MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1735873

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
jadden
24.03.2022 kl 08:00 4723

Det er solgt 27,5 mill aksjer og kjøpt 2,75 mill, hvor er resten av aksjene som er solgt blitt av? Utgjør 90%
Slettet bruker
24.03.2022 kl 07:55 4771

Her lukter det penger på gata i dag!
Struts
24.03.2022 kl 07:19 5037

Star Spike selger seg ned:

https://newsweb.oslobors.no/message/557384

Og noen kjøper seg opp:

https://newsweb.oslobors.no/message/557386

Og hvis det er riktig at CSI har fått aksjene til NOK 25.- pr stykk, forstår jeg dem godt (eh, det var vel det Star Spike solgte for, det er litt mindre forståelig kanskje)...

Redigert 24.03.2022 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2022 kl 18:58 6047

Takk, Alby! 😅
Slettet bruker
23.03.2022 kl 17:07 6209

Jeg sa ikke feilsitert.
Avsnittet der mpcc ble nevnt var ikke et direkt sitat. Det var journalisten sin beskrivende tekst om hva journalisten forsto av det Hermanrud mente.
Men, ok.
Får legge den død.
Dølle
23.03.2022 kl 16:56 6244

Han er nok ikke feilsitert. Han får vel betalt for å mene noe, samme hva. Aldri likt fyren. Innslaget får fler klikk med store ord og feit overskrift
Slettet bruker
23.03.2022 kl 16:43 6298

Helt greit det her, Pentad!

Jeg forslår at du eller en annen her inne som har lett tilgang til artikkelen, tilskriver Hermanrud på en epostadresse som sikkert kan skaffes enten via nettet eller ved en henvendelse til hans selskap.

Gå til primærkilden for å få en avklaring!

Dersom det viser seg at han er feilsitert, bør jo det komme frem.
Slettet bruker
23.03.2022 kl 16:31 6312

Jeg er nokså sikker på at hodet mitt kan bli kappet av her inne for følgende, så velger å stikke bare nesen innom døren med et kommentar. Så får jeg tåle livet uten nesen. he he ;-)
Angående artikkelen i DN om Hermanrud sine synspunkter. Jeg antar at flere av oss gjennomgår mange artikler ukentlig og vi skumleser vel en del også.

Hermanrud tar på seg makro brillene og ser på verden som han mener beveger seg raskt mot deglobalisering. Da har han vurdert key indicators og ser på flere sektorer, globalt.

Hvis man leser den artikkelen forsiktig, så tyder det aller mest på at det IKKE var en direkt sitat av Hermanrud da mpcc ble nevnt. Heller at det var journalisten som inkluderte den muligens i et forsøk om gudene vet hva. Hermanrud snakket om container bransjen i fremtiden i deglobalisering.
Altså, det kan like godt være at han så med de store brillene mot store liners.

Og det har vi opplevd flere ganger i FA. Det at journalistene ikke klarer å skille mellom de store og feeder segmentet. Og det er rimelig frustrerende. Eller at de snakker om forventninger om fallende renter, eller mistolker forbigående ratefall og klistrer på et foto image som knytter artiklene mot noe som minner om mpcc.

Jeg stiller heller spørsmål til journalistikken i artikkelen. Mao, altfor få spørsmål som poengterer hva Hermanrud mener spesifikt. Hvem? Hvilket tidsperskpektiv legger han til grunn? Mener han om 3-5 år? osv.. I direkte sitater.

Når jeg leser artikkelen forsiktig, så virker det til meg at han var mer opptatt av å se på de store linjene, samtidig nevner han sine egne posisjoner for fremtiden. DET trenger ingen å være enig med han i. Men, de er hans posisjoner.

Så tar jeg gjerne feil, men det er bare et kommentar.
Da plukker jeg nesen opp fra gulvet og lister meg ut igjen. :-)
Gratulerer til dere alle med utbyttet om noen få dager!

p.s. Husk å melde dere på treffet i Stavanger 21-22.mai

Redigert 23.03.2022 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2022 kl 15:57 6442


Nei, men det har sikkert du, SuperSeven!?
SuperSeven
23.03.2022 kl 15:48 6380

Har du hørt om bruktbilselgeren, stortingspolitikeren og aksjemekleren som skulle søke St Peter om adgang gjennom himmelrikets port?
Bsci
23.03.2022 kl 15:05 6529

Det er akkurat det som er så fantastisk 😊😊
TEU står for Twenty-foot Equivalent Unit (standardisert 20 fot container)
Dvs. størrelsen på et feederskip i TEU angir nøyaktig kapasitet i antall containere.
Så da innser du kanskje også at de største containerskip på 20 000 TEU er GIGANTER. (en lastebil kan ta 2 containere), så ikke rart der skal endel infrastruktur til å forflytte de masser innover i lande.
Slettet bruker
23.03.2022 kl 14:22 6693


Javel, er det ikke vanskeligere, så snakker vi om cirka to skip ekstra pr. dag. Men ett skip på 2.500 TEU kan vel umulig laste 2.500 containere??
Alby
23.03.2022 kl 14:08 6721


Dette kan vel få en betydning for selskapets båter som skal inn på nye avtaler.
Bsci
23.03.2022 kl 13:48 6739

Argus: Jeg vet ikke hvor mange containere som kan lastes ombord i et feederskip på f.eks. 2.500, men det er her snakk om flere skip ekstra pr. DAG.

Et 2.500 TEU feederskip tar vel 2.500 (20 fot) containere ?
Sandsli invest
23.03.2022 kl 13:40 6746

Er fornøyd med å ha MPCC i porteføljen for nå vil det bli økt etterspørsel etter frakt og med det bedre og lengre rater.

Over en million containere som skulle fraktes 10.000 kilometer med toglinjer fra Kina til Vest-Europa via Russland tvinger selskaper til å finne nye ruter langs sjøveien, melder Bloomberg.

Sveitsiske Kuehne + Nagel International, en av Europas største befraktere, avviser nå toglaster fra Kina til Europa. Etter en snittvekst på 70 prosent i januar og februar, har eksportvolumet på tog fra Dalian-havnen falt kraftig, skriver det offisielle People’s Daily-organet Securities Times.

Dette vil legge ytterligere press på allerede overfylte havner verden over, og ikke minst ratene på containerfrakt til havs.
Alby
23.03.2022 kl 13:24 6743

Nå stenges silkeveien for togtransport. Det vil øke presset på båttransporten og dertil økende rater. Skal prøve å få til en link. https://finansavisen.no/nyheter/transport/2022/03/23/7840148/ukraina-krigen-stanser-togfrakt-mellom-kina-og-europa
Redigert 23.03.2022 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2022 kl 13:06 6818

Min spådom er at det snart kommer tilbakekjøp ihht. vedtak i GF. Husk at kursen fortsatt ligger langt under samtlige meglerhus sine kursmål og alle ligger inne med «kjøp» som anbefaling.

Og! Ønsker du å få med deg utbytte i MPCC, får du det ved å sitte på aksjer ved stengetid i dag.
Redigert 23.03.2022 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2022 kl 13:02 6749

Hans uttalelser virket direkte selvmotsigende på meg.

Et selskap som er sikret større og større inntekter og ditto overskudd i flere år fremover er vel neppe klart for helvete......

Min meglervenn som tidligere var aksjemegleri mange år, sier at alt var mulig i den bransjen:

"Vær forsiktig, ......., sa han alltid, du vet aldri hva enkelte finner på når det gjelder å tjene raske penger. Jeg er i kontakt med dem daglig!"
Redigert 23.03.2022 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2022 kl 13:00 6568

Det var litt upresist av meg, men årsrapporten nevner kanskje noe om alternativ transport, tilbud etc.

Uansett vil det vel være naturlig, men ikke sikkert, at Baack kommer med noe nytt i forbindelse med fremleggelsen og at han muligens kan ta opp spørsmålet da. Vet jo ikke det, men bare håper at han benytter anledningen.

Ellers har jeg hatt et spørsmål på tunga lenge:

"Vil selskapet benytte seg av muligheten til å kjøpe egne aksjer slik man har anledning til i henhold til vedtaket i GF (eller EGF?)?"
Kbkristi
23.03.2022 kl 13:00 6484

Absolutt ingenting jeg har lest i det siste støtter opp om Hermansrud spådom om helvete.
Kan mannen være betalt for å få ned kusen for kunder som vil posisjonere seg?
Man kan sagtens lure?
Slettet bruker
23.03.2022 kl 12:46 6438

Argus, du og andre har nevnt presentasjon, så vidt jeg forstår ifm årsrapporten. Er det kommet info om at det blir en presentasjon? I så fall har den gått meg hus forbi :-). Det var ingen presentasjon ifm forrige årsrapport, men det kom en oppdatering/presentasjon en ukes tid i forkant.
Slettet bruker
23.03.2022 kl 12:05 6601

Viktig sak som MÅ påvirke feedermarkedet positivt!

De befrakterne som ikke får sendt sine containere fra Kina til Europa, må kaste seg rundt og skaffe containerskip. 1,46 millioner containere for omkring 75 milliarder dollar på ett år er ikke akkurat noen smålaster. Det tilsvarer 4.055 containere ekstra pr. dag om alle disse containerne skal fraktes sjøveien i stedet for med jernbane.
Jeg vet ikke hvor mange containere som kan lastes ombord i et feederskip på f.eks. 2.500, men det er her snakk om flere skip ekstra pr. DAG.

Er markedet i det hele tatt i stand til å ta imot så mange ekstra containere?

Vi vet fra før at tilbudet av feedere er blitt mindre og mindre, hvilket er årsaken til de økte ratene. Er disse befrakterne fra Kina ute i markedet samtidig som Baack og co søker etter nye kontrakter; da er det gjort. Her ligger virkelig muligheten for den store skvisen.

Håper Baack vil ta opp dette under sin presentasjon.
Redigert 23.03.2022 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
jadden
23.03.2022 kl 10:57 5016

Fra FA, så var også den muligheten stengt:

Stenger Silkeveien
En av Europas største befraktere avviser nå toglaster fra Kina til Europa. Dermed øker presset på allerede overfylte havner.
Publisert 23. mars 2022 kl. 10.49
Lesetid: 2 minutter

TRØBBEL FOR SILKEVEIEN: Ukraina-krigen startet av president Vladimir Putin skaper problemer for togfrakten mellom Kina og Europa, president Xi Jinpings «Silk Road.»
Transport
Odd Steinar Parr
Journalist

ANNONSE
Over en million containere som skulle fraktes 10.000 kilometer med toglinjer fra Kina til Vest-Europa via Russland tvinger selskaper til å finne nye ruter langs sjøveien, melder Bloomberg.

Sveitsiske Kuehne + Nagel International, en av Europas største befraktere, avviser nå toglaster fra Kina til Europa. Etter en snittvekst på 70 prosent i januar og februar, har eksportvolumet på tog fra Dalian-havnen falt kraftig, skriver det offisielle People’s Daily-organet Securities Times.

Dette vil legge ytterligere press på allerede overfylte havner verden over.

– I tider som må er det viktigere for selskaper å få sine produkter lever selv om fraktkostnaden blir høyere. Det er viktigere for dem å holde produksjonen gående, sier transportanalytiker Um Kyung-a i Seoul-baserte Shinyoung Securities til Bloomberg.

Ber kinesere om å fylle russisk tomrom
Xi: Krig er ikke i noens interesse
– Det kan bli verre før det blir bedre
Sperrer Silkeveien

Togforbindelsene mellom Kina og Europa har i løpet av det seneste tiåret etablert seg som en del av president Xi Jinpings nye «Silk Road»-prosjekt, som senere har blitt til «Belt and Road»-initiativet.

Estimater fra Bain & Co. viser ifølge nyhetsbyrået at rundt 1,46 millioner containere med varer for omkring 75 milliarder dollar ble fraktet på tog mellom Kina og Europa i fjor, eller omtrent 4 prosent av den totale handelen mellom de to partene.

Toglinjene knytter sammen mange kinesiske handelssentre med europeiske byer som Moskva, Minsk, Hamburg, Milano, Warszawa, München og Madrid. Blant produktene som fraktes denne veien er forbrukerelektronikk, biler, samt trebaserte og petrokjemiske produkter.

– Vi går i søvne mot en ny klimakatastrofe
Aksjehodenes råd når krigen herjer
India vil øke kjøpe mer olje fra Russland
– Sjøfrakt er ryggraden

Togfrakten av en container fra Asia til Europa går på halve tiden av skipsfrakt (to vs. fire uker), men koster det dobbelte, viser grove anslag fra transportselskapet DSV. Flyfrakt er fire ganger dyrere enn togfrakt igjen.

– Vi ser at sjøbasert frakt fortsatt er ryggraden, og er i stand til å flytte store volumer til en ganske fornuftig pris. Flyfrakt er et annet alternativ selv om ruten kanskje ikke er så direkte som før, og du må gjennom noen ruteendringer som kan bety lenger tid og høyere kostnad. Eller du kan kombinere skip og fly – vi har gjort dette i mange år, sier Asia Pacific-direktør Marcus Balzereit i Kuehne + Nagel International til Bloomberg.
Slettet bruker
23.03.2022 kl 10:52 5035


Takk for god og oversiktlig artikkel, dato! Veldig bra!

Med ditt innlegg og korrigeringene fra resten av A-regnelaget, ble det her veldig flott. Det er faktisk viktig med en oppdatering eller gjentagelse av og til for å få med seg de viktigste poengene. Deler av markedet endrer seg jo hele tiden, slik som valutakurser, rater, "kriger", oljepris o.l.

Gleder meg til de neste offentliggjørelsene, både i Ernst og MPC. Om rentene heves samtidig, er det ikke så viktig for "våre" aksjer, men kan påvirke markedene generelt.
PSI- Investor
23.03.2022 kl 09:53 5260

Takk for at du svarte for meg dato!

Når man driver og skriver sånn midt på natta så kan det fort komme med en liten skrivefeil ser jeg ja.
De 1,05 dollar er jo forventet overskudd for 2022, mens det forventede utbyttet jo er 75% av dette.

Og for ordens skyld, de øvrige tallene jeg satte opp er også på samme måte ja, slik at forventet utbytte er 75% av det nevnte overskudd pr aksje.
Så er det jo da 25% tilbake i bedriften, og også dette kan vi nok forvente kommer aksjonærene til gode på ett eller annet vis siden MPCC aldri var ment å skulle bli et tradisjonelt rederi men mer et asset- play.

EDIT: Jeg la til litt mer om utbytte i oppstillingen min i innlegget lenger opp
Redigert 23.03.2022 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Mata
23.03.2022 kl 08:53 5506

Det ble delt på facebookgruppen her om dagen om samme temaet..

J Mintzmeyr>
We've heard chatter about slow steaming in #shipping for the past year, but fuel prices weren't high enough in 2021. Paradoxically, higher fuel prices are actually very bullish for #shipping rates (TCE is net of fuel) due to the exponential engine consumption curves.

slow steaming -> mindre tilbud -> høyere etterspørsel -> bedre rater
Slettet bruker
23.03.2022 kl 08:36 5542

Jeg kom nok inn så sent at selv med 4300 aksjer har jeg enda tilgode å tjene penger nok til at en tur ned til Tønsberg ikke spiser opp hele overskuddet, men kanskje i fremtiden om aksjekursen går riktig vei og jeg ikke roter bort pengene i dårlige timing på oljemygger (Les IOX) så kanskje 👍

Så forresten innlegget ang. valutakorrigeringen på siste salget.
jadden
23.03.2022 kl 08:34 5504



FA skriver om tørrlastmarkedet i dag. Nå skal ikke jeg blande inn annen bransje på tråden, men jeg la merke til at tørrlastfartøyene allerede går med redusert hsstighet grunnet høyere drivstoffpriser. Jeg tenker at det må da også gjelde containerskipene. Det har før vært påpekt at IMO kravene til utslipp blir strengere fra 2023, og at eneste mulighet for å oppfylle disse er å redusere farten. Nå ser det ut som vi er der allerede, mindre fart gir mindre frakt og mindre effektivitet, som i neste omgang gir høyere rater. FA artikkele delvis gjengitt her:
_Markedet for supramax og ultramax er sterkt og ratene har nå passert 30.000 dollar dagen med god margin, og er det klart sterkeste segmentet innen tørrlast. Køer i havnene vedvarer samtidig som etterspørselen etter nær sagt alle råvarer er sterk, sier adm. direktør i Belships, Lars Christian Skarsgård.
Med økte drivstoffpriser falt farten på verdensflåten, og dermed strammet markedet seg ifølge Belships-sjefen ytterligere til.
– I lys av denne kontantstrømmen så henger skipsverdiene etter, og jeg tror derfor at de skal stige._
Slettet bruker
23.03.2022 kl 08:25 5588

Kbkristi, takk for korrigeringen. Visste jo det :-), men hodet hang tydeligvis ikke helt med i natt.

MrOlsen, håper du også ser denne, og beklager feilen!
Slettet bruker
23.03.2022 kl 08:21 5578

Bare hyggelig! Kjekt at flere oppdager aksjen og setter seg inn i selskapet og containermarkedet. Det er nok flere som kunne ønske å ha oppdaget den før, og dette opplever vel alle som driver med aksjer en eller helst flere ganger...

Angående biff, som du kanskje har sett (eller gått glipp av :-) skal noen av oss samles på en restaurant i Tønsberg for å spise nettopp biff (bull) etter utbetaling av utbytte. Vi var fire som møttes etter utbytte på 3 kr, og neste treff blir 5.april, kl 18.30, på restaurant Steak.
Det er hyggelig om du, og andre som leser dette, tar turen! I øyeblikket ligger vi an til å kunne bli 8-10 stk.

Meld evt interesse til: datompcc@gmail.com
Kbkristi
23.03.2022 kl 08:13 5639

Siste dag å handle om man skal ha utbytte. Ellers fikk vi 22 nye aksjonærer i går, men ellers har det vært stort frafall de siste ukene.
Jeg må korrigere deg litt med hensyn til salg av Patricia, Dato.
Utbetalingen blir ikke $ 0,33 men i kroner. Dagens dårlige $-kurs på kr 8,76 tilsvarer kr 0,29 pr i dag.
Men stort sett er jeg godt fornøyd med kursutviklingen i disse urolige tider, og fatter svært lite av Hermannsrud sin tankegang om det helvete som venter oss.
Han forutså jo ikke den formidable oppgangen heller, så det er vel stor tvil om at han er blitt så mye klokere nå.
Som Struts sier, så kan vi seile på høye rater i lang tid, og så sende skipene til de evige jaktmarker når de ikke tjener penger lenger.
Måtte alle ha en fin børsdag :)
Slettet bruker
23.03.2022 kl 07:11 5820

Takk for fyldig svar, mer enn forventet!

Har sett på regnearkene og har forstått at deres estimater er tryggere enn meglerhusene basert på historien, jeg liker tall og tabeller så det er trygt å se at «hausingen» her inne bygger på tall som i stor grad er sikret gjennom kontrakter på lengre sikt.

Sitter å lurer på hvorfor jeg ikke begynte med aksjer tidligere og hvorfor ingen ringte meg å tipset om denne tråden for 18mnd siden, men slik vil det vel alltid være. Har lasset opp både her og i ER og selv om det kanskje ikke blir Porsche med det første så blir det iallefall biff, så får Q4 hos ER i morgen og Annual til MPCC på fredag bestemme om det blir til den biffen!

Takker til dere alle som forer tråden med informasjon og ikke minst subjektive vurderinger av den informasjonen, for oss som ikke vet hva Contex og TEU var for noen måneder siden er det greit at noen beskriver om nyheter er negative eller positive frem til vi selv lærer hva som er bra og ikke 👍
Slettet bruker
23.03.2022 kl 05:09 6007

MrOlsen, jeg er av ymse grunner våken på dette tidspunktet, og tenkte jeg kunne bruke tiden på å svare deg.

Overskuddet som PSI snakker om er selskapets estimerte overskudd, ut fra Helg11 sitt regneark. Du skal dermed ganske riktig regne 75% av de tallene for å finne estimert utbytte for de respektive årene.

Estimert utbytte på $1,05 er det totale for de fire kvartalene i 2022. Dette er fra drift, utbytte for salg av skip kommer i tillegg. Når det gjelder utbytter fra salg av skip, vil det antagelig komme rundt $0,33/34 en gang før sommeren for salget av AS Patricia, det eneste salget det ikke er utbetalt utbytte for ennå. I februar ble det sagt at dette salget var forventet utført i disse dager/slutten av Q1. Det er tidligere i år utbetalt 3 kr for salg av flere skip.

Det eneste kommende utbytte som er fastsatt er det vi får nå i slutten av mars, på $0,11. De øvrige utbyttene vil variere, ut fra overskudd i kommende kvartaler. Det vi har mulighet til å regne på er utbytte fra drift, og PSI henter tallene fra estimater på drift regnet ut i Helg11 sitt regneark. Jeg anbefaler at du tar en titt på det (se link i startinnlegget). Det vi ikke vet noe om er mulige ekstra utbytter for salg av skip fremover. Om utbytte fra AS Patricia, og evt nye salg, kommer som ekstraordinære utbytter, eller bakes inn i ordinære utbytter, vet vi ikke.

Det er sikret kontrakter for 92%+ av flåtedager i 2022, derav PSI sitt utsagn om at året nærmest er utsolgt, og inntektene fra drift blir dermed enkelt å estimere i og med at vi vet hva skipene seiler inn. Det vi ikke vet, men er brukbare på å estimere, er selskapets utgifter. Fremtidige utbytter vil dermed kunne variere både ut fra inntekter/utgifter, salg av skip og dollarkurs (når du skal ha utbyttet i Nkr). I og med at stadig flere skip går over på nye og langt bedre rater enn de kom fra, vil utbytter sannsynligvis bare øke for hvert kvartal fremover. Mitt eget regneark viser økning til og med Q3-23, men jo lenger frem vi kommer, jo mer usikkert blir det selvsagt, siden vi bare kan anta hva fremtidige rater vil bli på. Det er verdt å merke seg at Helg11 sitt regneark har truffet svært bra så langt, så igjen, jeg anbefaler å ta en titt på det.

Det er bra at du spør for øvrig. På denne tråden skrives det så mye av bra kvalitet, at du skal være god om alt fester seg og sitter. :-)

Edit: Kan nevne at i midten av mars i fjor hadde selskapet sikret ca 70% av flåtedager (trading days) for 2021. Ved Q4 fremleggelse i februar i år hadde selskapet allerede sikret 73% for 2023..., og 45% for 2024. Disse tallene er sannsynligvis enda høyere nå, en måned senere.
Redigert 23.03.2022 kl 05:23 Du må logge inn for å svare