<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
reklameomsetning
Mer enn halve veksten er utendørs
Reklameomsetningen går mot vekst i 2022, med utendørsreklamen som en sterk drivkraft.
Ventes å trosse både renteøkning og geopolitikk
Reklamemarkedet vil vokse over 8 prosent i år, estimeres det i en ny rapport.
Opp 22 prosent etter to måneder
Reklameomsetningen er tilbake på 2018-nivå. Digitale medier og TV trekker opp sammen med kino og utendørsreklame. Podcaster og influencere trekker ned.
Seksdobling på kino etter James Bond-premieren
Reklameomsetningen på kino steg hele 600 prosent i oktober isolert, men segmentet har stadig litt å ta igjen fra i fjor.
Reklamedobling for podcast og influencere
Influencere og podcast vokser klart mest i reklamemarkedet, som er svært nære å returnere til nivåene før coronakrisen.
Verst på kino: – Har fått en smertelig nedtur
Tall fra Mediebyråforeningen viser 16 prosents omsetningsfall i 2020. På kino er omsetningen mer enn halvert.
Reklamevekst på TV i august
TV er lyspunktet i august måned. Ut over det opplevde samtlige kanaler svikt i reklameomsetningen denne måneden.