<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
kosmetikk
Økte med en milliard mer enn ventet
Luksusgiganten LVMH knuser forventningene. Salgsveksten innen mote og lærvarer var nesten dobbelt så sterk som ventet.
Mot normalt i Normal-kjeden
Normal-kjeden fortsetter sin elleville vekst i Norge. Salget av kroppspleieprodukter, rengjøringsmidler og ting til hjemmet økte med 25 prosent i 2020/21.
Velduftende supervekst
Kosmetikkjeden Rituals Cosmetics Norway holdt alle egne butikker åpne i fjor, og klarte å øke omsetningen med 40 prosent.
Parfymeriboom for Varner-brødrene
– Ryktene om butikkenes død er betydelig overdrevet, sier Fredrik & Louisa-sjef Eric Rivelsrud. Varner-brødrenes parfymerikjede kunne notere en vekst på 59 prosent i fjor.
Greenpeace vil ha plastforbud i kosmetikk
Tre av fire prøver fra velrenommerte kosmetikkmerker inneholdt mikroplast. Nå tar Greenpeace Tyskland til orde for et forbud mot mikroplast i kosmetikk.
Nettaktører kupper julehandelen
En del varehandelsbransjer klarer seg bra også i fysiske butikker, men nettet tar over mye av julehandelen. Netthandelsgruppen regner med å vokse med 158 prosent i år.
Normal-kjeden skyter i været i Norge
Normal-kjeden fortsetter å vokse med rekordfart i Norge. I tillegg ble resultatmarginen mer enn doblet i 2019/20.