<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Vi ser etter helt andre folk

Nå får økonomene konkurranse av designere, latinstudenter og kreative it-hoder.

    Publisert 23. sep. 2016 kl. 08.37
    Oppdatert 23. sep. 2016 klokken 08.41
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 174 ord

    Deloitte ansetter nå 50 personer med digital kompetanse som skal gå i konkurranse med medie- og reklamebyråene. Ingen av dem er revisorer, skriver DN.– Vi ser etter helt andre folk, sier Halvor Moen, partner i Deloitte til avisen.I ansettelsesprosessen viker søknadsbrev og cv nå for portfolio og praktiske oppgaver. De mer enn 30 som foreløpig er ansatt har vidt forskjellige utdannelsesbakgrunner. Hvis de i det hele tatt har utdannelse.– Vi har faktisk ansatt vår første konsulent uten formell utdannelse i høst, sier Moen.Ifølge avisen skal det i løpet av høsten ansettes 20 til. Moen medgir at når revisjonsgiganten nå skal lage apper, nettsider og andre digitale løsninger for kunder, kommer ikke de riktige ansatte av seg selv.– Kandidatene er andre profiler enn de de vi historisk har rekruttert og har andre krav til oss som arbeidsgiver. Vi må overbevise dem om at det er åpent for kreative mennesker her. De må rekrutteres på en annen måte, sier Moen til DN, som understreker at nysatsingen ikke erstatter, men kommer i tillegg til den tradisjonelle virksomheten.