Kommer denne til 15 NOK på Tirsdag ?

Slettet bruker
AXA 19.04.2020 kl 11:28 1617


Du har rett Treidar, jeg har tapt mye og gjort de feilene det er mulig

og gjøre. Men nå begynner en ny tidsretning for Bybonden !

Har spekulert over helgen og kommet frem til at jeg kjøper AXA

før Tirsdag. Selfølgelig surt hvis det etter fremleggelsen havner på 4 NOK

men etter nøye kalkulering og grubling har jeg kommet til at det blir 10

ganger værre hvis den fyker opp til 15 etter den åpner på Tirsdag.

Etter mitt hode er det signifikant størst mulig sjanse for at den

går opp, alt er allerede priset inn i aksjen , utenom de knalltallene

som blir presangtert på Tirsdag. Opp skal den , det er et faktum , men når det skjer

det er ikke godt å si , vel vel jeg har tatt min beslutning så får vi se hvem som

får rett. Det er vel kun Freddy, som sitter l London som allerede har svaret !

Skulle det gå gale kan jeg alltids snitte ned når jeg får igjen skattepengene i juni !

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/04/17/7518444/meglerhus-venter-kraftig-kursoppgang-for-borstaper

NB NB Har kjøpt meg inn i Investtech og trekker tilbake alt jeg har skrevet over. HER BLIR DET OMBYTTING.

Den som måtte være interesert vil finne min nye portefølje på Shareville i morgen. Heretter blir det

bare vinneraksjer på meg ,, YESSSS


Bybonden
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Gasman
19.04.2020 kl 11:50 1574

Bybonden:
Jeg ønsker deg lykke til i AXA, selv om jeg egentlig ønsker alle inkassoselskaper (og forbrukslånsbanker) til Helvete.
Jeg vil bare påpeke at "å snitte ned" eller å snakke om "papirtap" er klassisk selvbedrag for å dekke over den enkle sannheten: Et tap er et tap.
Den nyttigste lærdommen men kan ta, og den må man ta så fort man kan, er å ta tapene som en mann (eller kanskje som en kvinne, de har gjerne ikke det farlige instinktet at de ikke tåler å tape). Går AXA dårlig, finn heller noe som går bra med skattepengene dine.

Tips 2: Husk at alle meglerhus har en agenda. Enten at de ønsker å promotere sin egen aksje, eller at de bare vil at vi skal handle mer, det er det de lever av. Legg merke til at i media legges historien frem som om alle tjener penger, det er lite snakk om de som taper, og taper, og taper. Leser akkurat nå om CMC og oljetrading. Ikke et ord om at dette er en av de desidert vanskeligste tradingformene, og et hvor selv de aller mest kunnskapsrike brenner fingrene sine igjen og igjen. Innledningsvis står det "Mange har tjent mye på å gjette riktig retning på oljeprisen under koronatiden". Faktum er helt garantert at mange fler har tapt (CMC er pålagt å ha på sine annonser at 70% av ikke-profesjonelle tradere taper penger, jeg ville tippe det ikke er stort bedre med de profesjonelle). Ellers er media fullt av advarsler om hvor farlig det er å ikke være inne når markedet går opp, og i Investech sine analyser er salgsanbefalinger nesten alltid forklart med at "det kan være lurt å ta gevinst", altså er det ingen som taper:-) Leste faktisk i går om en som hadde tapt enorme penger (så det på forsiden av FA, tror jeg), men det var visst bare såkalte "papirtap".
Just saying. Mitt beste tips er å gjøre egne vurderinger, ikke gå all inn i noe og vær bevisst på din egen strategi. Det kan være lurt å skrive den ned.
Selv har jeg tenkt å være veldig forsiktig fremover. Det er et ordtak som sier "sell in May and go away". Jeg tror det kommer til å bli mer sant i år enn noen sinne.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2020 kl 12:25 1490

Gasman
Godt forklart.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/04/18/7518846/kredittanalytiker-pal-ringholm-i-sparebank-1-markets-jeg-tror-vi-skal-kraftig-ned-engang-til
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/04/07/7516228/peter-hermanrud-tror-okonomisk-ragnarok-kan-sende-oslo-bors-til-500
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/04/18/7518828/mark-cuban-velger-a-sitte-pa-kontanter-jeg-tror-fortsatt-vi-skal-nedover
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/04/18/7518809/avventer-aksjekjop-sitter-klare-med-enorm-kontantbeholdning

Leser vi artiklene over som er publisert i går og i dag så kan man bli skremt.
Men men. Hvis oppturen kom for fort hva da?
Satt alle på perrongen når toge gikk?
Kanskje er børsen der den skal være nå ?
Hvis det flater ut til uka og mer stabilitet kommer på verdens børser vil da alle de nevnte i utklippene over gå all inn med sine milliarder av dollar?
Det er ikke lett å ta en avgjørelse her. Alle har en agenda.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Tectic
19.04.2020 kl 13:34 1380

Ja det er tøffe tider. Ser at Pra Group Inc som er inkassoselskapet som kjøpte Aktiv Kapital hos Fredriksen gikk fra 7 usd i 2009 (finanskrisen) til over 60 usd pr akshe i 2015. Men registrer mest tradere på tråden til Axactor. Så langsiktighet er vel egentlig ikke noe å tenke så mye på?
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2020 kl 13:57 1336

Avventer aksjekjøp – sitter klare med enorm kontantbeholdning
Warren Buffett og Charlie Munger sitter på kontanter for omtrent 125 milliarder dollar.

Det eneste lyspunktet i din lange rekke er når disse to menn kjøper opp AXA + resten av innkassoselskapene.
Dette er sundt bondevett. - ikke teater.

Huff, huff.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Treidar
19.04.2020 kl 15:40 1214

Sikkert god sjans for rekyl her, men hvorfor gikk de egentlig ned fra rundt 30 i 2016 til under 20 i 2019? Skulle tro det var nok overforbruk i samfunnet til at inkasso fikk noe å gjøre på. Refinansiering hos forbrukslånbanker heller enn inkasso? Eller indre svakheter?
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare