<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
mediebyråforeningen
Knallstarten er visket ut: – Vi går inn i et mer nedtonet marked
2022 startet knallsterkt, men ligger nå an til å bli et flatt år for reklameomsetningen. – Økonomisk usikkerhet preger, sier Kristin Brimi i Mediebyråforeningen.
Reklameomsetningen flater ut
Reklameomsetningen falt i september, men for året som helhet ligger det fortsatt an til vekst. Sosiale medier trekker ned, mens utendørsreklame står for mesteparten av veksten. 
Mer enn halve veksten er utendørs
Reklameomsetningen går mot vekst i 2022, med utendørsreklamen som en sterk drivkraft.
317 millioner i økt reklameomsetning på 6 måneder
– Vi velger å være forsiktige optimister for andre halvår, selv om en rekke faktorer kan påvirke i negativ retning, sier Harald Eide-Fredriksen, medie- og forhandlingsdirektør i Dentsu.
Reklameomsetningen har vokst med 375 millioner på et år
– En positiv start på året viser at reklamemarkedet er i fortsatt vekst, sier Kristin Brimi, daglig leder i Mediebyråforeningen.
Opp 22 prosent etter to måneder
Reklameomsetningen er tilbake på 2018-nivå. Digitale medier og TV trekker opp sammen med kino og utendørsreklame. Podcaster og influencere trekker ned.
Seksdobling på kino etter James Bond-premieren
Reklameomsetningen på kino steg hele 600 prosent i oktober isolert, men segmentet har stadig litt å ta igjen fra i fjor.