reklameomsetning
torsdag 12. januar 2023
Reklameåret som bråbremset
onsdag 14. desember 2022
Knallstarten er visket ut: – Vi går inn i et mer nedtonet marked
torsdag 13. oktober 2022
Reklameomsetningen flater ut
fredag 16. september 2022
Mer enn halve veksten er utendørs
Reklameomsetningen går mot vekst i 2022, med utendørsreklamen som en sterk drivkraft.
mandag 13. juni 2022
Ventes å trosse både renteøkning og geopolitikk
Reklamemarkedet vil vokse over 8 prosent i år, estimeres det i en ny rapport.
tirsdag 15. mars 2022
Opp 22 prosent etter to måneder
Reklameomsetningen er tilbake på 2018-nivå. Digitale medier og TV trekker opp sammen med kino og utendørsreklame. Podcaster og influencere trekker ned.
mandag 15. november 2021
Seksdobling på kino etter James Bond-premieren
Reklameomsetningen på kino steg hele 600 prosent i oktober isolert, men segmentet har stadig litt å ta igjen fra i fjor.
onsdag 15. september 2021
Reklamedobling for podcast og influencere
Influencere og podcast vokser klart mest i reklamemarkedet, som er svært nære å returnere til nivåene før coronakrisen.
torsdag 15. oktober 2020
Verst på kino: – Har fått en smertelig nedtur
Tall fra Mediebyråforeningen viser 16 prosents omsetningsfall i 2020. På kino er omsetningen mer enn halvert.
onsdag 16. september 2020
Reklamevekst på TV i august
TV er lyspunktet i august måned. Ut over det opplevde samtlige kanaler svikt i reklameomsetningen denne måneden.
Last flere artikler