis noen er interessert i Nasdaq aksjer som går mot strømmen så se på LAZR og VLDR begge er lidar selskap og jobber med system til sjelvkjørende biler ..
Redigert 28.01.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:50 3822

haha gir meg ikke helt enda før vi ser ny teknisk topp på 21.5-22 kr... Fortsetter det slik så fortsetter vi rekylen fra i går og da er vi på toppen i morgen :))

Husk igjennomsnitt 2 dager fra bunn til topp siden 14 desember... økning på 3-5 kr hver gang...Går fort :)
Redigert 28.01.2021 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:50 3822

Mest overrasket er jeg over at den stadig handles på disse kurser:))) Har heller ikke tenkt å selge over 21,50 å har god tid:))
t3sm
28.01.2021 kl 12:57 3717

Nå er jeg ferdiglastet for en stund. Tenker nok at jeg absolutt kan gå mer inn i denne, men avventer nok rundt Q4 for å se an situasjonen da. At vi har en spennende og positiv fremtid med denne, det er jeg sikker på!
Slettet bruker
28.01.2021 kl 12:57 3721

hehe kursen er latterlig lavt priset nå og fortsatt lav på 22 kr. Helt enig der.

Tradet ikke på siste topp, og kommer den i morgen på teknisk topp igjen så trader jeg nok heller ikke der. Sila news som akkurat har kommet og vi venter enda på VP og Yulin og aker sine planer i februar gjør det vanskelig trade. Alt kan komme på en gang i morgen feks , så ryker vi over trendkanalen... Lite dilemma for øyeblikket hva man burde gjøre for min del, uansett sitter man trygt uansett. Forstår om noen ønsker gevinstsikre på 21-22 kr, men alt under, ser jeg null hensikt på
Slettet bruker
28.01.2021 kl 13:00 3676

Apropos ingenting. Ser Aker Horizons utlyser 2 til 4 jurister til Mergers and Aquisitions. Står ikke stille der
t3sm
28.01.2021 kl 13:02 3658

Hva vil det si?
Tycho
28.01.2021 kl 13:05 3610

Angående Finansavisens misvisende overskrifter i artikler om Rec i det siste. Flere har reagert på at de vinkler overskriften på en spekulativ måte, som virker å ha en bevisst baktanke:

https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/01/22/7612704/historien-om-rec-boblen-i-2007-er-svaert-aktuell-i-dag

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/01/25/7613609/dnb-teknologi-dumper-aksjer-i-rec-silicon

Nå har tydeligvis Pressens faglige utvalg (PFU) tatt en runde med Finansavisen for å se på praksisen. Disse sakene handler ikke om Rec, men det kan jo indikere noe om den generelle praksisen FA fører, og hvilken integritet de har. Disse to sakene kom i dag:

https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/01/28/7615663/finansavisen-har-brutt-god-presseskikk

https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2021/01/28/7615693/finansavisen-har-opptradt-kritikkverdig

Får håpe PFUs smekk motiverer FA til ryddigere praksis fremover.
Redigert 28.01.2021 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 13:09 3544

Ser vår venn, Rec-shorteren Hermandsrud, er ute med dommedagsprofetier igjen. Børsene i kaos, skal ned 10 %. Så da er vi selvsagt i pluss.