<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
merete mandt larsen
Reklamevekst på TV i august
TV er lyspunktet i august måned. Ut over det opplevde samtlige kanaler svikt i reklameomsetningen denne måneden.
Fallet i reklameomsetningen flater ut
Coronasituasjonen preger fortsatt markedet, men det skjer en utflating. Reklameomsetningen via mediebyråene sank med 17,9 prosent i årets syv første måneder.
Reklameinntektene svekket også i juli
Reklameomsetningen via mediebyråene var i juli 17,9 prosent lavere enn i fjor. Frafallet av inntekter har dermed stabilisert seg.
Fall på 43 prosent i april
Reklameomsetningen via norske mediebyråer sank med 17,8 prosent i årets fire første måneder. April trekker kraftig ned.
Oktobersmell i reklame – helårsvekst ute av syne
Mediebyråforeningen mener det nå skal svært mye til for at 2019 blir bedre enn 2018.
Kraftig nedgang i reklameinntekter
Fallet i reklameinntektene for TV-markedet fortsetter og har gått ned rundt 120 millioner kroner fra februar i fjor til i år.