<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
reklame
Sparket 525 og brukte superstjerner i Super Bowl-reklame
Rockeikoner fra 80-tallet og pyroteknikk, blandet med mobbing av egen bransje, tar kanskje fokuset bort fra nedbemanning.
Reklameåret som bråbremset
Fjoråret hadde marginal vekst i reklameomsetningen, tross en sterk start på året
Knallstarten er visket ut: – Vi går inn i et mer nedtonet marked
2022 startet knallsterkt, men ligger nå an til å bli et flatt år for reklameomsetningen. – Økonomisk usikkerhet preger, sier Kristin Brimi i Mediebyråforeningen.
Jakter ny partner til gigantavtale
Det dreier seg om en milliardkontrakt når Sporveien Media nå utlyser en avtale om rettighetene til å formidle reklame tilknyttet kollektivtrafikken i Oslo og tidligere Akershus.
Reklameomsetningen økte i oktober
– Oktober slår ut som en sterk reklamemåned , sier Kristin Brimi i Mediebyråforeningen.
Har tjent 100 mill. på to år i ukjent bransje
– Vi driver i en bransje folk ikke tenker på, sier Nina Lauritzen. Men den betaler godt og sørger for at familiebedriften har tjent 100 millioner kroner de to siste årene.
Lønnsomhetsutfordring for reklamebransjen
På 20 år har timeprisen i norske reklamebyråer kun økt med 178 kroner. Bransjen står nå overfor en lønnsomhetsutfordring.