Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten

FkL
PNOR 07.10.2021 kl 10:23 284589

Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!

Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment

PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.

In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.

Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.

Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.

https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
upsidedown
16.12.2021 kl 09:32 3383

Det er noen erfaringer jeg har høstet gjennom livet. En av dem er at en CEO som har stilt seg slik at han er kommet i søkelyset til Økokrim aldri vil få tillit igjen. Så Søvold er en død hest uansett utfall av saken.

La oss for aksjonærenes skyld håpe at dette ikke skader omdømme til PNOR i lang tid fremover. Jeg vil påpeke at Pace i sin melding sier selskapet vil bistå Økokrim etter beste evne, så hvordan noen drar slutningen at dette er kun et privat anliggende for Søvold og eventuelle andre i selskapet forstår ikke jeg.
tuja
16.12.2021 kl 09:27 3445

Fra xi:

"i følge Stantons INternational Securities indipendent experts report fra 31. mars i år ligger preferred valuation av assets i PNOR på 0.1389USD. "

Vi ligger langt under verdiene i selskapet, så her er det bare å kjøpe med begge hender. Verdien pr aksje fra rapporten fra 31 mars med dagens dollarkurs er da den nette sum av ( 8,99 x 0,1389) = 1,248 kr pr aksje. Mye positivt har hendt siden mars, så verdiene er nok i realiteten mye større.
Redigert 16.12.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
FkL
16.12.2021 kl 09:26 3470

Nå skal vi vel vente til vi vet nøyaktig hva Knut er mistenkt for ,og ikke minst om han faktisk blir siktet, før vi dømmer ham. Derimot så er dette selvfølgelig trist, men så langt har jeg ikke sett noe annet enn tydelig informasjon om at dette ikke gjelder selve selskapet. Trist, men nå må vi bare går videre.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 09:25 3480

Får ihvertfall medie oppmerksomhet nå på tv2. Som et spekulativt daytrading objekt kan man tjene noen kr her, men jeg vil si at nedsiden her kan fort være enorm fortsatt. Tillit har enormt mye å si på børs, her kan man risikere handelspause i lengre tid i en etterforskning.
hofa
16.12.2021 kl 09:23 3509

Jeg paniksolgte 300 i går og har tilbagekøbt 150 i dag. Et par insiderhandel kunne måske hjælpe.
smaa
16.12.2021 kl 09:14 3655

Jada her er alt på stell, og ledelsen fantastisk. De trenger nok all ros de kan få nå. Er det mulig å ikke se noe negativt med en kurs som har halvert seg fra vår/høst. Jeg sitter, men ikke med god smak og glede.
Foreigner
16.12.2021 kl 09:14 3656

Always something with PNOR...🤦🤦🤦🤦
zaq1
16.12.2021 kl 09:08 3777

Vel, da doblet jeg min post ved åpning og har nå snitt på 0,93.., jeg har tro på 4Q21 tallene kan bli gode. Ellers er min erfaring at Økokrim har for mye offentlige midler de mye bruke opp..de har rotet med mye og sjelden har det før til noen domfellelser..håper det blir tilfellet også her..men om det har jeg ikke noe informasjon..ha en fin dag:-)
nkamok
16.12.2021 kl 09:01 3854

Vildt at det kan trykke kursen såååå langt ned 🤭
nkamok
16.12.2021 kl 08:59 3974

Ja det er jo en drømmekurs at købe på, men jeg har desværre ikke flere frie midler til dette 😞Nok en del daytradere, som vil hejre i køb og salg i dag 😉
nkamok
16.12.2021 kl 08:48 4125

Det håber jeg da også - jeg har også stadigvæk tillid til selskabet - og holder mig fra salgsknappen - pnor tjener jo stadigvæk kassen, og vi får vel også snart melding om en anselig lifting til en fin oliepris 🤩🤩
512tr
16.12.2021 kl 08:47 4139

Det er nok det siste som er mest sannsynlig, hadde det vært forhold knyttet til virksomheten i Kongo-Brazzaville eller Aje utført av Søvold, har han representert selskapet og PNOR ville vært den skyldige, slik er det ikke....skulle det ha vært slike mistanker ville aksjen blitt suspendert umiddelbart for handel.
FkL
16.12.2021 kl 08:46 4170

Her er vi helt klart uenige og jeg forholder meg til den informasjonen som er gitt. De som er involvert har blitt godt orientert om dette nå og hva saken gjelder. Hadde selskapet være involvert, eller noen av våre operasjoner så hadde vi fått informasjon om dette. Isteden har selskapet bekreftet det de fremla i går. Det er ingen informasjon om at vi er involvert og at dette er et privat anliggende for Knut.

At det kunne være ledelsen var jo alle åpne for etter melding i går, men jeg er helt klart overrasket over at det var Knut. Jeg har derimot ikke investert penger i Knut, men i PetroNor. Det er et selskap jeg har like stor tro på i dag.
Fogge
16.12.2021 kl 08:44 4190

Lite sannsynlig at det er noen andre i selskapet, da skulle handelen vært stoppet igår. Bruken av flertall her, vurderer jeg til mest sannsynlig å gjelde individer utenfor selskapet, eksempelvis i tilknytning til et av hans andre selskaper eller privatøkonomi.

Helt normalt at politiet går til ransakelse på hjem, arbeidsplasser og andre lokasjoner for å sikre bevis, på samme tidspunkt, dette selv om politiet ikke har en mistanke mot arbeidsplassen. Herunder ønsker man eksempelvis å sikre digitale spor.
Redigert 16.12.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
hofa
16.12.2021 kl 08:43 3396

kursen nu fortæller intet om åbningen. Jens Pace kender flere af os fra tidligere, han er meget udadvendt og meddelsom. Sagen stiller naturligvis spørgsmål om det var i firmaets interesse eller for egen vinding og anmeldelsen, der er meget uafklaret, men jeg tror dog på vi skal op, jeg køber.
GullogGråstei
16.12.2021 kl 08:33 3510

Da tror jeg vi fikk bekreftet min antagelse om at gårsdagens melding ikke var ment å skulle tolkes med snille øyne. Det var en melding som forsøkte å beskrive situasjonen med så vakre ord som mulig, uten å være direkte løgn. Det burde ikke overraske at PNOR kommuniserer på denne måten, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor de fortsetter med det, når vi uansett får vite at Søvold er pågrepet dagen etterpå. Det går bare enda mer på tilliten løs.

Jeg tror det er klokere å angripe dette caset i andre enden nå: "damage control". Vi vet at Søvold er pågrepet. Vi har indikasjon på at andre også kan være pågrepet. Spørsmålet som er avgjørende for selskapets drift er hva det gjelder.

For meg ville det mest alvorlige forholdet være en korrupsjonsanklage knyttet til virksomheten i Kongo-Brazzaville. Det tror jeg (optimistisk?) at det ikke er. Både fordi anklagen kommer fra norsk Økokrim, men også fordi PNOR på mange måter bare en en andelshaver mens Perenco er ansvarlig for butikken. Det er i mindre grad her at PNOR eventuelt har interaksjon med myndigheter.

Det nest verste er eventuelle korrupsjonsanklager knyttet til Aje eller noen av de andre lisensene der selskapet opererer. Også dette virker veldig rart. Spesielt er det rart om det gjelder Aje. Korrupsjon er jo dessverre den enkle veien til fremdrift i et land som Nigeria. Fremdrift er det PNOR IKKE har hatt.

Hvis jeg skal gjette er det kanskje mer nærliggende å tro at mistanken dreier seg om straffbare forhold begått mot norske myndigheter eller i strid med norsk lov. Hvis vi har "flaks" kan det være noe angående skatteundragelse eller innsidehandel eller andre brudd på verdipapirloven. Også dette vil selvfølgelig undergrave tilliten til de angjeldene personene, men det vil ikke ramme inntektssiden og bunnlinjen i selskapet på samme måten.

Det var det mest positive jeg klarte å skrive akkurat nå.

Redigert 16.12.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
16.12.2021 kl 08:24 3620

Ser av ordredybden per kl. 08.23 at kjøp og selger ligger på 0,81. Dette gir en indikasjon på hvor vi åpner. Det blir turbulent i åpningen.
nkamok
16.12.2021 kl 08:23 3637

Det håber jeg da også - jeg har også stadigvæk tillid til selskabet - og holder mig fra salgsknappen - pnor tjener jo stadigvæk kassen, og vi får vel også snart melding om en anselig lifting til en fin oliepris 🤩🤩
Fogge
16.12.2021 kl 08:22 3646

Sitter med samme inntrykket av Knut, så ville blitt svært overrasket om dette er utført med overlegg. Han har mange jern i ilden, i en rekke selskaper, så dette kan enten gjelde han som privatperson eller som involvert i et annet selskap. At dette har noen tilknytning til petronor er allerede avkreftet, så at dette skal rive bort store verdier i selskapet har jeg liten tro på (altså verdiene som selve selskapet besitter). Jeg gir iallefall ikke bort mine aksjer på disse nivåene, uten å vite noe mer, blir vel mest sannsynlig en god mulighet for å snitte enda litt mer ned.
Redigert 16.12.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
FkL
16.12.2021 kl 08:19 3676

Absolutt, det er ikke noen garanti for noe som helst, men jeg kan gjenta at her blir jeg veldig overrasket hvis han har gjort en bevisst kriminell handling.
Mdg1
16.12.2021 kl 08:16 3704

De andre jobber nok ikke for Petronor. Det beste nå hadde vel vært om Søvold fratredde stillingen slik at selskapet kan finne ny CEO. Ellers kommer det til å bli mye støy fremover. Det er tross alt standard prosedyre å gå inn både på jobb og privat når man skal sikre digitale og andre spor i forbindelse med etterforsking.
Redigert 16.12.2021 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
FkL
16.12.2021 kl 08:14 3753

Hva man gjør må enhver finne ut av selv, her bør det ikke være noe vi. For min egen del så sitter jeg, da jeg er langsiktig. Her gjelder det å legge dette bak seg så fort som mulig og rette blikket videre. Kjøpte en del i går og kommer nok til å gjøre det i dag også.
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 08:12 3778

Men det brukes flertall her. Det gjelder flere enn Knut.

« The Company has been informed that CEO of PetroNor E&P Limited, Knut Søvold, is one of the individuals being detained as part of the authorities’ investigations to obtain information that may confirm or disprove a suspicion of a criminal offense.»
Redigert 16.12.2021 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
nkamok
16.12.2021 kl 08:12 3776

FKL vi må jo også bare erkende, at det ikke altid er nemt at gennemskue en person ved blot at møde ham og tale med ham. Folk kan være vældig flinke og redelige i deres fremtræden, men når det kommer til penge, kan selv de bedste vise sige at blive lidt for kreative 😉Efter 35 år i dansk politi kan jeg stadigvæk blive overrasket i min dømmekraft af en person 😉😇
Nybegynner2
16.12.2021 kl 08:11 3795

Jeg har også møtt Knut og han har gitt meg et veldig godt inntrykk, er derfor overrasket. Det kommer nok mer informasjon etterhvert.
512tr
16.12.2021 kl 08:10 3809

Jens Pace har tidligere vært administrerende direktør og gikk av i februar i fjor da Sjøvold overtok.
FkL
16.12.2021 kl 08:07 3837

Det står tydelig i børsmeldingen at selskapet ikke involvert.

« The Company has no reason to believe that there are any suspicions against the Company as such, and further information can only be given if and when available to the Company.»

I da kom bekreftelsen på at det er Knut som er siktet. Hadde dette gjeldt selskapet så hadde det kommet en kontrabeskjed på dette og så hadde nok handelen blitt pauset i tillegg.
nkamok
16.12.2021 kl 08:05 3879

Hvis pnor på nogen måde er indblandet, så skal handlen jo stoppes - det er ikke sket, men kan selvfølgelig komme.
Jeg tror stadigvæk på at det er noget med Knuts egne selskaber og flytning af aktiver fra det ene til det andet 🤷‍♂️
FkL
16.12.2021 kl 08:01 3916

Det stemmer, han er ikke dømt og vi vet heller ikke om det er alvorlige anklager mot ham. Jeg har hatt gleden av å møte Knut personlig og mitt inntrykk av ham er dønn solid. Ser på ham som en redelig person og jeg blir veldig overrasket hvis tiltalen inneholder noe som tilsier at med vel viten har utført noe kriminelt.
Ev88
16.12.2021 kl 07:57 3960

Tror man skal være veldig forsiktig med å være overbevist om noe som helst om dagen. Det dreier seg uansett om tillitt, mannen har vært ceo i flere år nå og hvis han ikke har rent mel i posen som privatperson, hva da i rollen som ceo. Dessuten var børsmeldingen i går formulert som personer i flertall, så at det bare dreier som om han som privatperson er det ingen som vet noe som helst om. Alt er usikkert per nu.
512tr
16.12.2021 kl 07:57 3965

Det er nå vi får se om styret i PNOR er voksne folk med brain, det er de som må sørge for å berolige markedet.

Så gutter hva gjør vi, kjøper mer eller dumper, det kan være en kjempemulighet eller katastrofe?
What a mess😊
Fogge
16.12.2021 kl 07:54 4007

Enig der. Usikkerheten har økt nå, men at dette skal barbere bort flere hundre millioner I aksjeverdier, synes jeg fortsatt er drøyt, så lenge dette er en sak av privat karakter, utenfor dette selskapet.

Blir å kjøpe mer idag også. Dette ble nesten litt for spennende. En skal huske at dette ikke påvirker driftsresultatet i selskapet, så noe ytterligere 20% kursnedgang har jeg lite tro på.
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 07:53 4000

Han er ikke dømt. Dette kan bero på misforståelser. Jeg håper det.

Og vi snakker vel om mer enn en person så vidt jeg kan forstå.
Redigert 16.12.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
FkL
16.12.2021 kl 07:51 4021

Ja, dette gjelder ham som privatperson og det har jo tydelig kommet frem i børsmeldingene. Synd er det derimot uansett. Da er i alle fall katten ute av sekken og så få vi gå tilbake til å fokusere på selskapet igjen.
Redigert 16.12.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
512tr
16.12.2021 kl 07:46 4084

Svært stygg sak, men siden ikke handelen er stoppet må styret/økokrim være helt overbevist om at dette kun er av privat karakter rundt Søvold.
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 07:09 4306

Vanskelig å si. Ingen vet hva som er skjedd, men at det også er knyttet til CEO er ikke bra i det hele tatt.

Redd den skal videre ned på dette. Økokrim vil ikke opplyse mer. Fra E24:

« E24 har torsdag morgen vært i kontakt med Økokrim, som foreløpig viser til gårsdagens pressemelding.»

https://e24.no/boers-og-finans/i/y4K3zA/petronor-sjef-paagrepet-i-oekokrim-etterforskning
Nybegynner2
16.12.2021 kl 07:05 4346

Vet ikke om all PR er god PR. Det må jo være alvorlig dersom han er blitt vareteksfengslet. Håper han blir renvasket. Vil ikke ha hans aksjer ut i markedet. Da blir det massakre av kurs. Hva skjer med kursen i dag?
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 06:58 4376

Legger inn hele børsmeldingen. Jens Pace innsatt som midlertidig CEO

PetroNor E&P Limited: Interim CEO appointed

Oslo, 16 December 2021: Reference is made to yesterday’s stock exchange announcement confirming that the National Authority for Investigation and Prosecution of Economic and Environmental Crime in Norway (Økokrim) had entered the premises of PetroNor E&P Limited (OSE ticker: PNOR, “the Company”) in Oslo.

The Company has been informed that CEO of PetroNor E&P Limited, Knut Søvold, is one of the individuals being detained as part of the authorities’ investigations to obtain information that may confirm or disprove a suspicion of a criminal offense. In order to ensure that the Company’s ongoing operations are well taken care of during the investigation period the board has appointed board director Jens Pace as interim CEO with immediate effect.

The Company cooperates fully with authorities in order to facilitate an efficient completion of the investigations.

For further information, please contact:
Jens Pace, Interim CEO and board director
Email: info@petronorep.com
www.petronorep.com

FkL
15.12.2021 kl 23:30 4619

Da får vi ta med oss at olja stiger godt igjen, samt at dollaren er veldig høy.
Fluefiskeren
15.12.2021 kl 23:24 4653

En gladnyhet oppe i det helea:

« Ny studie om omikron: − Det går i retning av forkjølelse

En ny studie fra Hongkong tyder på at omikron fester seg i nese og hals og ikke går så mye ned i lungene. Det er gode nyheter, mener vaksineekspert.»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qW7Aqe/ny-studie-om-omikron-det-gaar-i-retning-av-forkjoelelse
Fluefiskeren
15.12.2021 kl 23:16 4685

Det hadde jo vært bra.😊 Tror egentlig ikke dette er så alvorlig for selskapet. Aksjen er ikke suspendert. Dette kan vise seg å være en sterk anledning til å kjøpe. Synd jeg bare hadde 28 000 kr å kjøpe for.

Men skal bli interessant å se hva det dreier seg om i litt mer detalj. Ser ikke ut som utenlandsk media har snappet opp saken.
solid1
15.12.2021 kl 23:10 4703

Da ville trolig ingen tapt eller vunnet på hendelsen i dag.

En melding som forhåpentlig utelukker selskapet som involvert i noe galt er jo ønskelig, og interessen for selskapet er uansett på topp nå.

Skal se vi får en ordentlig reisning, men vi må nok vente til freddan. 🥂
FkL
15.12.2021 kl 23:08 4672

Det er ok, da blir vi nok ikke enige. Jeg skiller på person og selskap og klarer ikke se det på noen annen måte. Det blir det samme som at en person i et politisk parti skulle gjøre noe galt og så bytter man parti? Har aldri forstått meg på de som ikke klarer å skille på det. Hvis en person i selskapet har gjort noe galt så betyr det ingenting for hvordan jeg ser på selskapet.
E Desperados
15.12.2021 kl 23:01 4720

Tenk om det hadde vært handelsstans i forbindelse med flytting til hovedlisten nå :p
solid1
15.12.2021 kl 23:00 4695

Er enig. Her er det tydeligvis en rassia som er samordnet mellom 6 nasjoner.
At man kan være interessert i gamle dokumenter er i den sammenheng naturlig.

Noen antyder her at Økokrim kunne forespørre ledelsen om den informasjon de ønsket, men det er ikke slik man samordner en organisert rassia mellom stater.
Kjøpte en del i dag, så får vi se om det var smart. 😊
upsidedown
15.12.2021 kl 22:55 4706

Jeg er uenig med deg FkL. Hvis en eller flere i toppledelsen blir etterforsket for lovbrudd går det direkte på selskapets troverdighet. Nå får vi håpe at dette oppklares i morgen, så markedet kan danne seg ei mening om alvorlighetsgraden.

Jeg mener også at det vil være klokt å permittere de som er under mistanke. Det ville ha skjedd automatisk i mitt arbeidsforhold. Så blir det Økokrims sak å ordne opp med de impliserte hvis de har skadet deres gode navn og rykte.

Hvis dette skal henge over selskapet i flere uker vil det være særdeles skadelig for selskapet i overskuelig framtid.
Redigert 15.12.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare