<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
transportøkonomisk institutt
Kjørte til hytta nesten én million ganger i fjor
Etter mye snakk om flyskam vender blikket seg nå mot utslippene nordmenn står for ved at ni av ti velger bilen når de skal på hytta.
KNA om veiprising: – Det er allerede dyrt nok å kjøre bil i Norge
En rapport fra TØI foreslår å stryke bompenger og avgifter. KNA er bekymret for at det kan øke bilistenes kostnader. 
Foreslår å fjerne bompenger og bilavgifter
Transportøkonomisk institutt (TØI) mener system for allmenn veiprising bør erstatte bompenger og bilavgifter flest.
Transportøkonom: Distriktsbilistene er den store vinneren i bompengeavtalen
Kjell Werner Johansen ved Transportøkonomisk institutt mener bilistene i distriktene kommer til å merke bompengekuttene mest til regjeringens bompengekutt.
TØI: Venstres bekymring for bompengeskissen er absolutt reell
Venstre har god grunn til å bekymre seg for at bompengeskissen vil føre til økt trafikk i byene, mener Kjell Werner Johansen i Transportøkonomisk institutt.
- Bensinavgiften bør halveres
SSB-forsker Geir H. M. Bjertnæs anslår at samlede drivstoffavgifter bør kuttes til 5 kroner literen. 
Ny taxireform vil gi lavere lønninger
Regjeringens nye drosjereform vil også føre til mer skattesnusk, ifølge en rapport fra Transportsøkonomisk institutt (TØI).