MPCC Bull 2022
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)
Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)
Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33
Du må logge inn for å svare
Skal selv kalkulere sommervarer når jeg er tilbake etter ferie og det gleder jeg meg svært lite til. Blir enormt spennende å se hvordan markedet reagerer om vi tør å prise inn det vi bør.
En mulig utfordring for containertransport i fremtiden, er at nå ser iallefall våre importører ut til å gå mer og mer over til varer produsert i Europa. Vi har iallefall to distributører i Holland, som nå handler mer og mer i Portugal, Italia, Tyskland, Polen og Russland. Kina begynner å bli kostbart og ikke minst veldig lite forutsigbart.
For MPCC sin del, får man håpe at det blir benyttet feederbåter i transporten i dette voksende markedet. Så en reportasje tidligere hvor EU ønsket mer av transport bort fra vei og helst over til vannveien igjen. DET er iallefall positivt for vår del.
En mulig utfordring for containertransport i fremtiden, er at nå ser iallefall våre importører ut til å gå mer og mer over til varer produsert i Europa. Vi har iallefall to distributører i Holland, som nå handler mer og mer i Portugal, Italia, Tyskland, Polen og Russland. Kina begynner å bli kostbart og ikke minst veldig lite forutsigbart.
For MPCC sin del, får man håpe at det blir benyttet feederbåter i transporten i dette voksende markedet. Så en reportasje tidligere hvor EU ønsket mer av transport bort fra vei og helst over til vannveien igjen. DET er iallefall positivt for vår del.
NetromK
18.01.2022 kl 15:05
7193
Cardonia 2003 2824 2030 no extended to ZIM 36-38 m $39,500/d
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2022/01/Bancosta-Weekly-2022-02.pdf
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2022/01/Bancosta-Weekly-2022-02.pdf
TheGambler
18.01.2022 kl 15:13
7179
TheGambler skrev New Contex opp 2,9 % https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Meget sterk oppgang på nytt. Kraftig økning på 1700 TEU.
Helg11
18.01.2022 kl 15:32
7088
Takk! Oppdatert regnearket.
Syns kommentaren fra Bancosta også er sterk:
According to forecaster experts who are taking into account both spot rates and contract freight rates, average container shipping rates will see a further annual increase in 2022: an increase of 16% in 2022, following the doubling of rates in 2021, is expected. There are no indications that rates are dropping, placing a question mark on whether there is going to be a slack season at all, experts say. Also, all the available data shows that congestion and bottleneck problems are worsening getting into 2022. Containers are moving in and out of China at record speeds as shippers desperately source capacity but port congestion in Europe and the US continues to slow the return of boxes to Asia and is hurting the recovery of the global ocean supply chain
Syns kommentaren fra Bancosta også er sterk:
According to forecaster experts who are taking into account both spot rates and contract freight rates, average container shipping rates will see a further annual increase in 2022: an increase of 16% in 2022, following the doubling of rates in 2021, is expected. There are no indications that rates are dropping, placing a question mark on whether there is going to be a slack season at all, experts say. Also, all the available data shows that congestion and bottleneck problems are worsening getting into 2022. Containers are moving in and out of China at record speeds as shippers desperately source capacity but port congestion in Europe and the US continues to slow the return of boxes to Asia and is hurting the recovery of the global ocean supply chain
PSI- Investor
18.01.2022 kl 15:41
7095
I dag er både rater og dollarkurs opp, så da er det moro å liste opp EPS fra regnearket:
2022: 8,64
2023: 9,91
2024:10,87
Total EPS i denne perioden er da akkurat nå i regnearket kr 29,45
Utover dette kommer overskudd opptjent i q4 2021 samt skipssalg
2022: 8,64
2023: 9,91
2024:10,87
Total EPS i denne perioden er da akkurat nå i regnearket kr 29,45
Utover dette kommer overskudd opptjent i q4 2021 samt skipssalg
Redigert 18.01.2022 kl 16:12
Du må logge inn for å svare
NetromK
18.01.2022 kl 16:22
6962
Tett på summane eg får i reknearket mitt med inntjening 30 000$/d og Total CBE 8500/d på opne døgn.
I tillegg strekker kontrakter for i alle fall 4 skip seg 5 mnd eller lenger inn i 2025, og fleire vil det nok snart bli.
Ser Euroseas og Danaons stig godt "over there" i dag, Og det tross veldig raude indeksar.
I tillegg strekker kontrakter for i alle fall 4 skip seg 5 mnd eller lenger inn i 2025, og fleire vil det nok snart bli.
Ser Euroseas og Danaons stig godt "over there" i dag, Og det tross veldig raude indeksar.
NetromK
18.01.2022 kl 16:35
6988
MPCC Market Update 18.01.22
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/press-releases/2022/mpc-container-ships-asa-publishes-container-market-and-operational-update/
PDF: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
Ser ut frå nederste del av Fleet employment list at fleire skip er forward fixed på gode, og kanskje veldig gode rater.
Spesielt spent på Nadia (NORDSPRING) som står 61 000 på til sumaren 2025 viss ikkje eg les feil.
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/press-releases/2022/mpc-container-ships-asa-publishes-container-market-and-operational-update/
PDF: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
Ser ut frå nederste del av Fleet employment list at fleire skip er forward fixed på gode, og kanskje veldig gode rater.
Spesielt spent på Nadia (NORDSPRING) som står 61 000 på til sumaren 2025 viss ikkje eg les feil.
Redigert 18.01.2022 kl 16:42
Du må logge inn for å svare
drammen
18.01.2022 kl 16:45
6896
En vanvittig bra oppdatering fra MPCC.
Blir interessant å se hva dette gjør av utslag på estimatene i regnearket.
MÅ BLI TRANGT INN DØRA NÅ :-)
Blir interessant å se hva dette gjør av utslag på estimatene i regnearket.
MÅ BLI TRANGT INN DØRA NÅ :-)
Kaga
18.01.2022 kl 16:45
6941
For et selskap! For en sjef! For en oppdatering! Bedre enn forventet hver gang synes jeg...
Det er virkelig en fryd å være aksjonær i MPCC. For en reise det har vært siden nov 20 :-)
Det er virkelig en fryd å være aksjonær i MPCC. For en reise det har vært siden nov 20 :-)
Redigert 18.01.2022 kl 17:01
Du må logge inn for å svare
TheGambler
18.01.2022 kl 16:49
6933
Du leser ikke feil. Det er en strålande rate, langt over estimat. Og fortsatt samme lengde!
Redigert 18.01.2022 kl 16:50
Du må logge inn for å svare
DividendYield
18.01.2022 kl 16:50
7016
Tror det flotte regnearket til NetromK snart trenger en utvidelse til å også inkludere 2025
NetromK
18.01.2022 kl 16:56
6942
Ser sånn ut ja. Men ein fryd og føre inn slike tal som vert presentert her. Nadia (Nordspring) er jo ellevill om den er riktig.
Og ingen av kontraktene dei legg fram ser ut til å vere middels ein gong. ca. 40 000 for 2800 TEU og 27 750 for 1300.
Og ingen av kontraktene dei legg fram ser ut til å vere middels ein gong. ca. 40 000 for 2800 TEU og 27 750 for 1300.
Jeg skrev i går at "Det kan skje i morgen eller rett før eller rett etter EGF. Så kom meldingen i dag allerede!
Ja, jeg er enig i uttrykket: "For en sjef"! Han synes å gjøre alt riktig. Det jeg er mest tilfreds med, er, i tillegg til høyere og høyere rater og kontrakter, at Baack kommuniserer så til de grader godt med oss aksjonærer. Og holder ord!
Dagens melding bekrefter at det ekstraordinære utbyttet må bli liggende på over to kroner, om jeg ikke tar feil. I tillegg kommer det ordinære utbyttet for 4. kvartal. Så da er vi vel godt over tre kroner utbetalt bare i 1. kvartal som enkelte her inne allerede har regnet ut.
Tror vel at dette vil føre til en aldri så liten kursoppgang i morgen....... For det her var mange positive nyheter på én gang.
Ja, jeg er enig i uttrykket: "For en sjef"! Han synes å gjøre alt riktig. Det jeg er mest tilfreds med, er, i tillegg til høyere og høyere rater og kontrakter, at Baack kommuniserer så til de grader godt med oss aksjonærer. Og holder ord!
Dagens melding bekrefter at det ekstraordinære utbyttet må bli liggende på over to kroner, om jeg ikke tar feil. I tillegg kommer det ordinære utbyttet for 4. kvartal. Så da er vi vel godt over tre kroner utbetalt bare i 1. kvartal som enkelte her inne allerede har regnet ut.
Tror vel at dette vil føre til en aldri så liten kursoppgang i morgen....... For det her var mange positive nyheter på én gang.
Redigert 18.01.2022 kl 17:03
Du må logge inn for å svare
Teps
18.01.2022 kl 17:09
7333
https://aksjelive.e24.no/article/ALWE0E
Investorpresentasjon i morgen er jo heller ikke negativt.
Det blir gøy for shorter’ne resten av uka :) Det blir action hvis de går på stoploss.
Investorpresentasjon i morgen er jo heller ikke negativt.
Det blir gøy for shorter’ne resten av uka :) Det blir action hvis de går på stoploss.
Redigert 18.01.2022 kl 17:16
Du må logge inn for å svare
jadden
18.01.2022 kl 17:11
7452
Tilgjengelig utbytte ex Q4 er på NOK 3,17 med dagens dollarkurs, om det legges inn reguleringsfaktor 0,75 på denne er vel ikke kommunisert så langt. Hvis beløpet for events kommer i sin helhet blir totalt utbytte i Q1 ca NOK 4,40
Maduro
18.01.2022 kl 17:22
7391
Greit å følge med på Danaos også:
Danaos Corporation Announces $1 Billion in Incremental Contracted Revenues and Sale Proceeds Through New Charter Arrangements for 11 Vessels and the Agreement to Sell 2 Vessels
https://www.danaos.com/news-and-media/press-release-details/2022/Danaos-Corporation-Announces-1-Billion-in-Incremental-Contracted-Revenues-and-Sale-Proceeds-Through-New-Charter-Arrangements-for-11-Vessels-and-the-Agreement-to-Sell-2-Vessels/default.aspx
Danaos Corporation Announces $1 Billion in Incremental Contracted Revenues and Sale Proceeds Through New Charter Arrangements for 11 Vessels and the Agreement to Sell 2 Vessels
https://www.danaos.com/news-and-media/press-release-details/2022/Danaos-Corporation-Announces-1-Billion-in-Incremental-Contracted-Revenues-and-Sale-Proceeds-Through-New-Charter-Arrangements-for-11-Vessels-and-the-Agreement-to-Sell-2-Vessels/default.aspx
Kbkristi
18.01.2022 kl 17:23
7439
Fantastisk oppdatering, har dessverre ikke tid til å finstudere den nå, så det får jeg glede meg til i morgen. Men ser Nadia får $ 61.000 mens mitt estimat lå på $ 40.000. Kjekt å ligge litt lavt og bli så hyggelig overrasket :)
Purdey
18.01.2022 kl 17:24
7518
Det står på side tre at ~3kr/aksje i tilgengelig midler for eou?
Det står vel også at de har solgt ett skip til? Dette salget skal vel da også kunne kategoriseres og gjøres tilgjengelig for event driven dividents?
Det står vel også at de har solgt ett skip til? Dette salget skal vel da også kunne kategoriseres og gjøres tilgjengelig for event driven dividents?
Normalone
18.01.2022 kl 17:33
7426
Det står at 150 - 160 mUSD fra skipssalg skal deles ut i Q1 - det utgjør ca 3,17 kr pr aksje. Men da har en ikke tatt med overskuddet fra Q4 - så det betyr at utbytte I Q1 vil utgjøre over kr 4 - tatt I betraktning politikken med å dele ut 75 % av overskuddet (og at en vil beholde 80 mUSD, som en allerede hadde pr utgangen i Q3 2021)?
Dette er bare helt vilt - og med mange skip allerede på ny kontrakter (fixing forward) på elleville rater, er det bare å glede seg til fortsettelsen! Ledelsen i MPCC innfrir gang etter gang!
Dette er bare helt vilt - og med mange skip allerede på ny kontrakter (fixing forward) på elleville rater, er det bare å glede seg til fortsettelsen! Ledelsen i MPCC innfrir gang etter gang!
jadden
18.01.2022 kl 17:33
7475
Ja, det står 150 -160 mill USD tilgjengelig. USD 160 mill blir NOK 3,17 per aksje. Om det siste skipssalget inngår eller ikke kommer ikke klart frem, men det er 150-160 mill som er tilgjengelig. Har noen registrert at overskudd fra skipssalg skal utbetales til aksjonærene med 100 % eller redusert ned til 75 % som øvrig opptjent forjeneste?
Redigert 18.01.2022 kl 17:40
Du må logge inn for å svare
nike
18.01.2022 kl 17:43
7341
Pareto fikk en del pepper her på strengen for analyseoppdateringen fra 6. januar, ref dette;
"The company will on our numbers have zero net debt at YE’21 and USD ~220m in cash. With a min. cash need of USD 60 – 80m, we thus see USD ~150m (NOK ~3 per share) in potential XO-dividend/buybacks after the EGM in Q1 This could very well be conducted as a tender offer, as the share has been plagued with overhang for some time. In addition, NOK 0.7 per share could be distributed as regular dividend for Q4 (75% of EPS adj. and incl. capex) – a ~15% direct yield in one quarter alone."
Kunne ikke vært mer "spot on"
"The company will on our numbers have zero net debt at YE’21 and USD ~220m in cash. With a min. cash need of USD 60 – 80m, we thus see USD ~150m (NOK ~3 per share) in potential XO-dividend/buybacks after the EGM in Q1 This could very well be conducted as a tender offer, as the share has been plagued with overhang for some time. In addition, NOK 0.7 per share could be distributed as regular dividend for Q4 (75% of EPS adj. and incl. capex) – a ~15% direct yield in one quarter alone."
Kunne ikke vært mer "spot on"
Sulzer
18.01.2022 kl 17:44
7336
Digresjon, men er ditt nick utelukkende en viss produsent av våpen, eller har du tilfeldigvis et kjæledyr med dette navnet også?
Argus, så vidt jeg skjønner, ut fra info på side 9 i presentasjonen, er utbyttepotensialet på $146 mill på skipene som er levert, pluss 17 mill til for AS Patricia, som skal leveres i slutten av Q1. Da snakker vi altså om totalt 2,9/3,2 kr, FOR DE SOLGTE SKIPENE. Så kommer Q4 utbyttet i tillegg. :-)
Denne setningen levner for øvrig ingen tvil om intensjonen med pengene:
"Subject to EGM authority, vessel handover and BoD approval, event-driven distribution potential are intended to be paid out to shareholders by way of extraordinary dividends."
NB, ser jeg burde oppdatert tråden før jeg postet. Ble "gammelt nytt" dette her. Vel vel, en god ting kan visstnok ikke sies for ofte. :-)
Denne setningen levner for øvrig ingen tvil om intensjonen med pengene:
"Subject to EGM authority, vessel handover and BoD approval, event-driven distribution potential are intended to be paid out to shareholders by way of extraordinary dividends."
NB, ser jeg burde oppdatert tråden før jeg postet. Ble "gammelt nytt" dette her. Vel vel, en god ting kan visstnok ikke sies for ofte. :-)
Redigert 18.01.2022 kl 17:48
Du må logge inn for å svare
Det begynte kanskje som "pepper", men det ledet jo vei til at vi fikk orden på våre regneark. Deretter har vi vel bare håpet på at Pareto har hatt tungen rett i munnen, og det har de sannelig hatt! :-)
Redigert 18.01.2022 kl 17:51
Du må logge inn for å svare
Teps
18.01.2022 kl 17:53
7440
Det ble vel bekreftet i ettertid at tallene fra Pareto var helt innenfor. Verre med Xtrainvestor-chat hvor de spekulerte i blokksalg og mente at Pareto markedsførte seg ovenfor støøre aksjonærer med analysen.
Angående DnB-Lian, så deltar han på paneldebatt i morgen hos CapitalLink - https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_Vm-2TY9hQkel24C4W0MGug
De tar i mot spørsmål i forkant (questions@capitallink.com)…..noen som vil ta noe direkte med ham der :)
Angående DnB-Lian, så deltar han på paneldebatt i morgen hos CapitalLink - https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_Vm-2TY9hQkel24C4W0MGug
De tar i mot spørsmål i forkant (questions@capitallink.com)…..noen som vil ta noe direkte med ham der :)
Redigert 18.01.2022 kl 17:58
Du må logge inn for å svare
nike
18.01.2022 kl 18:02
7375
Blokksalg er fortsatt en mulighet, men etter dagens oppdatering anser jeg det nærmest usannsynlig at den som eventuelt måtte ha slike planer gjennomfører denne før den ekstraordinære generalforsamlingen.
jadden
18.01.2022 kl 18:04
7353
På side 9 fremgår at 66 mill USD er avsatt til Proceeds used for Refinancing, det betyr at det oppgitte 160 mill USD er tilgjengelig for utbytte, dvs ingen 0,75 faktor reduksjon. Forøvrig er det 163 mill som er tilgjengelig når de 17 for AS patricia er tillagt.
Normalone
18.01.2022 kl 18:52
6876
Nike - jeg synes det er veldig bra at det er flere på tråden som stiller spørsmål og ettergår tallene/forutsetningene lagt til grunn I analysene. Det har vært usikkerhet rundt hvor stor del av skipssalgene som skulle deles ut i utbytte - og det er mye bedre å få en positiv overraskelse (at utbytte blir større enn forventet). Når en inkluderer overskuddet fra Q4 vil utbytte faktisk bli over kr 4 i Q1 - det er vel faktisk enda bedre enn det Pareto landet på.
Et par andre ting jeg har registrert i oppdateringen;
- MPCC har solgt enda et skip (leveres i Q1 (34.5 MUSD)
- Allerede inngått mange skip på nye kontrakter (forward fixing), som gir inntekter langt inn i 2025. Helt utrolig at det ene skipet får rater på 61000 USD I 36-38 mnd.
- Har foreløpig kontrakter på 1.2 billion USD (+ sitter på over 300 mUSD I cash pr 15. januar (etter at deler av gjelden er nedbetalt)+ 64 skip).
- I 2022 vil det deles ut mellom kr 8-9 pr aksje I utbytte (mellom 25-30 % avkastning basert på dagens sluttkurs)
Siden sommeren 2021 har MPCC solgt mange skip, ratene har steget til himmelsk (og de fortsetter å stige), mange nye skip på lange kontrakter (tenk at store deler av skipene på utgående kontrakter I 2022 er på vei inn på nye konteqkter), innsidekjøp, avklart store utbytter i 2022 (og årene fremover). Likevel er mcap (og kursen) i dag den samme som sommeren 2021....
Et par andre ting jeg har registrert i oppdateringen;
- MPCC har solgt enda et skip (leveres i Q1 (34.5 MUSD)
- Allerede inngått mange skip på nye kontrakter (forward fixing), som gir inntekter langt inn i 2025. Helt utrolig at det ene skipet får rater på 61000 USD I 36-38 mnd.
- Har foreløpig kontrakter på 1.2 billion USD (+ sitter på over 300 mUSD I cash pr 15. januar (etter at deler av gjelden er nedbetalt)+ 64 skip).
- I 2022 vil det deles ut mellom kr 8-9 pr aksje I utbytte (mellom 25-30 % avkastning basert på dagens sluttkurs)
Siden sommeren 2021 har MPCC solgt mange skip, ratene har steget til himmelsk (og de fortsetter å stige), mange nye skip på lange kontrakter (tenk at store deler av skipene på utgående kontrakter I 2022 er på vei inn på nye konteqkter), innsidekjøp, avklart store utbytter i 2022 (og årene fremover). Likevel er mcap (og kursen) i dag den samme som sommeren 2021....
Redigert 18.01.2022 kl 18:53
Du må logge inn for å svare
velkjent
18.01.2022 kl 19:25
6556
Såvidt jeg klarte å lese fikk solgte "NADIA" en rate på USD 61000/dag fra januar 2022 til juli 2022, altså ved levering til ny eier.
Utrulige nyheter og oppdatering!
Dette blir MPCC-redernes (les: aksjeeiernes) år. Heile presentasjonen skal leses fra perm til perm i morgon, den dag. Men når ein ser at utbyttene er klare til utbetaling, skip selges for mange penger, skip sluttes for mange penger i mange år - da tar eg for gitt at dette blir hyggelig lesing.
Dette blir MPCC-redernes (les: aksjeeiernes) år. Heile presentasjonen skal leses fra perm til perm i morgon, den dag. Men når ein ser at utbyttene er klare til utbetaling, skip selges for mange penger, skip sluttes for mange penger i mange år - da tar eg for gitt at dette blir hyggelig lesing.
Spartan
18.01.2022 kl 20:00
6254
Her er link:
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/01/18/7804464/ekstrautbytte-i-mpc
Selv trodde jeg dippen som var sist skulle vedvare ned til 16-17 kr, og gikk således glipp av flere aksjer. Feil kan man ta. Men, er jo kjekt med de moderate beholdningen jeg har her og høste dette fremover.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/01/18/7804464/ekstrautbytte-i-mpc
Selv trodde jeg dippen som var sist skulle vedvare ned til 16-17 kr, og gikk således glipp av flere aksjer. Feil kan man ta. Men, er jo kjekt med de moderate beholdningen jeg har her og høste dette fremover.
NADIA er IKKE solgt. Hun går på gammel rate, 18,5k til og med juni, før hun går over på ny kontrakt og rate fra juli, som varer til juni/juli 2025.
Londonmannen
18.01.2022 kl 20:14
6127
Ja, det er ufattelig at MPCC fortsatt prises lavere enn det den ble 30 juni. Ikke minst med tanke på alt som har skjedd siden den gang. Var det DnB som kom med en oppdatert analyse og med kursmål på kr 29,-? Man kan jo begynne å lures på hvilke type kalkulatorer DnB benytter, men det må da finnes bedre kalkulatorer som analytikerne i den banken kunne få. Med de høye lånerentene banken holder så skulle de ikke mangle kapital. Faktum er at DnB sin analytiker som dekker MPCC blir latterligggjort av at vanlige investorer på FA forum har en betydelig bedre treffsikkerhet. Skjønner ikke hvordan DnB kan la dette skje, gang på gang på gang. Ingen fornuftige investorer som kan ta noe av det som kommer fra DnB på alvor.
Vel, vel dagens oppdatering er bare helt fantastisk og viser nok en gang hvilke fantastisk selskap MPCC er. I morgen skal jeg ta på meg den hvite MPCC capsen og sett meg godt til rette foran PCen og nyte presentasjonen i fulle drag!
Vel, vel dagens oppdatering er bare helt fantastisk og viser nok en gang hvilke fantastisk selskap MPCC er. I morgen skal jeg ta på meg den hvite MPCC capsen og sett meg godt til rette foran PCen og nyte presentasjonen i fulle drag!
Jaa.., jeg trodde det var det jeg også sa, altså 146 + 17. Det er selvsagt ingen 0,75 faktor knyttet til ekstrautbyttet, det gjelder kun de kvartalsvise ordinære utbyttene.